veel vocht in handen en benen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hallo,

Zoals het onderwerp al kan lezen heb ik veel vocht in me handen maar vooral in me benen.
    Zitten echt een soort van zakken op me vreef en om me enkels :rolleyes:
    Nu weet ik wel dat het veel voorkomt maar ik kan nergens terug vinden dat het een pijnlijk /trekkend en prikkelend gevoel met zich meebrengt.
    Beetje het gevoel als je in de nacht op je arm heb gelegen maar dan in me voeten.
    Ik gooi ze al zo veel mogenlijk omhoog maar het lijkt niks te helpen en krijg er ijskouden voeten van (sokken zetten me enkels af) en ik kan geen schoen meer normaal aan :) .
    Is hier nog meer tegen te doen en is het gevaarlijk zoveel vocht ophopingen ineens?
    Alvast bedankt voor het antwoord!

Liefs Bizzy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi bizzy,

ALs je voeten en handen dik worden door het vocht worden er ook zenuwen afgekneld daardoor voelt het pijnlijk, kan het naaldenprikjes achting voel,slapend voelen en soms zelfs gevoelloos. Ook kan je kracht in je handen verliezen en krijg je je vingers moeilijker krom.
    Helaas is de enige remedie....koud weer en BEVALLEN! Nog ff doorzetten meis!

Imke

Deel Deze Pagina