pijn bij borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lydia31, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo,
    Ik geef sinds 6 november borstvoeding aan mijn dochtertje.
    Tijdens het drinken doet mijn hele borst pijn.
    De pijn is moelijk te omschrijven.
    Mijn borsten zien niet rood, voelen normaal warm.
    Mijn tepels waren altijd al gevoelig en zijn nu wat gevoeliger wat mij normaal lijkt.
    Ik heb geen last van tepelkloven.

Gisterenavond deed het geven van de voeding zo´n pijn dat ik met tranen in mijn ogen Naomi de borst gaf.

Heb jij enig idee wat het zou kunnen zijn?
    Moet ik overstappen naar flesvoeding?

Ik hoop snel wat van je te horen.

Groetjes Lydia

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    wat ik zo lees van je heb je tijdens het drinken pijn binnen in je borst en niet alleen aan de tepel. als het wel alleen aan de tepel is zou ik goed letten op het aanhappen en het drinken van je kind. als het echt in de borst is dan denk ik aan spruw.
    je kunt eventueel in de mond van je baby kijken of ze witte plekjes heeft die niet weg te vrijven zijn. echter hoeft ze deze niet te hebben. ik zou even naar je huisarts gaan en aangeven dat je denkt dat je een spruwinfectie hebt. jij en naomi moeten hiervoor samen voor behandeld worden. er zijn echter wel huisartsen die hier moeilijk over doen. zeker wanneer er geen uitwendige verschijnselen zijn. wanneer dit zo is zou ik op het consultatiebureau om hulp vragen. je hoeft echt niet te stoppen met de borstvoeding maar moet wel even doorzetten, en dat zal even tanden op elkaar zijn.
    succes.

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    De pijn is nu helemaal weg.
    Nu wil ze alleen maar drinken maar de borst slaat ze weg.
    Ik ben de hele dag bezig met haar te verschonen. voeden.
    Ik kom echt nergens anders aan toe.
    Dit kan ik geestelijk niet trekken en denk erover om over te gaan naar fles voeding.
    Hoeveel mag ik haar per fles geven?

Groetjes Lydia

4. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    ik snap nu niet wat je bedoelt met dat ze de hele dag wil drinken maar ondertussen de borst weg slaat?

echter wanneer je over wilt op de fles zul je je borstvoeding toch rustig af moeten bouwen, let daar wel op anders krijg je een borstontsteking.

verder kun je in de folder van het consultatiebureau lezen wat een kind van twee weken uit de fles mag.

Deel Deze Pagina