Hoi, Ik ben me aan het orienteren op het geven van borstvoeding na de bevalling. Wil dat eventueel ook middels kolven blijven doen als mijn verlof is afgelopen. Nu hoor je wel veel over het verwarmen van moedermelk en dat het niet goed is om dat te warm te doen omdat veel stoffen verloren gaan, maar gebeurd dat niet als je moedermelk invriest? Kan me voorstellen dat er dan ook stoffen in de moedermelk kapot vriezen. En aanvullend wanneer moet je beginnen met kolven en wennen aan de fles? Wil niet dat mijn kindje straks naar de creche moet en niet aan de fles wil! Alvast bedankt. Groetjes Rosa
Beste Rosa, er staat niet echt een richtlijn voor wanneer je kunt beginnen met het geven van de fles. echter is een zeer goed criterium wat je aan moet houden dat het kind de borst goed pakt en goed aan de borst drinkt. het ene kind heeft dit sneller door dan de ander. meestal moet je hier zeker vier tot zes weken voor uittrekken. Borstvoeding kun je invriezen. en ja ook met invriezen kunnen er wat stoffen in de borstvoeding verloren gaan. echter blijft het altijd nog beter om ontdooide borstvoeding te geven dan flesvoeding. dus maak je hier maar niet druk om. kolven kun je vanaf het begin al zo af en toe eens doen om te oefenen en een voorraadje op te bouwen.