BV geven, werken, en niet meer willen kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marit80, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hai Karin,

Ik geef mijn dochter nu al bijna 6 maanden volledige borstvoeding. Ik werk 2 dagen (maandag en woensdag) en heb tot nu toe die dagen steeds gekolfd.

Ik weet dat ik recht heb op kolftijd maar heb onwijs veel werk in die 2 dagen en heb dus eigenlijk geen 'zin' meer om achter mn bureau vandaan te komen om te kolven (het MAG dus wel, dit is echt iets van mezelf).

Nu vraag ik me af: als ik nu die 5 dagen die ik niet werk volledige BV blijf geven en de oppasdagen KV meegeef, loopt dan de productie meteen terug? Of gaat dat niet zo snel? Als ik het op die manier kan doen hou ik het nog wel even vol...

groetjes, Marit

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Dit is een kwestie van proberen. bij de ene vrouw loopt het sneller terug dan bij de ander. echter denk ik niet dat je een hele dag red met niet kolven, aangezien je toch op een gegeven moment wat stuwing gaat krijgen.
    echter misschien is het een obsie om in plaats van 2 keer per dag te kolven maar 1 keer op de dag.

verder loop je iets meer kans op een borstontsteking door dat je borsten niet geregeld geleegd worden. dus let goed op je borsten.

en verder is het een keus van jezelf. wat vind je belangrijker.

Deel Deze Pagina