Misschien dat jullie mij wat meer inzicht kunnen geven. Sinds 2 dagen word ik wakker met lage rugpijn. Niet direct pijnlijk, maar oncomfortabel/zeurderig. Bukken en tillen probeer ik al zoveel mogelijk te beperken op het werk (kinderopvang) maar vanmorgen, om 10 uur, heb ik een uurtje het gazon staan verticuteren en sindsdien heb ik pijn. Ok, ik heb wat voorovergebogen gewerkt maar om daar nou de hele dag last van te hebben... Pijn zit ter hoogte van billen en overgang van rug naar billen zeg maar. Lopen voelt alsof ik een pinguïn ben en bij opstaan van de bank ofzo voel ik me een oma. Bij het fietsen geen last van gehad, maar uiteraard ging mijn band kapot en moest ik een kwartier naar huis lopen. Dat was echt niet fijn om het maar even zacht uit te drukken. Ik heb echt wel eens vaker last van mijn rug gehad hoor, maar sinds ik zwanger ben eigenlijk niet meer. Vorig weekend nog 3 uur staan schoffelen en niet zoveel en zolang last en pijn gehad als ik nu heb. Toeval? Toch teveel gedaan? Of toch in de gaten houden?
Ja zoals je omschrijft is bekkenpijn maar er is verschi tussen chronisch en af en toe of bij veel inspanning. Als dat continu aanhoudt of erger wordt kan je beter naar bekken arts of bekken fysio gaan voor advies bepaalde oefeningen etc. Als dat wel erg wordt dan is er nog rugsteun op de markt voor lange dagen waneer je moet veel staan/lopen
Ik heb rond de 19e week ongeveer 1.5 week verschrikkelijk last van mn onderrug gehad, ik kon niet lang zitten want dat verergerde de boel. Maar na 1.5 week verdween dat weer als sneeuw voor de zon!
de pijn in mijn rug valt momenteel wel mee, het zit echt in mijn heup en billen. Nu nog trouwens Eens kijken hoe het van het weekend gaat, hoef morgen geen erg zware lichamelijke inspanningen te doen maar maandag zullen we wel de stad doorlopen. Eens kijken hoe dat dan gaat.
Zo begon het bij mijn vorige zwangerschap ook, maar heb het toen genegeerd en heb er sindsdien ook last van gehouden. Nu in deze zwangerschap weer wat meer. Ik hoop er ooit nog vanaf te komen. Dus mijn tip, ga naar een goede bekkentherapeut zodat je er wat aan kunt doen en erger kunt voorkomen.
Ik ben heel bang dat het een éénmalige actie gaat zijn van mijn lijf en dat ik voor niks aan de bel trek. heel stom misschien. Nu heb ik al een paar keer last gehad na een paar uur inspanning. Maar niet zo lang als nu. had het bij jou ook zo'n aanloop? Dus wakker worden met een zeurderige rug en aanhoudende pijn na inspanning? Ik ga het goed in de gaten houden, bedankt!