tarwekiemolie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by AnElisa, Dec 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Hi meiden,

Afgelopen november heb ik met 5.3 weken een mk gehad. Ik las verhalen over tarwekiemolie die zou helpen bij het goed innestelen van het vruchtje.

Deze ronde na mijn mk ben ik de capsules gaan slikken maar ik kreeg ipv na 2 weken pas na 3 weken mijn eisprong. (weet ik door posi ovulatietest en temp verhoging erna). Nu ben ik dus ipv a.s. dinsdag gister al ongesteld geworden en ben ik bang dat innesteling weer niet goed gegaan is. Dit was weer een erge teleurstelling omdat je ergens hoopt extra vruchtbaar te zijn na een mk.

Om een lang verhaal kort te maken. Wie heeft er nog meer ervaring met het slikken van tarwekiemolie? Wat zijn jullie bevindingen? Wel of niet doen?

Ik had namelijk altijd na 2,2 weken mijn eisprong en nu een week later. Ik ben bang dat dit door die tarwekiemolie komt en dat ik dat dus beter niet meer kan slikken de komende ronde. Verlate eisprong kan natuurlijk ook door de mk komen.

Wie kan mij helpen?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook een keer gebruikt na een miskraam en kreeg ook een hele lange cyclus. Maar inderdaad, kan ook door de miskraam komen. Ben toen wel zwanger geworden, maar is weer niet goed gegaan.

Je kan het ook pas na je eisprong gaan gebruiken, dan krijg je in ieder geval geen lagere eisprong door de tarwekiem. Die rondes ben ik niet zwanger geworden, dus gebruik het ook niet meer.

3. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Dat is misschien een goed idee. Dan heb ik in ieder geval mijn eisprong op tijd en kan ik daarna slikken voor goede innesteling.

Toch best wel lastig dat zwanger worden en blijven.. :(

4. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Mijn eisprong kwam ook later na de miskraam dat komt volgens mij vaker voor

5. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Het kan inderdaad door de miskraam komen maar ik heb ook gelezen dat het slikken van tarwekiemolie dit kan veroorzaken.

Zodra je ongesteld en dus niet zwanger bent ga je weer van alles in je hoofd halen wat er wellicht mis gegaan is waardoor je niet zwanger bent. Super frustrerend! Vandaar ook dat ik benieuwd ben wat de bevindingen van anderen zijn met tarwekiemolie

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook bij beide tarwekiemolie geslikt. Eisprong kwam inderdaad wat later.
    Maar ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo dat die wat later is dan anders...
    Desnoods gebruik je ovulatietesten om het juiste moment te spotten.

7. AnElisa

AnElisa Actief lid

Nov 5, 2013
    198
    0
    16
    Female
    Verkoopmedewerker
    Utrecht
    Ben je daarna wel zwanger geraakt?

Het is op zich geen probleem maar mijn luteale fase wordt dan een stuk korter. Geen idee of dat dan weer kwaad kan. Had nu ook een luteale fase van 11dagen.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik was bij beide in 1x zwanger. Of het san de tarwekiemolie gelegen hebt? Geen idee. Maar niet geschoten is altijd mis dus ben ik het bij de 2e ook gaan gebruiken. Ik testte sowieso al met ovulatietesten omdat ik gebruik maakte van een donor. 1 poging per cyclus, dus moest wel weten wanneer mn ovulatie ongeveer was.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Tarwekiemolie doet NIETS voor het uitstellen/verlengen van (delen van) je cyclus. Meerdere fertiliteitsexperts geven dit aan.

Ook doet het niets voor de innesteling; als je gezonde vetten binnenkrijgt, is dat goed, dat heeft het bms nodig. Die capsules zijn alleen handig als je verder geen vet binnenkrijgt maar altijd is vet uit voeding het beste.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Mag je toch eens verklaren waarom het bij veel mensen de cyclus WEL veranderd;)
    En hier raadde de fertiliteitsartsen het WEL aan:)
    Ken meerdere mensen die na het gebruik van tarwekiemolie, wel zwanger waren. Toeval? Wie zal het zeggen.....
    Baat het niet dan schaad niet.

Share This Page