Misschien zwanger en de feestdagen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juf1985, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Mijn nod is 23 december, eerst 25, maar ei kwam eerder. Nu kan het heel goed zijn dat ik positief test, letten jullie dan op wat je eet? Bijvoorbeeld geen rauw vlees etc, drinken jullie niet of met (strenge) mate? Als het raak is, ben ik wel van plan niks te drinken,maar zou niet weten waar ik nog meer op moet letten. Ik ga vrijdag testen en met nod een digitale doen, heb het gevoel dat het nu raak is, al is dat echt een gevoel;), als je snapt wat ik bedoel. Ik ben benieuwd!

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker een beetje op het eten letten en ook niet drinken. Maar dat deed ik ook al toen ik zwanger wilde worden. Ik dronk geen alcohol meer en at zo gezond mogelijk. Hoop voor je dat het raak is!

3. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja drinken doe/ deed ik alleen in mijn niet vruchtbare periode, maar ben sowieso niet zo'n drinker. Weet alleen echt niet goed op welk eten ik moet letten.

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik begrijp je berichtje niet zo goed denk ik... Als je maandag gaat testen test je toch nog voor de feestdagen? Dus dan heb je met de feestdagen toch sowieso duidelijkheid? :D Als je dan zwanger bent moet je uiteraard niet drinken en rekening houden met wat je eet... Maar als je niet zwanger bent kun je toch gewoon eten en drinken wat je wil? (Drinken misschien niet want sinds dat wij weer bezig zijn voor een tweede kindje drink ik sowieso geen alcohol meer ;))

Wel spannend zeg! Ik zit precies in hetzelfde schuitje :D Mijn NOD is zondag of maandag en heb mezelf voorgenomen om 1e kerstdag te gaan testen mocht ik dan niet ongesteld zijn geworden. Ik heb ook het idee dat t wel eens raak zou kunnen zijn, maar t blijft toch altijd afwachten ;)

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik zou even op internet kijken. Genoeg te vinden wat zwangeren allemaal niet zouden mogen hebben :).
    Succes met testen. Fingers crossed. :D

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ben voornamelijk benieuwd wat andere zouden doen ;) is wel echt spannend zo!

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Drinken doe ik sowieso eigenlijk nooit.
    Een week voor mijn nod was onze trouwdag. Toen nog wel heerlijk genoten van carpaccio en biefstuk.
    Nu laat ik dat maar staan met de feestdagen.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mijn nod valt net ná de kerst...

Ik drink dan gewoon een wijntje en eet ook wat ik wil. Maar wel met mate natuurlijk. Zodra ik een posi test heb, dan uiteraard geen druppel alcohol ed meer.
    De gyn heeft me ook verteld dat dat geen kwaad kan.

Wij zijn inmiddels al een tijd bezig en als je dan steeds overal rekening mee moet houden, is de lol van het hele zwanger worden er al helemaal af.

Maar als mijn nod voor kerst/oud en nieuw zou vallen en ik zou zwanger blijken, dan dus een aangepast diner en kinderchampagne met oud en nieuw;)

9. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Dit dus :D

10. Denkertje1

18 dec 2013
    51
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier! Ik lees af en toe mee, maar nu trof ik een onderwerp waarover ik ook in dubio heb gezeten..

Mijn vriend en ik zijn vanaf september dit jaar aan het proberen een kindje te krijgen, tot nu toe zonder resultaat. Ik verwacht mijn volgende nod vanaf 31 december, dus de kerstdagen zou een innestelingsperiode kunnen zijn.

Op t kerstmenu (waar ik niet teveel invloed op kon uitoefenen, want dan zou het opvallen) staat o.a. rauwe tonijn, rauwe zalm en blauwe schimmelkaas... Drinken doe ik al amper, dus daar kom ik wel mee weg, maar dat eten.. tsja..
    VK praktijk gemaild en die gaf aan dat ik best die producten kan eten, alcohol laten staan is wel verstandig. Het heeft geen zin om al maar bezig te zijn met het zwanger raken. Ik vind het al erg moeilijk om het op zijn beloop te laten, dus dit was wel een fijne reactie.

Behalve alcohol ga ik die producten dus gewoon eten, misschien in kleine porties, maar ik laat het niet staan. Als ik niet zwanger blijk te zijn deze ronde, dan baal ik alleen maar dat ik niet genoten heb van die lekkernijen.

Best moeilijk zulke dingen, wil het zo graag 'goed doen', maar soms kom je dan voor onmogelijke situaties te staan..

11. Wishgirl

Wishgirl Actief lid

22 jul 2013
    350
    0
    0
    Heee,

Ook ik heb maandag mijn NOD!!!
    Spannend!! Heb last van steekjes in mijn lies al drie dagen..dus krijg ook positief gevoel...

Maar waar ik mee zit is dat ik niet meteen wil laten merken dat ik evt. zwanger ben naar mijn familie toe.
    Mijn moeder heeft carpaccio op menu..mijn lievelingsvoorgerecht...dus zou heeell raar zijn als ik dat ineens niet eet..
    Drank kan wel geregeld worden, dan BOB ik gewoon...is manlief ook weer blij hihi!

Dag later bij schoonouders gaat we uiteten, dus kan ik zelf kiezen, een stuk makkelijker dus!
    Maar dan valt alcohol weer op, wantd an hoeven we niet zelf te rijden...

OUd&nieuw ook lastig..tussen alle vrienden niet drinken..terwijl ik juist graag een wijntje lust!!

Hierin kan ik dus nog tips gebruiken!!!
    Maar goed, wellicht wordt ik gewoon ongi en is deze onrust helemaal voor niets! haha!

xx

12. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Oohh wat leuk zeg, nog meer die hun NOD maandag hebben :D Wij hebben ons voorgenomen om het onze ouders gewoon te vertellen als het positief is. Ook omdat ik al een klein mannetje heb rondlopen en als ik weer zo'n zwangerschap heb als de vorige kan ik in het begin alle hulp gebruiken gezien mijn extreme misselijkheid toen ;)

13. amaryllis1986

amaryllis1986 Actief lid

30 jul 2011
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap rauwe zalm en tagliatelle carbonara (met rauw ei) gegeten en er een glas wijn bij gedronken. We waren toen op vakantie, dus ik was er ook niet zo mee bezig. Ik zat toen in mijn 1ste ronde en dacht dat de symptomen te maken hadden met het ontpillen.

Sowieso drink weinig tot geen alcohol, dus het laten staan tijdens kerst en oud & nieuw zou niet opvallen. Ik ga er zo veel mogelijk op letten wat ik tijdens de kerstdagen eet, maar ik wil ook niks aan de familie laten blijken. Verzin op dat moment wel een smoesje waarom ik iets niet eet.

Een smoesje om niet te hoeven drinken tijdens oud & nieuw is bijvoorbeeld dat je aan de medicijnen zit voor een blaasontsteking o.i.d.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    In de week voor mijn NOD heb ik broodje zalm gegeten, biefstuk, alcohol gedronken en ben ik heerlijk naar de sauna geweest.
    Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat dit best kon tot het moment dat je een positieve test in je handen had. De eerste weken is je kindje ook nog niet met je eigen bloedbaan verbonden dus kan het geen kwaad..

Dus dames, geniet van jullie kerstdagen!

15. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als het goed is heb ik mijn NOD ook in de week van de kerst. Ik ga wel opletten met wat ik eet en drink. Probeer het niet te veel te laten opvallen.

16. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter voor ik wist dat ik zwanger was, carpaccio gegeten. Ze gaven toen aan dat je kindje in het prille begin nog niet met jou eten in aanraking komt. Het kon dus geen kwaad. Ik heb mijn nod op de 26e. Ik ben geen drinker en hou eigenlijk ook niet van rauw vlees dus het is voor mij niet zo lastig.

Als je bij mensen bent die dicht bij je staan kun je er ook voor kiezen om er open over te zijn. Bij mij weten ze dat we er mee bezig zijn en dat we in de mmm zitten.
    Ik drink met oud en nieuw trouwens geen kinderchampagne maar Spa appel. Is een stuk lekkerder en bruist ook.
    Veel succes!

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja qua drank gaat het wel lukken, champagne lust ik niet en met kerst ben ik zelf de Bob, ideaal! Wat een hoop maandag nodders! En blauwe kaas lust ik ook niet, alleen carpaccio, dat kan ik lastig laten staan. Mijn schoonzus weet het bij die tijd wel, dus die helpt me bij de ene familie wel, maar bij de andere.. Vind het nu al spannend, vanochtend een veeg bloed, maar is bij die ene veeg gebleven, nog wel bruin verlies, elke keer een beetje. Dus nog steeds afwachten maar :)

18. Wolken

Wolken Lid

18 dec 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Wat spannend allemaal! Ik ben nieuw hier en de 24e is mijn nod! Alleen heb vandaag al wat bruin verlies. Maar ik laat alles staan tot ik zeker weet dat er geen klein frummeltje in me groeit, gelukkig zie ik met deze kerst weinig familie :-D

Succes allemaal!

19. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Ik zit al maanden aan de medicijnen.. En iedereen gelooft het ook nog.. :) als je tegen iedereen goed liegt en hetzelfde verteld kun je je goed indekken, hoef nu ook niets meer te zeggen! Ze weten da ik niet drink:)
    Mijn Nod ook rond/ op kerst.. Is het niks dan drink ik misschien een wijntje en zeggen dat ik voor de feestdagen me kuur onderbreek.

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Aangezien je toch al niet zo'n drinker bent zou ik dus niet alcohol gaan drinken.
    Ik drink dit overigens nooit, maar heb ook rauw vlees, rauw ei laten staan en zo waren er nog een aantal dingen die ik al in acht nam toen ik nog niet zwanger was. Ook gezond eten en uiteraard al foliumzuur slikken enzo. Gaf me een goed gevoel en dat ik dan me niet achteraf zorgen ging maken dat ik zus of zo had gegeten. :) Ken mezelf...

Als het je dus niet teveel moeite is, zou ik zeker als een zwangere eten. ;)

Deel Deze Pagina