Ik ben pril zwanger, maar heb ook nog n meisje van 9 maand aan de borst. Ze krijgt bijvoeding a la rapley, maar drinkt nog minstens 7 keer per 24 uur (meestal ook 's nachts nog n keer). Toen we besloten voor n tweede te gaan heb ik n kolf gekocht (ben thuis mama, dus altijd live gevoed) in de hoop genoeg te kolven zodat ze toch t jaar zou halen op mijn melk (voor t geval t opdroogt). Nu is t dus meteen raak!! Ik kolf met moeite (dubbel electrisch) 30 cc per keer (doe dit n uur na de eerste voeding en 2 uur na de avond voeding). Dat zet geen zoden aan de dijk natuurlijk! Kan ik nu nog iets doen om mn productie te verhogen? (Drink al bv-thee) Of is dat niet verstandig? Als mn dochter wil blijven drinken, zie ik tandemmen ook wel zitten, maar ik vind t vooral belangrijk dat ze bv krijgt zolang melk nog hoofdvoeding is!
Mogelijk ervaar je nu een dipje in je productie door je nieuwe zwangerschap. Het kolven kan iets zijn waar je lichaam op moet 'conditioneren': wennen zeg maar. Probeer vaker in korte beetjes te kolven en kijk wat dat oplevert. Verder kun je je dochter gewoon blijven aanleggen: wanneer ze nog zo graag voor een voeding komt zal ze dit niet snel achterwege laten schat ik zo in! Soms drinken kindjes ook wel 'droog' door om vervolgens vrolijk verder te gaan op het moment dat je straks bevallen bent! Kijk ook eens bij borstvoedingsorganisaties online of bij jou in de buurt voor ervaringen van andere moeders. Borstvoeding.nl | Home Veel succes en geluk met je nieuwe zwangerschap!