pijn bij hartstreek

Discussie in 'De lounge' gestart door eline2014, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Het klinkt mij niet als je hart in de oren eerlijk gezegd.

Herken wel je gevoel. Ik had ook steeds steken bij mijn hart (echt wel erg ook, gevoel dat ik echt geen adem meer kon halen) zo'n aanval kwam vooral op als ik in bed lag (dus rust). Dit bleek echt stressgerelateerd te zijn (bovendien raakte ik in paniek tijdens zo'n aanval dus dat zal ook niet meegewerkt hebben). Merkte wel dat deze aanvallen kwamen juist ná de periode van stress, dus toen ik weer in rustiger vaarwater belande. Alsof mijn lijf achter de feiten aanliep zeg maar.

Neemt niet weg het voelt reuze bedreigend en vervelend en als je het niet vertrouwd altijd naar de huisarts gaan lijkt me.

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Klinkt als hyperventilatie en/of paniekaanval, niet als hartklachten.
    Feit dat je bij meerdere geruststelling je niet gerust laat stellen en angstig blijft, duidt ook op paniek en stress.

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Klinkt idd als een paniekaanval. En hoe meer je je er nu druk om blijft maken en aan blijft denken hoe erger het lijkt te worden. Zorg voor afleiding en genoeg beweging.

Als het om je hart gaat zijn de pijnklachten vaak anders. Geen steken maar een strak gevoel op de borst, uitstralend naar je schouder.

4. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het kan vanalles zijn, of niks..

Toen ik met de ambulance naar het ziekenhuis ging, onder verdenking hartaanval, bleek een maand later, dat ik tumoren in mijn lever had, en 1 was er die avond geknapt.

enorme pijn en druk op de borst, hartfilmpje week af, door de pijn, misselijk, duizelig enz..

misschien de huisarts bellen dat je eerder kan komen, omdat je je zo'n zorgen maakt? Ik hoop dat het inderaad een paniekaanval is geweest voor je.. probeer ook wat ontspanning in je dagelijks leven te pakken..

5. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ook ik denk aan paniek / angst / hyperventilatie!
    Herken je klachten helemaal!
    Ik had een postnatale depressie!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het gevoel herken ik. De huisarts heeft het geplaatst onder de noemer Tietze (google maar eens).
    Ik heb er ook al wel eens een paniekaanval door gehad...Puur van de angst. Had die pijn, mn arm begon te tintelen helemaal tot in de vingers...doodsbenauwd was ik. En ja door de paniek werd het nog veel erger.

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Had ook syndroom van tietze. Bij mij was het vooral pijn bij borstbeen en als je erop drukte meer pijn. Pas na maanden huisarts gebeld omdat het niet over ging. Maakte mij niet druk omdat het bij inspanning niet erger werd. Assistente wel direct alert en was verbaasd dat ik afspraak pas paar dagen later wilde. Ze kon het begrijpen toen ik uitlegde dat het bij spanning en inspanning niet toenam.
    Kan je een goede buikademhaling? Zo ja dan zouden je klachten als het spanning is waarschijnlijk wat verminderen.

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Heel herkenbaar!

9. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik herken dit als een paniekaanval/hyperventilatie na een traumatische en stressvolle tijd. Probeer vooral veel te praten, dit lucht erg op!

Deel Deze Pagina