Hoi, Ik heb min of meer besloten om geen borstvoeding te gaan geven aan mijn baby. Ik heb twee hele slechte kraamtijden gehad bij mijn andere kinderen door borstontstekingen. En een keer een hele heftige allergische reactie op de antibiotica. Mijn vraag is of je meer kans hebt op borstontsteking als je borstvoeding geeft of maakt het niet uit? Alvast bedankt! Groetjes Jessica
Hallo Jessica, Een borstontsteking hangt wel samen met borstvoeding. Als je je keuze al definitief hebt gemaakt dan heb je inderdaad bij flesvoeding minder/geen kans op BO. (Evt nog bij de stuwingsdagen in de kraamweek) Als je BV geeft is het niet nodig om een BO te krijgen. Wellicht kan je met goede voorbereiding en voorlichting bij een LK de puzzelstukjes in elkaar laten vallen en de oorzaak van jou BO geschiedenis reconstrueren. Dan ben je deze keer beter voorbereid en herken je signalen mogelijk veel eerder waardoor een BO te voorkomen kan zijn. Evt LK begeleiding in dekraamperiode om de vinger aan de pols te houden. Succes met keuze en geniet nog even van je zwangerschap. Ilse