Hallo, Ik ben vandaag uitgerekend en heb sinds 5uur last van slijm en bloedverlies. Het is soms helder en soms donker bloed. Is het noodzakelijk om de verloskundige te bellen? Of moet ik nog even afwachten. Want ik wil graag thuis bevallen en wil niet haasten met bellen. Gr.
Als er helder rood bloed blijft komen zou ik wel even bellen... En ander inderdaad wachten tot de weeen om de 5 minuten komen. Ze kunnen eerder toch niks voor je doen. Succes!
Mijn eerste bevalling begon ook met helderrood bloed en slijm. Een btje mag. Is t zoveel als bij een menstruatie moet je bellen. Ik zou dus nog niet bellen. Wel bellen bij: - bij ruim bloedverlies zoals bij een menstruatie. Tijdens de bevalling is iets slijmerig bloedverlies normaal (het zogenaamde ´tekenen´) en wordt veroorzaakt door het weker worden van de baarmoedermond. Aan het einde van de zwangerschap kun je de slijmprop verliezen (dat kan met of zonder iets bloedverlies zijn). Dit is meestal nog geen begin van de bevalling.
Onze vk houdt aan dat je bloed mag verliezen als je de slijmprop verliest maar het mag zeker niet meer zijn dan een normale menstruatie, dus een maandverband vol is teveel. Maar als je twijfelt, voor zekerheid even bellen. Ongerustheid is niet goed en zal de bevalling zeker niet op gang gaan brengen. Succes!!
Hier zei de vk bij bloed altijd bellen. beter een keer te veel bellen als te weinig. Bij begon de bevalling trouwens met bloedverlies
Ik heb gebeld naar de verloskundige en ze is langs gekomen. Ze heeft gezegd dat ik nog moet wachten op de weeën en dat ze vanavond weer langs komt.. Spannend!