Pijn bij het intiem zijn na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door BeertjeLieverd, 2 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeertjeLieverd

    BeertjeLieverd Nieuw lid

    2 feb 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Dames,

    Gelukkig bestaat er een forum zoals dit, want ik ben dan misschien een flapuit, over intieme dingen praat ik niet zo graag met anderen. En dit is nou zo'n dingetje...

    Iets meer dan een half jaar geleden ben ik bevallen van een dochtertje. Op zich was het een heel gemakkelijke bevalling. Ik was maar een heel klein beetje ingescheurd.

    Toen we na zes weken te horen kregen dat alles in orde was en we weer intiem konden zijn, konden we er beiden niet snel genoeg weer aan beginnen. Eerlijk: mijn libido is eigenlijk nooit verdwenen. Niet tijdens de zwangerschap en ook niet in de weken na de bevalling :)

    Alleen: wat deed het een PIJN! Ik kon het gewoon niet volhouden en ik was daar zo van geschrokken dat ik denk ik een week of drie de boot heb afgehouden. Ik durfde gewoon niet meer. Maar ook nadien bleef de pijn aanhouden, dus hop, naar de bekkenbodemfysio, waar ik te horen kreeg dat er eigenlijk niks aan de hand was en "dat het bij de meeste vrouwen tot een jaar nadien nog behoorlijk pijnlijk kan zijn".

    Voor iemand die het intiem zijn echt wel mist, vond ik dat een vrij somber beeld. Kan het inderdaad zo lang duren eer alles weer een beetje goed aanvoelt?
     
  2. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    471
    318
    63
    Wij hadden zelf pas 4 maanden na de geboorte van ons zoontje weer seks maar ik had echt nergens last van terwijl ik een flinke knip en een hersteloperatie aan de knip had gehad. Ik heb van mijn bekkenfysio celtherapie gehad (op aanraden van mijn gyn). Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik nergens last van had. Ze vertelde dat ze het vaker bij on- of overgevoeligheid tijdens seks toe past. Misschien kijken of er bij jou inde buurt ook een fysio is die daarmee werkt (ik woon zelf in Randstad enbij mijn zijn er maar 3 fysios binne 40 km die het aanbieden).
     
  3. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.915
    1.209
    113
    Vrouw
    Hé wat super vervelend voor je. Zeker als je er naar uit kijkt.
    Hopelijk zal de pijn vlug wegtrekken zodat jullie weer normaal seks kunnen hebben.

    Wij hebben vorige week terug seks gehad na de bevalling van ons zoontje. Het was best spannend maar heb nergens last van gehad. En mijn libido is precies nog meer geworden dan voor de zwangerschap :oops::p
     

Deel Deze Pagina