Hallo! Ik heb afgelopen vrijdag een 3D echo gehad. Ik vond dit erg onprettig omdat ik telkens pijn had bij het drukken. Ik heb hier eigenlijk bijna mijn hele zwangerschap last van gehad. Ik krijg pijn bij het hoesten aan mijn pijn of als ik me keel schraap. Maar tijdens bhet maken van een echo, verga ik nog net niet van de pijn aan mijn buik. Ik weet niet of dit normaal is? Begin me nou wel zrgen te maken.. mijn vk heeft dit wel in haar dossier, maar verder niet gehoord waar het aan kan liggen. (Ben 30 weken nu)
ik heb bij de oudste een extra echo gehad omdat ik zoveel pijn in mijn buik had. was wel al later in de zwangerschap maar kon er niet eens fatsoenlijk meer van slapen. ze wilden toen kijken of dl ook last had van mijn buikpijn. gelukkig was dat niet zo anders zou ik worden ingeleid. mijn moeder was toen mee en zei na de echo dat ze de gyn zo'n fijne dokter vond.. nou ik niet hoor.. mijn buik deed al pijn en toen ging hij er ook nog even op duwen en prikken en met zn echo apparaat in de weer. als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd aan de vk vragen of er even naar gekeken kan worden of je kleintje er ook last van heeft
Bij mij is mijn buik ook heel erg gevoelig. Veel buikpijn, heb al meerdere keren de vk gebeld omdat het te erg werd. De helft van de tijd is het niet helemaal duidelijk waar het aan ligt. Maar soms doet liggen al pijn, of voorover bukken, te rechtop zitten, of als de vk tijdens de controle op bepaalde plekken drukt. En de 20-w-echo vond ik ook niet heel aangenaam (overigens volgende week pret-3d echo, ben benieuwd hoe dat gaat/voelt..) Heb trouwens wel meerdere keren moeten testen voor blaasontsteking ivm de buikpijn (en dat speelde wel ook een aantal keer, maar niet altijd) maar de meeste tijd krijg ik vooral het advies rustig aan doen en met een warme kruik op de bank kruipen. Zou vooral toch nog eens aan je vk vragen als je zorgen maakt en/of behoefte hebt aan geruststelling.