Pijn bij het plassen dag na het klussen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantal26, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb de laatste tijd altijd een dag na het klussen ontzettend pijn bij het plassen. Ik heb dan zo'n blaasontsteking gevoel, het is ontzettend pijnlijk.

Nu heb ik gehoord dat je het beste na het klussen naar de toilet moet gaan, alleen ik heb ook weer gehoord dat je dat beter niet kan doen als je zwanger wilt raken, want je zou het er allemaal uit kunnen plassen.

Weet iemand wat ik het beste kan doen, want het is ontzettend pijnlijk en vervelend.

2. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Na het klussen gewoon naar de wc gaan. De zaadjes die het 'sterkst' zijn, zijn dan toch al onderweg... Het overige prut moet er toch een keer uit.
    Je hebt dus kans op blaasontsteking, omdat je uit alle macht je urine ophoudt. (bacteriën die te lang in je blaas blijven kunnen blaasontsteking veroorzaken, niet 'kou op je blaas')

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dus het is niet zo dat je kans op zwanger raken minder is als je na het klussen naar de wc gaat.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Neen hoor! Ik krijg steeds een blaasontsteking als ik na het vrijen niet onmiddellijk ga plassen, en dat is toch ook echt niet handig! De sterkste zaadjes zijn inderdaad al lang onderweg ;)

5. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Gewoon echt gaan plassen na het vrijen hoor, ik heb het ook een tijd niet gedaan, en toen had ik elke keer weer blaasontsteking.
    Voor het resultaat maakt het niet uit, de goede zwemmers liggen al bijna bij hun eindpunt dan!

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik ben ook heel gevoelig voor blaasontsteking,
    Wat heel goed helpt is veel vitamine c tabletjes slikken! overdosis daarvan kan niet , want je plast al het teveel aan vitamine C uit, met als gevolg een te zuur milieu voor bacterien en minder kans op blaasontsteking :eek:)

Bij de etos verkopen ze geloof ik van die potten met vitamine C, ik nam er vaak 8 of 10 in (zijn heel klein) heeft bij mij altijd goed geholpen.

Groetjes

7. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Ik heb ook super snel een blaasontsteking! Dat gaat pas over als ik na het klussen ga plassen.

Maar ik had wat nieuws gevonden! Als ik een kwartiertje bleef liggen na het klussen en daarna het afveegde aan een handdoek had ik het niet. Beetje vies idee maar het hielp wel! Ik heb daarna geen blaasontsteking gehad en zie: ik ben zwanger!

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik veeg het eigelijk meteen af, is dat niet de bedoeling dan dat ik dat doe?

9. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hai Chantal,

Meteen plassen na de seks is wel het beste tegen blaasontsteking..
    Ik wacht meestal een kwartiertje en ga dan. Dat gaat tot nu toe nog aardig goed..
    Wat je ook kan doen is elke ochtend een cranberry bruistablet nemen (van sunwell, hebben ze oa bij de AH). Bij mij helpt dat echt! En als je dan toch wat aan voelt komen veel vitamine C innemen extra en veel sap drinken waar vit C inzit, de bacterien kunnen niet tegen een zuur milleu..

Elke keer die antibiotica is ook niet goed voor een mens, dus ik probeer het vaak eerst op deze manier.

Suc6

Deel Deze Pagina