Paracetamol?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessy77, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb net mijn vk gebeld omdat ik al sinds vannacht buikpijn heb. Voelde me een beetje stom om daarover te bellen maar maakte me toch iets ongerust aangezien het geen bandenpijn leek. Ze heeft me gelukkig wat gerust kunnen stellen door te zeggen dat het zeer waarschijnlijk groeipijn kan zijn en dat mijn baarmoeder een groiespurt aan het maken is. Moet morgen voor de zekerheid ook nog ff naar de ha om te laten checken of ik geen blaasontsteking heb, allemaal hele onschuldige dus, en mijn vk heeft de faspraak van volgende week na morgen verzet (zo lief). Maar goed, ondertussen verrek ik van de pijn (God, en dit moet ooit gaan bevallen :oops: ) en ben dus vergeten te vragen of ik een paracetamolletje zou mogen innemen..Weet iemand van jullie of dit wel gewoon kan, of moet ik gewoon niet zo zeuren en wachten totdat de pijn vanzelf overgaat?

Liefs Jessy

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Volgens mij mag je gewoon paracetamol hoor als je zwanger bent.

Waarom denk je dat het niet mag? i.v.m. onderzoek?

3. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Ja hoor je mag gewoon paracetamol.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    als je echt zo veel pijn hebt zou ik gewoon je vk nog een keer bellen.
    Volgens mij hoort groeipijn niet zo veel pijn te doen dat je er een paracetamol voor nodig hebt (bij blaasontsteking kan dat natuurlijk weer wel). En je mag gewoon paracetamol (zonder coffeine etc).
    Hoop voor je dat de pijn snel weg trekt.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Bedankt voor de antwoorden :)

Liefs Jessy

6. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Bij mij zeggen ze ook paracetamol mag als je over de 12 weken heen bent. En houd het bij een enkele. Mijn huisarts zegt wel, liever niet, alleen als je het echt niet uit kan houden. Dan is het zelfs beter dan pijn lijden want daar schiet je lichaam van in de stress en dat is niet goed!

7. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Agnes,

Voor de 12 weken weten ze niet of het enige invloed kan hebben op de ontwikkeling van je kindje.
    Omdat in die periode alles wordt aangelegd sluiten ze liever elk risico uit en raden het om die reden af. Het is nooit bewezen dat het kwaad kan maar je weet maar nooit...

Groetjes

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb hier op dit forum pas geleden aan de VK gevraagd of je paracetamol zonder probleem kan slikken, de VK zei, dat er geen enkel probleem was zo lang je je aan de dosering in de bijsluiter houdt.
    Dus maximaal 6 per dag.

Beterschap!

9. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Zo zie je maar dat het ook een beetje verschillend is. Ik heb me netjes aan het advies van huisarts gehouden die heb ik erover gebeld toen ik al dagen met hoofdpijn rondliep. Pas nog met vk over gehad en zij zeggen ook eerste trimester niet.

Ja waarschijnlijk zal het geen kwaad kunnen dus maar blijf wel voorzichtig.

Onze vk zegt trouwens wel dat je je moet houden aan de helft van de dosering gedurende de gehele zwangerschap. In het infoboekje zwangerschap wat ik heb gekregen staat ook dat je bij aanhoudende pijn een enkele paracetamol mag nemen.

10. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Wat vreemd hier heeft huisarts aangegeven dat paracetamol gewoon mag als je je aan de gebruiksaanwijzing houdt!

Ik vind het echt erg lastig al die verschillende adviezen zo raak ik juist in de stress!

Maar ja hier met migraine aanval dit weekend een paracetamol ingenomen kan ik dus niets meer aan veranderen!

liefs Nina

11. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nina ik denk wel dat het goed gaat komen hoor ;)
    In het prille begin heb ik dagelijks 6 paracetamollen moeten slikken ( kies getrokken ) een week lang.

Een vriendin van mij heeft ernstige migraine, en vaak ook, en die slikte ook gewoon paracetamol. Dat werd ook aangeraden door haar gyn.

In de bijsluiter van Panadol gladde tablet staat dat er geen bezwaren zijn om die te slikken tijdens de zwangerschap, als je je aan de aangegeven dosis houdt.

12. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb gelezen in een tijdschrift dat ik van mijn VK had gekregen dat als het niet ECHT nodig is je beter geen paracetamol kunt nemen. Had iets te maken met dat de baby dan een verhoogde kans zou hebben op latere asmatische klachten. Ik probeer het daarom ook niet te nemen. Aangezien ikzelf als klein meisje last had van astmatische brochitus, en bij mij partner in de familie veel hooikoorts voorkomt..

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou, gelukkig hoef ik er ook niet 6 tegelijk in te nemen :) Heb dat ene paracetamolletje maar ingenomen want trok het echt niet meer..Vanmorgen dus naar de ha geweest en jawel hoor, blaasontsteking :rolleyes:

Nog bedankt allemaal voor het meedenken!

Liefs Jessy

14. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Ja ik snap de onzekerheid dat heb ik ook en daarom neem ik maar niets.

Trouwens als je echte migraine hebt neem GEEN paracetamol daar wordt het erger van, je bloedvaten worden dan nog wijder! Ga dan zsm naar je huisarts. Bij hevige "gewone" hoofdpijn natuurlijk wel en dat kan ook verrot zeer doen!

Deel Deze Pagina