ik heb 13 juni een miskraam gehad met 5w2d. nu zit ik op cd 12 en mijn baarmoedermond is zacht. maar gisteren was ie ook zacht en even later weer hard. wat kan dat nu betekenen? rondom een eisprong zou hij toch zacht moeten zijn? of wisselt dat per moment weer? ik heb al wel een paar dagen wat last van krampjes. als er een ei aan zou komen, dan is dat wel erg snel! mijn 1e cyclus duurde 106 dagen, en bij mijn laatste cyclus kwam mij ei pas op dag 47. bij mijn laatste cyclus heb ik 5 weken buikpijn gehad voorafgaande aan mijn eisprong. dit is wel erg spannend!
Misschien heeft het met de MK te maken... die van mij doet nl ook raar. Eergisteren was ie zacht en open, gisteren weer harder en meer dicht... Heb al sinds dag 10 van mijn cyclus buikpijn, maar een ei zou eigenlijk nog te vroeg zijn. Ovutesten zijn ook steeds negatief geweest. Snap er niks van...
Hmm.. Je bmm is indd zacht rond je eisprong, ook staat hij dan iets open en zit hij erg hoog. Als je al eens bevallen bent staat hij altijd een beetje open, alsof er een spleetje in zit.. Kan indd door je miskraam komen, al moet ik zeggen dat na mijn miskraam mijn bmm alleen zacht was wanneer mijn ei er aan kwam.. Voor de rest is hij wat harder geweest en was de stand ook anders..
mag ik vragen hoe jullie een miskraam hebben herkent ik ben nu namelijk bijna 3 weken overtijd. vanmorgen had ik bij het plassen een bloedprop, het leek net een klein zakje. ik heb dit een week geleden ook gehad. maar verder heb ik dus helemaal geen bloedverlies. wel heb ik bruinig slijm. en nou tijfel ik dus, ben ik zwanger? heb ik een miskraam gehad? of is er iets anders. ik heb al test gedaan die was negatief. ook al contact gehad met dokter, en die zegt, effe af wachten. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. gr een verdrietig onzeker meisje
ik durf niks te zeggen over jouw situatie, naomi. ik werd op de dag van mijn miskraam wakker van erge buikpijn, als of ik ongesteld moest worden. toen ik naar de wc ging, was er nog niks. toen ik een kwartier later weer ging, had ik bloedverlies. toen wist ik al wel dat het niet goed was. mijn baarmoedermond was op dat moment ook al zacht. uur of 9 heb ik de doktersdienst gebeld, en hij zei dat het voor 99% zeker was dat ik een miskraam zou hebben of krijgen. de volgende dag heb ik het ziekenhuis gebeld en ik mocht direct langskomen. toen bleek al dat er niks meer te zien was. het was te vergelijken met een flinke menstruatie. als je zwanger bent, en je krijgt én buikkramp én bloedverlies, dan is dat geen goed teken. heb je 1 van beide klachten, dan hoeft er niet perse iets aan de hand te zijn. wat het bij jou zou kunnen zijn weet ik niet. misschien een innesteling, daar kun je ook wat bloedverlies van krijgen. of misschien een beginnende menstruatie. ik hoop dat je gauw wat zekerheid hebt, of je nu wel of niet zwanger bent. want de onzekerheid is slopend... succes!
dank voor jullie antwoorden. nee, ik snap er ook niks van! ik hoop dat er een eitje aankomt. voor de zekerheid toch maar klussen vanavond . ik heb (nog) geen vruchtbaar slijm gespot. wel is het allemaal wat natter en heb ik meer buikpijn, dus er zal wel iets rommelen.
heel erg bedankt voor je berichtje. ik heb helemaal geen last van buikpijn ofz, alleen last van me borsten maar daar is dan ook alles bij gezegt, ik wacht nog maar even af. ik hoop dat bij jou ook alles goed mag verlopen. ik hou jullie op de hoogte, en duim op een zwangerschap. xxx
graag gedaan hoor. tja, er zit niks anders op dan wachten. ik zat te denken, misschien heb je inderdaad een late innesteling, dan zou je nog 2 weekjes moeten wachten voor je kunt testen. maar als je dit vorige week ook hebt gehad, dan zou je nog een week moeten wachten. snap je het nog haha!! maar ik denk niet dat je een miskraam hebt gehad.
ik hoop het. ik zou echt kapot gaan, als dat het blijkt, maarja dat zal iedereen hebben. ik wil dit al zo lang, en heb nou eindelijk mijn vriend zo ver dat hij het ook echt wil. dus hoop dat het allemaal goed kom. om mijn heen hoor ik ook veel bekende die zwanger zijn. dus het doet wel pijn dat ik nog niks weet. ik heb besloten nog een week te wachten en anders het ziekenhuis te bellen voor advies. misschien kunnen die me bloedtesten zodat ik wat zekerheid heb. ik hoop dat als jij wat meer weet ook een berichtje achter laat. heel veel suc6 en hou je op de hoogte.
ik denk niet dat het ziekenhuis een bloedtest laat doen. dat zal de huisarts moeten doen. kun je er niet op aandringen? als jij 3 week overtijd bent, dan moet je denk ik wel het een en ander in het bloed kunnen zien. maar dat weet ik niet helemaal zeker. ja het is moeilijk iedereen zwanger te zien zijn/worden. ik vind het ook moeilijk. maar ik moet er wel bij zeggen, dat toen mijn vriend nog niet zo ver was, ik het erger vond dan nu. en het is heel jammer dat ik een miskraam heb gehad. ik ben er ook heel verdrietig om, maar een voordeel is dat ik iig weet dat ik een eisprong heb en dat ik zwanger kán worden. dus dat houd ik me maar voor ogen. het was ook direct bij de 1e eisprong raak!
Dat is iets heel goeds om aan vast te houden. Dat houd ik mezelf ook maar voor... Ik KAN dus in elk geval zwanger worden... Nu alleen nog een tweede keer. (En snel natuurlijk... het liefst. )
ja precies! liefst gister haha! ik hoop een beetje dat ik nu 'gereset' ben. dat mijn cyclussen nu eindelijk normaal gaan worden. van de gyn moet ik nu ook eerst afwachten dat ik ongesteld word. duurt dat langer als 12 week dan mag ik pas weer een afspraak maken. dus dat vind ik wel jammer: als ik niet zwanger was geweest, dan had ik nu hulp gekregen in de vorm van medicatie. en nu moet ik eerst weer afwachten... en mocht ik kortere cyclussen krijgen nu, dan moet ik een jaar proberen. en dat terwijl de 1e gyn zei dat het een geluksschot was geweest, en als ik nu niet zwanger was geweest, dat het wel eens heel lang had kunnen duren, met die cyclussen van mij. de 2e gyn is de opvolgster van deze. ik had het idee dat de 1e wat kordater was.
@roeska: misschien krijg je nu ook wel opeens hele normale cyclussen.... je weet 't niet.... Zou super zijn! Mijn achternicht had hele lange cyclussen. Ze werd 2 of 3 keer per jaar ongesteld. Geen idee wanneer de eisprong dan was... En ze had zich er op ingesteld dat ze nooit zwanger zou worden. Gebruikte ook geen anticonceptie. En toen opeens werd ze dikker: zwanger! Haar zwangerschap ging in 1x goed en daarna was haar cyclus opeens ook 'gereset' ofzo. Die werd gewoon. En na haar gezonde dochter kreeg ze ook nog een gezonde zoon!
hoi iedereen nou hier weer even een berichtje van mij. ik ben er achter wat er met me aan de hand was. helaas maar toch een miskraam. ik hoop dat bij jullie wel alles goed mag gaan. en ik snel weer zwanger mag worden.
och meid, wat sneu nou! heel veel sterkte de komende dagen. en als ik je een tip mag geven; praat er over. ik heb het de dag erna gedeeld met mijn familie en onze beste vrienden. en het heeft mij erg bij het verwerkingsproces geholpen. maar dit is natuurlijk aan je zelf of je dit wilt. nogmaals heel veel sterkte!
hoi roeska ik heb het ook zeker met familie gedeeld. opkroppen is ook niks, en dan komt het er toch ooit uit, dus kan je het beter gelijk doen. we blijven het gewoon proberen en dan komt het toch wel een keer. als dit had blijven bestaan had het misschien wel niet gezond geweest, me lichaam heb het vast niet zonder een reden afgestoten. maar bedankt voor je steun. groetjes xxx
graag gedaan. en inderdaad, als het misgaat, komt dat zeer waarschijnlijk door een aanlegstoornis. en dan is het ook beter dat het afgestoten wordt. anders krijg je waarschijnlijk een zeer ziek kindje. maar toch is het blijft het een klap, ook al kun je dit voor ogen houden. je moet er toch even doorheen. ik heb nog steeds geen ei gespot. en helaas houden de buikkrampen aan. vanochtend ben ik naar de huisarts geweest, maar zij kan niks voor me doen. dit is een zaak voor de fertiliteitsarts. alleen daar moet ik minimaal 3 maanden wachten voor ik een nieuwe afspraak mag maken. voor vanmiddag heb ik een telefonische afspraak staan en dan moeten we maar eens goed overleggen. ik wil niet weer 5 week met buikpijn lopen...