Ik ben aan het twijfelen wat we zullen doen met het volgenden: de baby de eerste maanden op onze kamer laten slapen of op de eigen kamer? Ik heb gelezen en gehoord dat het goed is om de kleine op dezelfde kamer als de moeder te laten slapen. Zeker als je borstvoeding geeft is het makkelijker 's nachts. Wat zijn jullie ervaringen of meningen hierover?
Doen waar je jezelf goed bij voelt denk ik... Gaf ook borstvoeding en mijn meisje lag vanaf dag 1 in eigen kamertje(dag 4 ivm keizersnede) en dat gaan we met deze uk ook weer doen. Maar dat is denk ik ieder voor zich...
Ik ga hem bij ons op de kamer laten slapen in de avond. de eerste 2/3 maanden maar in de middag gewoon lekker op zijn eigen kamer.. zodat hij wel zijn eigen kamer kent.
bij ons past het niet erbij op de slaapkamer dus dat wordt vanaf dag 1 in eigen kamertje slapen, we laten de deuren wel open, dan heb ik voor mijn gevoel toch meer contact
Hebben wij ook gedaan....maar na de eerste nacht from HELL (ze was al 8 dagen oud omdat ze eerst een poosje in het zh had gelegen) is ze verhuisd naar haar eigen kamer..die griet gilt dus gewoon in haar slaap! Maar is was een grote voorstandster van op de kamer erbij slapen..maarja dat was gewoon niet het ding...wiegje was zo verplaatst trouwens dus kan altijd nog anders dacht ik zo (voordeel van zo'n nacht..alles erna valt best wel mee 8) )
Mijn zoontje heeft zes maanden bij ons op de kamer gelegen. Heerlijk! Toen paste hij niet meer in zijn wieg. Zijn zusje slaapt nu alweer 5 dagen bij ons op de kamer. Ik zou niet anders willen.
slaapt nog stees bij ons! Hij is een aantal keer gestopt met ademen, had niet willen weten wat er gebeurd zou zijn als hij op zijn eigen kamer had gelegen. Onze volgende komt er dus ook bij, drukke boel, maar we lzo veilig.
Gwendolyn heeft ongeveer 3 maanden bij ons geslapen en is toen over gegaan naar haar eigen kamer. Wij vonden dat wel net zo veilig en makkelijk toen ze 's nachts nog voor een voeding kwam. Ik gaf ook bv en dan is het idd aanleggen en terugleggen haha
Bij ons ligt onze zoon nog wel op onze kamer, maar ik wordt van elk geluidje wakker, dus als mn vriend terug is van montage gaat hij mooi naar zn eigen kamer, lijkt me beter voor mijn nachtrust. En wat Beastie zegt over dat gillen, hij gilt niet in zn slaap maar maakt hele hoge piepgeluiden, overdag is dat schattig maar 's nachts vind ik het wat minder
Ik heb een grote wieg voor op onze slaapkamer en een ledikantje klaar staan op de babykamer. Zo kunnen we dus altijd nog veranderen, maar de bedoeling is zeker de eerste maanden bij ons. Dat zal toch een stuk veiliger en beter voelen. Als het hele 'kleine' er af is met een maand of 3-4 en ik genoeg vertrouwen heb dat ie goed blijft ademen enzo mag ie op zijn eigen kamertje. Het kán dus nog veranderen, maar ik heb regelmatig jonge logeetjes gehad en die had ik ook het liefst bij mij op de kamer.
Ze heeft de eerste 6 maanden bij ons op de kamer gelegen. Vond het heerlijk om haar dicht bij me te hebben en makkelijk voor bv. Ze sliep daar in haar ledikantje. Ik werd er niet steeds wakker door en zij ook niet van ons, dus dat ging prima. Ook de overgang naar haar eigen kamertje is daarna goed verlopen. Bij deze baby ga ik het net zo doen, maar dan in een wiegje.
Ons zoontje slaapt 's nachts ook nog bij ons op de kamer in het wiegje. Overdag slaapt hij in het ledikantje op zijn eigen kamertje. Alvast om te wennen want het wiegje wordt al bijna te klein.
Hier zijn ze meteen op hun eigen kamertje gegaan. Ik zag het namelijk echt niet zitten om 2 ledikantjes op onze kamer erbij te proppen ! Nooit geen probelemen gehad met niet horen voor de borstvoeding oid ! Ik werd meestal gewoon op gevoel wakker ofzo. Gewoon een gevoel was dat! Het kindje dat nu in mijn buik zit, daar ben ik nog niet uit. We hebben een wieg nu, die hebben we te leen gekregen! Maar als Malou en Ruben bedenken dat doorslapen er niet meer inzit dan gaat de kleine gewoon voor zijn/haar rust dus op het eigen kamertje en niet bij ons op de kamer! Slapen die andere twee wel door, dan komt de kleine wel bij ons op de kamer te liggen!
ik ga denk ik de kleine meteen op eigen kamertje neerleggen. en dan met een babyfoon zodat we de kleine meteen kunnen horen als het wakker is en honger heeft.
Mijn zoontje slaapt soms bij ons in bed maar meestal in de co-sleeper. Wij vinden het ideaal, aangezien ik borstvoeding geef. Ook vinden wij het sneu om een kindje dat 9 maanden lekker bij mama is geweest, in een kamertje alleen te leggen. Op deze manier hopen wij zoveel mogelijk hem de veiligheid en zekerheid te kunnen geven die hij nodig heeft. En voor je je af gaat vragen hoe we dat later gaan doen als hij groot is, haha hij mag nog heeeel lang lekker bij ons blijven slapen. Super gezellig! En mocht er nog een kindje bij komen, dan schaffen we maar een groter bed aan
Onze eerste zoon lag meteen op zijn eigen kamertje en dat ging prima. Bij ons tweede zoontje hebben we de wieg in onze slaapkamer gezet omdat ik deze keer wel borstvoeding kon geven (bij onze eerste zoon ging het niet, hij kon het niet) en dat was dan makkelijker. Overdag sliep hij wel op zijn eigen kamertje zodat hij daar ook aan gewend raakte. Het is wel wennen omdat je snel van elk geluidje wakker wordt. Ons derde kindje komt 's nachts ook weer bij ons op de kamer omdat ik deze keer weer borstvoeding wil gaan geven.
Overdag in ledikant op zijn eigen kamertje en 's nachts in de wieg bij ons op de kamer. 6 maanden in zijn wieg gelegen en toen nog 4 maanden in een ledikant op onze kamer. Vond het jammer dat hij na 10 maanden 's nachts niet meer bij ons sliep, maar hij werd toen best snel wakker van ons 's ochtends. Bij de volgende uk wil ik hetzelfde doen. Vind het fijn om ze dicht bij me te hebben 's nachts.
Wij hebben geen keus aangezien we maar 1 slaapkamer hebben Dus geen babykamer. Onze slaapkamer is ook niet al te groot omdat een deel ervan tot een inbouwkledingkast is omgetoverd.. Dus toen ik onverwacht zwanger bleek was dat wel ff stressen.... Ik zou ook graag een babykamer willen, maarja.. Volgende keer beter