hallo verloskundige, Ik kom hier met mijn vraag omdat ik eigenlijk nergens anders informatie kan vinden wat op mijn situatie lijkt. Hier het volgende, het kan een lang verhaal worden; 4 februari ben ik gecurriteerd waarna ik vanaf deze dag gerekend 18 dagen (22-2) later weer ongesteld werd, normaal bloedverlies. Deze mocht ik van de gyn niet rekenen als een cyclus en moesten nog een cyclus wachten om er weer voor te gaan. Deze was netjes 24 dgn (vorige cyclussen ongeveer gemiddeld 24 dgn) 17 maart ongesteld geworden, normaal bloedverlies geen extra krampen of pijnlijke steken. Deze ronde mochten we er dus weer voor gaan, ovutesten van cb gekocht en heel duidelijk een op 30 maart. Van te voren al geklust en ook op 30 maart. Daarna pas weer geklust op 4 april. Ik ben ervanuit gegaan dat mijn volgende NOD rond 9-10-11 april zou moeten zijn. Nu kreeg ik 's avonds 10 april bij het afvegen bij de wc bezoek een lichte roze kleur op het wc papier. Maandag 11 april was vergelijkbaar, niets in de maandverband aan afscheiding. Dinsdag 12 al wat minder en woensdag 13 is het weer verdwenen. Nu heb ik vanaf maandag al met ochtend urine testen gedaan met de kv2v5, deze geven een heel licht 2e streepje. Vanochtend wederom. De 2e streep is nog niet donkerder geworden. Ik heb voor de rest misselijkheidsvlagen, gespannen borsten, af en toe steken in de onderbuik (rechts) en een aanwezige zeurende onderrug (rechts). Vanmorgen de assistente van de ha gebeld en het bovenstaande ook verteld en die vertelde mij dat een streepje een streepje is en wilde mij alvast feliciteren??? Dat vind ik nog een beetje te voorbarig denk ik. Afgesproken dat ik maandag dan urine kom inleveren. Nu heb ik vanmiddag een digitale cb test gekocht en deze geeft aan niet zwanger, maar er is op de tester wel een 2e streepje te zien. Ik hoop dat je begrijpt dat ik mij aan een kant wel zorgen maak. Mocht ik zwanger zijn waarom is mijn hcg dan nog niet hoger. Zou het een bbz kunnen zijn? En als ik niet zwanger ben waarom was mijn ongesteldheid dan zo afwijkend? Moet ik gewoon wachten op maandag of kan ik morgen ook al urine dan inleveren bij de ha? Ik wil graag duidelijkheid. alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal. groeten arr
hoi als je nu zwanger bent ben je kort zwanger en dat kan verklaren dat je test nog niet zo donker is. Het wil zeker niet zeggen dat je zwangerschap buitenbaarmoederlijk is. Ik snap dat je duidelijkheid wilt maar het enige wat je nu kunt doen is afwachten. Je ongesteldheid was te licht om ongesteldheid te noemen en een streepje is inderdaad een streepje, dus zwanger ben je wel. Maar hoe het verder loopt moet je afwachten. Dat is heel spannend natuurlijk. Het heeft geen zin om dagelijks te testen. Probeer geduld te hebben en als je over een paar dagen nog steeds geen bloedverlies hebt doe je nog eens een test, of je wacht op die van de huisarts van maandag. Dan zul je wel een duidelijker streepje zien. Succes! Mirjam