positieve test na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babette81, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Goedemiddag,
    14 maart ben ik gecuretteerd na 12 weken zwangerschap. Het vruchtje bleek met 8 weken al te zijn gestorven. Missed abortion dus..
    Nu 4,5 week later een positieve zw test. Eergister leek ik ongesteld te zijn geworden, maar heeft maar 2 dagen geduurd en is alweer over. Bestond uit helder rood bloedverlies. 6 en 3 dagen geleden ook al een test gedaan; hij blijft maar (licht) positief.
    Ik heb een eisprong gehad op dag 17 aan mijn temperatuur en cervixslijm te zien.
    Kan de test nog altijd positief uitslaan van de miskraam? Of bestaat er een kans dat ik opnieuw zwanger ben? Rond de eisprong heb ik seks gehad.
    Ik dacht zelf dat na een menstruatie het hcg wel uit mn lijf zou moeten zijn..
    Alvast dank!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Babette81.

Na een menstruatie is inderdaad het HCG je lichaam uit. Want heb je HCG in je lichaam word je in principe niet ongesteld.

Die bloeding kan een innestelingsbloeding zijn geweest. Ook met een eisprong rond dag 17.
    Maar kan ook het oppakken van de cyclus zijn.

Wacht even af en herhaal de test over een week nogmaals.

Is deze positief regel dan via de verloskundige een vroege echo bij 8 weken.

Succes.

Groetjes Ineke.

3. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Gut kan een innestelingsbloeding 1,5-2 dagen duren? Dat wist ik niet.
    Dank voor uw antwoord!
    Toevallig heb ik over een klein weekje de nacontrole bij de gynaecoloog die mij curetteerde. Indien daar een echo wordt gedaan zou daarop evt de nieuwe zwangerschap te zien moeten zijn? Dat zou dan 5 weken en nogwat oud zijn.
    Groet

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Innestelingbloeding kan zolang duren.
    Met 5 weken en een paar dagen is er nog heel weinig te zien op de echo.
    Bij 7 weken en een paar dagen kan je pas hartactie zien en dan is er meer te zeggen over de zwangerschap en of het voordat moment goed zit.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina