Na lang twijfelen ga ik hier toch maar een berichtje plaatsen. 2 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Vrij snel was mijn cyclus toen regelmatig zo'n 33/34 dagen. Vorig jaar 1 keer een uitschieter gehad van 39 dagen. Inmiddels zit ik nu al weer op 50 dagen en nog steeds niks geen ongi te bekennen. Ook alle zwtesten tot nu toe negatief. Ga morgen dan toch maar de huisarts bellen en hoop dat die dan wat voor me kan betekenen. Ben al lange tijd aan het twijfelen omdat ik het eigenlijk niet zo zie zitten al die medische rompslomp aan me lijf maar na ruim 2 jaar zelf proberen waag ik toch maar de stap. Heb geen idee wat ik kan verwachten. Hoop wel dat ik deze week nog langs kan komen want daarna gaat mijn man voor 2 weken naar het buitenland. Hoop dat er snel een eind aan het wachten komt want die onzekerheid wordt je ook niet goed van. Heb het idee dat ik elk krampje en pijntje voel op dit moment.
Wat vervelend voor je dat je cyclussen steeds langer gaan duren! Naar is dat, omdat je niet weet wanneer je eisprong is geweest en je dus ook niet weet wanneer je kunt gaan testen. Goed om de stap naar de huisarts te maken. Het is niet fijn al die medische rompslomp, echt niet, maar zo kun je er wel achterkomen of het ergens aan ligt en of er wat aan gedaan kan worden. Natuurlijk is het prettiger dat het zomaar lukt, maar na 2 jaar kan ik me voorstellen dat je er ook wel gek van wordt. Veel sterkte ermee!
Jeetje meid, wat vervelend!! Ik kan je een beetje de hand schudden, ook al ben ik nog geen 2 jaar bezig. Ik ben in september 2011 gestopt met de pil en was binnen 2 maanden zwanger. Eind december hadden we de eerste echo met 7.6 weken en toen bleek ik in verwachting te zijn van een tweeling. Maar helaas waren beide vruchtzakjes leeg.. een missed abortion dus. We zijn toen in een rollercoaster van emoties geweest. Geen vruchtje, wel een vruchtje mét hartje, geen vruchtje enz. Na meerdere echo's bleek het dus gewoon écht niet goed te zitten en ben ik 24 januari gecuretteerd. 5 weken na de curettage werd ik ongesteld en sindsdien niet meer. Ik zit vandaag op cyclusdag 132!! Ik ben 8 weken geleden bij de huisarts geweest, die kon me niet veel vertellen en ik moest afwachten en ik ben 1.5 week geleden bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er perfect uit, maar ik heb waarschijnlijk geen eisprong en daarom blijft mijn menstruatie uit. Nou, toen kwamen ook de dingen uit zijn mond. Hormoonpillen, fertiliteitsonderzoek, hormoon spuiten... pff... Ik heb er ook geen zin in!! We willen zo graag een kindje, maar niet op zo'n manier!! Liever niet!! Maar we zullen wel moeten.. Meid.. heel veel sterkte!! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de huisarts en dat jullie snel duidelijkheid hebben. Ik hoop dat jullie snel gezegend zijn met een mooi wondertje!! Liefs..
Hoi, ik zie staan dat je afvalrace begonnen is. Ben je in dit jaar aangekomen? Ik wel en dat is mijn waarschijnlijk de reden dat de pcos, zich nu uit. Ik heb een kans dat als ik afval, dat mijn cyclus zich misschien herstelt. Maar ik zou sowieso eens langs de ha gaan hoor, zeker als je al zo lang bezig bent.
Vandaag de hele dag cursus gehad dus daarom nu pas een reactie. @MeiNoNa wat vervelend dat het mis is gegaan met je zwangerschap. Zo snel zwanger en dan kun je een half jaar later nog niet verder omdat je lichaam niet mee werkt. Ik heb altijd geroepen als ik niet op de normale manier zwanger kan worden dan maar niet. Merk dat nu we er mee bezig zijn ik dat toch niet kan accepteren. De kinderenwens wordt alleen maar groter. We hadden ook niet verwacht dat het zo lang zou duren. Ben 3 jaar geleden door het 1 keer vergeten van de pil zwanger geraakt. Helaas is dit waarschijnlijk door medicijngebruik al heel snel geeindigd. We gingen er dus ook vanuit dat het snel raak zou zijn. @Babke ben al een paar jaar veel te zwaar. De laatste paar maanden ben ik wel een paar kilo aangekomen maar zat altijd al ruim boven de 100. Ben ook met afvallen begonnen met het idee dat het misschien best wel zal kunnen helpen bij het zwanger worden. Heb vandaag mijn huisarts gebeld helaas is er deze week vanwege de vakantie maar 1 aanwezig en dat is nu juist degene met wie ik helemaal niet overweg kan. Volgende week is er weer een andere dus dan ga ik daar volgende week heen.