'' maar jij hebt er toch al 1 ? ''

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luvvlie, 23 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

vandaag waren we op verjaardag en daar was ook een vriendin van mij die een zoontje hebben en nu 6 maanden bezig zijn voor een tweede kindje.
    toen zei iemand : '' ach wat maakt het uit , jij hebt er toch al 1 ? ''

ja dus ?! dacht ik .. voor iedereen is het een teleurstelling hoor als het weer niet gelukt is en de wens er wel is..

of ben ik nou zn ego trut ? dat ik dat denk ?

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat een domme opmerking zeg... Net alsof je, als je eenmaal 1 kind hebt, de wens voor een 2e/3e/4e niet meer mag hebben.

3. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

ja precies dat dacht ik ook ..
    maarja later in de auto dacht ik hmmm misschien ben ik wel een ego trut :D

4. MMarinka

MMarinka Actief lid

17 feb 2011
    308
    0
    0
    Verpleegkundige
    Leiden
    Ook zo leuke dooddoener: "je moet kijken naar wat je hebt ......." :(

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Aan de ene kant begrijp ik het idee er achter wel. Alleen doet diegene het overkomen alsof je niet teleurgesteld mag zijn of die wens niet heel sterk mag hebben.

Maar ik begrijp wel dat sommige mensen zo redeneren.

Er zijn veel stellen ongewenst kinderloos. Dan is het toch geweldig dat sommige stellen in ieder geval mogen meemaken hoe het is om papa en mama te zijn.

Ook al weet je dan misschien juist extra wat je mist als een tweede kindje maar niet komt.

Extra zwaar misschien dat als je al een eerste kindje hebt, die zonder al te lang 'oefenen' is gekomen, dat een tweede kindje op zich laat wachten of misschien wel nooit komt.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Er zit wat in, maar het is wel lomp. Sterker nog, dat zeg je gewoon niet.

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik vind het een grove opmerking.
    De wens voor een 2e 3e etc. Is net zo sterk het verlangen net zo groot en de teleurstelling elke maand dat het niet is gelukt is ook net zo groot.

Dames die nog geen mama zijn vragen zich af of hun lichaam wel functioneert.
    Aan de andere kant dames die al mama zijn vragen zich net zo af het is toch al gelukt? Waarom lukt het niet nog eens?

Persoonlijk was mijn verlangen net zo groot mss wel groter omdat ik al wist hoe mooi het is om mama te worden en zijn.
    Maar dat is mijn eigen gevoel mss denken andere daar anders over.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Maar toch, dat wij er 1 hebben is zo'n wonder, dat ik daar anders in sta. Het verschil tussen 0 en 1 kind is het ouderschap tussen 1 en meer de grootte van je gezin.

Zo heeft ieder z'n eigen verhaal en achtergrond.

9. swagartist

swagartist Niet meer actief

Ik heb (helaas) nog geen kinderen, maar ik vind het wel een stomme opmerking hoor! Ik zou zoiets zelf nooit zeggen. Ik denk, dat mensen dit zeggen die zelf niet in die situatie zitten waarbij het niet lukt, want op dit moment is er niets ergers dan dat.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Begrijp ook wat jij bedoeld hoor.
    Het ligt idd denk ik ook wel aan hoe "makkelijk" het is gelukt.
    Als het idd jaren heeft geduurd om een kindje te krijgen tel je je zegeningen.
    Hier hebben wij geen problemen met zwanger raken en blijven maar ik weet donders goed dat ik heel dankbaar moet zijn en dat zijn we ook.
    Kinderen krijgen blijft een wonder.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik snap waarom iemand het misschien denkt, niet waarom iemand het zegt.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    ik vind het ook een domme opmerking,ben het met je eens dat iedere maand een maand te veel is als de wens er is..

13. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Heel kwetsend, zo'n opmerking. Die mensen begrijpen er niks van en zijn niet wijzer. Zij hebben vast geluk gehad...

14. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dat is volgens mij geen slecht bedoelde reactie, eerder een reactie van iemand die niet weet hoe te reageren en je probeert op te beuren door te benadrukken dat je al zo een wondertje hebt. Ik zou er niet te veel belang aan hechten.

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    iedereen heeft zijn eigen verhaal, achtergrond, wens.
    de wens voor een eerste kindje is immers ook niet bij iedereen even sterk! dus eens met podiki: niet teveel belang aan hechten.

veel reacties zullen niet slecht bedoeld zijn, maar opbeurend, of met een poging tot begrip. tja, op een goede dag kan je dit beter hebben dan op een slechte.
    tenminste dat herken ik zelf sterk. wij zijn zeeeeer gezegend met ons eerste kindje en ik had verwacht dat er daardoor een rust over me zou komen richting een tweede. maar de wens is gerichter dan ooit lijkt wel. de ene dag kan ik een opmerking beter hebben dan de andere dag.

16. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    #16 flowerpower, 24 dec 2013
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013
    Ik ervaarde het als een wonder om mijn eerste kindje te mogen krijgen, nu inmiddels 6 en oudste van totaal 3 kindjes. volgens de gyn was ik toch echt verminderd vruchtbaar door ernstige endometriose. ondanks dat nu drie kindjes....
    ja ik dacht ook al had ik er maar 1.....
    maar de wens voor de tweede as net zo als bij mijn eerste, ook al had ik er al 1. twee miskramen gehad en zo blij dat ik toch een tweede kreeg, was compleet.
    kreeg ik een opmerking toen ik liep te hanissen met mijn twee kinderen: ja had je er maar geen twee moeten nemen..
    sorry nemen.... je krijgt ze. (ze is zelf nu al bijna 4 jaar bezig vor de eerste) onhandige opmerking dus!
    de derde is er ondanks alle voorzorgmaatregelen gewoon doorheen gekomen....tja je snapt de vooroordelen al, maar net zo welkom als de andere twee.ja het is mooi las ej in ieder geval mama en papa mag worden, maar als je zo graag nog een kindje wil is het net zo gewild. ik ben zelf enig kind en heb altijd graag broertje/zusjes willen hebben. voor mij was dan ook de wens minstens twee kindjes, totdat ik de gyn hoorde toen was het al had ik er maar 1.....
    dus nee je bent geen ego, je hebt een wens al was het je tiende, jouw wens!
    de opmerking is wat onhandig en mss wel kwetsend voor jou.

17. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ah ja die opmerking hoor ik laatste tijd vaak na mijn 2e miskraam zei zelfs mijn HA och je hebt toch al een schatje.. kon hem wel wurgen.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    De mijne zei na 5 miskramen en 0 kinderen 'Gewoon doorgaan, het lukt wel een keer'. Ook leuk.

Dus iets kan wel waar zijn (misschien ook niet trouwens, sommige vrouwen krijgen alleen maar miskramen en geen kinderen), maar dat maakt het nog niet een goed idee om het te zeggen.

19. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Persoonlijk ervaar ik het verlangen naar een tweede juist sterker, omdat ik nu weet wat het is om mama te zijn.

Maar een kinderwens is zo iets persoonlijks, zo'n diep, intuïtief oer-verlangen... Daar kan een buitenstaander nooit over oordelen!

Of het nu gaat over de wens voor een eerste kindje, of een zesde kindje!

Natuurlijk moet je super blij zijn met wat je hebt, maar dat wil niet zeggen dat je geen verlangen meer mag hebben!

Ik vind je geen ego tripper hoor! :D

Deel Deze Pagina