3 miskramen tussen 6 & 6.5 weken...wat nu?

Discussion in 'Miskraam' started by Margien82, Dec 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Margien82

Margien82 Actief lid

Jan 19, 2014
    127
    19
    18
    Female
    Sales Manager
    Drenthe
    Lieve dames, graag wil ik mijn verhaal met jullie delen. Ik ben 32 jaar oud en mijn man en ik zijn inmiddels 2 jaar bezig voor ons 1e kindje. Binnen 2 jaar tijd 3 x een missed abortion. 1e keer kloppend hartje gezien en gestopt bij 6.2 weken. 2e zwangerschap een lege vruchtzak. 3e zwangerschap weer een kloppend harte gezien bij 6.2 weken en dag erna gestopt met kloppen...weer een missed abortion. Alle onderzoeken: chromosomenonderzoek, stolling, schildklier en homocysteine al gehad na de 2e miskraam. Uitslag positief. Nu blijft mijn gynaecoloog volhouden op dikke pech, inmiddels geloof ik hier niet meer in. Sta nu voor een dichte deur en weet niet meer wat ik moet doen... Wie heeft ook ervaring met meerdere miskramen rond hetzelfde termijn? Maar ook wat nu te doen? Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen, hoop dat ik niet de enige ben...

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jeetje wat heftig zeg. Ik heb zelf twee vroege miskramen gehad, eind september op 5 weken en vorige week op 6 weken. Ga 7 januari naar de gyn voor een gesprek, ben heel benieuwd. Kan je dus verder niet helpen met ervaringen of tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop enorm dat er heel snel een plakbeebje in je buik zit!!!

3. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Ik heb zelf inmiddels 1 ma en 1 vmk gehad. Met de gyn onlangs ook besproken hoe nu verder. Zij gaf aan na een derde mk idd alles te laten onderzoeken, maar dat heb jij al gedaan.
    Daarnaast radde zij me aan om een brochure te lezen over herhaalde miskramen. Hierbij de link:
    http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000001914_HERHAALDE%20MISKRAAM.pdf

Wellicht heb je er iets aan.
    Je zou ook nog contact op kunnen nemen met stichting kinderwens. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen.

Heel veel succes en sterkte.

4. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hier vier miskramen gehad en liep toen via de vk, ben door gestuurd naar een gyneacoloog, daar onderzoeken gedaan en ik begon zelf kom ik geen profesteron te kort. Ja dat zou kunnen ik schrijf wel utrogestan voor. Hmm eenmaal begonnen na positieve test enn voilla kindje zit er nog steeds alles goed.

Meid vraag er om baat het niet dan schaadt het niet.

Sterkte he is echt klote dikke knufff

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Margien82,

We zijn helaas niet de enigen. De laatste keer dat ik hier een bericht schreef was na mijn eerste miskraam, toen ik opnieuw zwanger was en behoorlijk gestrest was. Die zwangerschap is blijven zitten en mijn zoontje is inmiddels 2 jaar.
    Toen hij 1 was zijn we voor een brusje gegaan. Nu net mijn 3e miskraam achter de rug in 2014. Dat is dus 4 met de miskraam VOOR mijn zoontje. Ik had 2 keer een spontane miskraam rond de 6 weken, een missed abortion bij 7 weken (curetage) en nu een missed abortion bij 8 weken (ondanks inname van progesteron - vruchtje bleek er 6 te zijn - cytotec). Ik word nu doorverwezen naar een andere gynecoloog. Ik zal dus nu allerlei onderzoeken gaan krijgen (dat hoop ik tenminste).

Op het moment van de inname van mijn eerste cytotec pil gisteren kreeg ik een berichtje binnen van de buurvrouw die gelijk met mij zwanger was (en wat mijn 2e miskraam werd): ze was 's nachts bevallen) Vandaag voor de controle echo een uur lang in een wachtzaal gezeten vol met zwangere vrouwen. Ik zit er nu dus echt wel even doorheen. De spontane miskramen gingen nog wel, maar de curetage en cytotec zijn moeilijk te verwerken (lichamelijk overigens geen problemen gehad). Heel die medische rompslomp erbij...

Zelf zie ik deze vroege miskramen niet als het verlies van een babietje (hoewel ik anderen die dat wel hebben, ook goed kan begrijpen). Dat scheelt wel in het verwerken denk ik. Maar ik maak me zorgen voor de toekomst: hoe vaak nog ?? en gaat het ooit nog lukken ??
    Ik heb al een zoontje en dat helpt enorm veel, maar dat maakt het verlangen naar een 2e niet minder. Ik wil hem zo graag een brusje geven. En mijn ideaal van 2 jaar leeftijdsverschil kan ik helaas nooit meer verwezelijken.

Uiteindelijk is het een lang verhaal geworden. Misschien heb je er iets aan; in ieder geval de wetenschap dat je niet alleen bent ?

PS: mijn gynecoloog heeft me doorverwezen omdat het volgens hem ook niet meer toegeschreven kan worden aan pech. En ook al vinden ze geen oorzaak, dat wil niet zeggen dat er geen is. De wetenschap weet immers ook nog niet alles !

Succes...ik duim met je mee !

6. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

Nov 19, 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, misschien kan ik je wat hoop geven. Hier een gelijkwaardig verhaal.
    Ik ben nu 32, ik heb drie miskramen gehad in twee jaar, met 10, 6 en 11 weken. Dus heel wat kloppende hartjes gezien.
    Bij mij lag het ook nergens aan volgens de gyn en idd domme pech.
    Het is super erg en heel verdrietig maar probeer de moed niet op te geven want inmiddels ben ik 27 weken zwanger, alles gaat goed. Ik ben deze zwangerscahp ook heel anders ingegaan, ik heb de eerste echo expres pas bij de 12 weken geplant want zodra ik een goeie echo heb ga ik stressen en panieken.
    Dus deze echo pas met 12 weken gehad, alles was goed hij bewoog ook al lekker. Ik heb de eerste 12 weken gedaan alsof ik niet zwanger was, natuurlijk niet gedronken en gerookt maar verder praatte ik er met niemand over.
    Hopenlijk ben je snel weer zwanger en heb je srakt je eigen kindje

Share This Page