Ik weet nu sinds een week dat ik zwanger ben en heb sinds gister (vandaag extremer) enorme last van mijn rug. Het zit eigenlijk in mijn hele rug, maar met name mijn onderrug doet pijn. Vooral met bukken of als ik m'n rug strek voel ik de pijn. Is dit normaal? Misselijk en zere borsten lees ik genoeg over, maar lees maar weinig over rugpijn..
Ik zou het niet weten meid... ben nooit eerder zwanger geweest + mijn onderrud doet bijna constant pijn. Maar denk wel dat het kan hoor! liefs
Lieve Mosie, Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel erge rugpijnen gehad. Wat bij bij het geval was, was dat ik van nature vrij soepele gewrichten heb en door het zwangerschapshormoon wordt alles nog soepeler. Hierdoor kreeg ik spontaan een doorgezakte voet, bekkenklachten en enorme rugpijnen. Ik liep met 8 weken in fysiotherapie maar eigenlijk heeft het nooit iets geholpen. Aan het eind van mijn zwangerschap kon ik bijna niet meer lopen, moest schuivend voortbewegen want 1 been optillen kon ik niet meer... Nu weet ik natuurlijk niet of jij dit ook hebt (hoop echt van niet voor je) maar ga even naar je huisarts! Lekker opbeurend verhaal (sorry!) maar ik herkende mezelf er in... Het is wel overgegaan na de bevalling en het heeft mij niet weerhouden van een volgende zwangerschap, zie banner! Succes... XX
hmm ok bedankt! Het kan natuurlijk ook toeval zijn, dat ik gewoon wat grieperig ben ofzo. Ik bel volgende week de verloskundige en als het dan nog niet over is zal ik het even aangeven bij haar..
Ik had dat in het begin ook, nu veel minder en echt met vlagen. Het blijkt een veel voorkomend symptoom te zijn, maak je geen zorgen!
Hey meid..ik heb het ook en zie banner.Is een drama.Moet `savonds echt vanaf een uur of 6 met kussens in de rug gaan liggen.(net een oud wijf)Ook bij bukken,stofzuigen voel ik het.Dat belooft nog wat zo vroeg in de zwangerschap.
Ja hier nog zo'n een met rugpijn! verschrikkelijk! Ik werk ook nog eens in de zorg en dacht dat het daar door kwam maar nee het is echt zo'n spierpijn achtig gevoel en ik doe niks anders dan normaal op mijn werk...
Mosie, ik heb er tijdens mijn zw ook heel erg last van gehad.. ook vanaf het begin.. Helaas werd dat een mk, maar dat had niks te zeggen over rugpijn.. Ik had die vraag hier toen ook gesteld en waren er ook meerdere meiden die er last van hebben en nu al heel ver in hun zw zijn sterkte meiss
Ik heb dit ook gehad. Heel vervelend enhet maakt je ook bang dat je dit de hele zwangerschap zal hebben. Ik ben naar een mensendick therapeut geweest die ook zwangerschaps gym geeft en zij heeft me met wat handige ontspannings- en ademhalingsoefeningen er van af geholpen. Bij mij kwam het doordat het in het begin helemaal niet goed ging en heel onzeker was of het wel goed ging met mn zwangerschap. Omdat het bij ons heel lang geduurd heeft voor dit wonder was ik heel erg gespannen. Heb je vaker last van je rug?