Grootte vruchtje bij 7 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joolz, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Haai allemaal,

Vorige week heb ik een vroege pret echo gehad. Ik wilde niet wachten op de echo bij de VK :D. Beetje ongeduldig...

Volgens mijn eigen berekening (onregelmatige cyclus na stoppen met pil) zou ik zo rond de 6/6,5 week zwanger zijn. De meting van de echo gaf echter 7 weken en 3 dagen aan. Maar... wat ik niet begrijp: het vruchtje was zo 6-7 mm groot. Dat past volgens mij beter bij 6/6,5 week maar de meting van het echo apparaat zei dus wat anders. Degene die de echo deed zei overigens dat het belangrijkste is dat het hartje klopt. Maar ik snap niet hoe het apparaat 7 weken en 3 dagen kan aangeven bij een grootte van 6-7 mm CRL?

(volgens laatste menstruatie zou ik ten tijde van de echo zo rond de 8 weken zwanger zijn maar ik weet dat dat sowieso niet klopt, had geen cyclus van 28 dagen)

Iemand ervaring?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb een echo van exact 7+3 weken en hierop staat de afmeting (crl) van 1,25 cm.

Heeft ze de vruchtzak niet toevallig opgemeten en dat hieruit de zwsduur is gekomen??

6-7 mm hoort idd bij een zwschap van tussen de 6-7 weken.
    Heb een echo gezien. Afmeting vrucht 6,6 mm en zwsduur van 6 wkn en 4 dagen.

3. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was met de echo van 6 weken en 5 dagen, 8 mm groot!

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn eerste echo was ook bij een pret echo bureau. De vrucht was toen 0.5 cm (met kloppend hartje) wat volgens het apparaat uitkwam op 6+2 weken zwanger. Inmiddels heb ik de termijn echo gehad en als ik dan terug reken was ik op dat moment 6+5 zwanger. Ik kan me van mijn vorige zwangerschap ook herinneren dat ik bij de eerste echo minder ver was dan uiteindelijk bleek bij de termijn echo. Scheelde toen zelfs een volle week. Denk dat in de prille weken de groei per vrucht nog niet helemaal gelijk op gaat.

5. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Nee de vruchtzak heeft ze niet gemeten. 6 weken kwam ook erg goed overeen met wat ik zelf dacht a.d.v. eisprong klachten e.d. Ook was de 22e mn test nog negatief. Pas 29 sept positief.
    Op de samenvatting van de echo staat echt CRL gemiddeld 6,1, zwangerschapsduur 7 weken en 3 dagen. Degene die de echo deed, doet het al 20 jaar overigens en werkt ook in een ziekenhuis. Ik wil het dus best geloven maar toch is t gek.

Het is sowieso maar een richtlijn natuurlijk. Met de 10 weken echo zal er duidelijker gezegd kunnen worden hoe lang ik zwanger ben. Voorlopig ga ik nog maar even van mijn eigen gevoel uit en niet van de meting van de echo!

6. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Moet er nog wel even bij vermelden dat het een uitwendige echo was en ze geen aanleiding zag voor een inwendige echo omdat er een goed kloppend hartje te zien was. Al had dan de meting misschien nauwkeuriger geweest?

7. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ik had met 6w5d een inwendige echo hierop was het vruchtje maar 4.6mm en gaf de echo aan dat ik 6w1d was.

Week later wel het juiste termijn berekend 7w5d 1,29cm

Aan het begin kan het dus echt wel paar dagen verschil in zitten.

Ik wist precies hoelang ik ongeveer zwanger was vanwege medisch traject

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Eerste echo met 7+2 en vruchtje was 1,1cm

9. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Ik ook inwendig op 7+3 1.1 cm

10. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Mijn echo vorige week was ik net 6 weken, het vruchtje kon niet opgemeten worden, nog erg klein. Wel een vruchtzakje van 15mm en een dooierzakje met daarin een hartje

Deel Deze Pagina