volgende stap na Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mmoekie, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmoekie

mmoekie Lid

12 mrt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Mijn man en ik proberen al ruim een jaar (15 mnd) zwanger te raken.
    Inmiddels heb ik er 2 rondes Clomid opzitten met daarbij een prima reactie en een "spontane" eisprong met prima progesteron waardes. Gisteren helaas ongesteld geworden, wel weer een grote teleurstelling.
    Ik ben om eerlijk te zijn niet zo goed van vertrouwen dat het op deze manier gaat lukken. . Verwacht dus over 4 rondes dat er weer wat anders aangeboden gaat worden. Heeft iemand van jullie, die helaas hetzelfde heeft moeten doormaken enig idee wat de volgende stap zou kunnen zijn?

Liefs mmoekie

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    De Clomid werkt dus wel bij jou? Aangezien je wel een eisprong krijgt?

Ik denk dat als de Clomid werkt, ze niet meteen nieuwe stappen gaan ondernemen. Maar het enkele maanden zo een kans gaan geven (een eisprong, betekent namelijk niet altijd een bevruchting en zeker niet altijd een innesteling).

Tenzij je (of je partner) bijkomende problemen hebt

3. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Ik heb ook eerst rondes gehad met clomid.. Toen clomid met IUI waarbij ik pregnyl moest spuiten.. Succes meid

4. mmoekie

mmoekie Lid

12 mrt 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther voorheen had ik vermoedelijk ook wel een eisprong, maar zeer onregelmatig. Toen het na een jaar nog niet "gelukt" was, bij gynaecoloog terecht gekomen, welke PCO vermoedde omdat er abnormaal veel follikels zaten. Hormonen echter in orde.
    gestart met Clomid en 2 rondes volgens het boekje, maarja..

zaadcellen van manlief zijn top. Ik heb geen overgewicht. Wel een te traag werkende schildklier, maar goed ingesteld.
    De gynaecoloog wil dat ik in totaal 6 rondes Clomid ga gebruiken, daarna een foto om te zien of eileiders doorgankelijk zijn.

@Mariska Dank voor je reactie

5. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ik kreeg wel goede eisprongen met clomid, maar mijn luteale fase bleef kort waardoor iedereen (incluis artsen) dacht dat het geen oplossing zou zijn voor ons. Mijn vervolgstap zou menopur en pregnyl spuiten zijn en ik had al een intakegesprek gehad en moest afwachten tot mijn menstruatie zou doorbreken en dan kon ik alle spullen ophalen.

Uiteindelijk bleek ik dus zwanger te zijn! 3e ronde clomid was het hier al raak :). Niet opgeven hoor! Ze geven niet voor niks een aantal rondes, dus ze hebben wel de hoop dat het raak kan zijn binnen 6 maanden clomid.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als Clomid goed aanslaat, mag je meer dan zes ronden met deze medicatie doen. Het heeft niet zoveel zin om dan al over te stappen op iets anders.

Een eisprong en op tijd gemeenschap hebben geeft helaas geen garantie op een zwangerschap, ook dan heb je nog steeds maar zo'n 20% kans. Als je met Clomid een goede eisprong hebt, hebben hormoon-injecties geen meerwaarde. Die moeten er namelijk ook voor zorgen dat je een goede eisprong hebt en die heb je nu al. Je hebt geen grotere kans op een zwangerschap, de medicijnen zorgen er alleen voor dat je lichaam naar behoren werkt. En dat doet het op dit moment. Dus vervolgstappen zijn nog helemaal niet aan de orde. Geef het tijd, je hebt nog maar twee ronden met Clomid gedaan.

Succes & hopelijk de volgende ronde meer geluk!

7. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik en grotendeels van het PCOS clubje zijn gonal f fan. Half jaar smerige clomid met al die rotbijwerkingen. Eerste ronde gonal raak bij ons alle 4. Als ik ooit voor een 2de à wil ik gelijk weer aan de gonal. Geen bijwerkingen gehad en ik vond het heel effectief

8. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ryanne1991: Ik heb van die Clomid ook behoorlijk wat last...
    Beginnen ze snel met Gonal? Bij mij werkt de Clomid namelijk voorlopig niet. Ik ga morgen mijn gyn aanspreken over Gonal

9. ejtnelle

ejtnelle Lid

14 jan 2014
    88
    12
    8
    Hoi,

ik had een eisprong van mezelf, een relatief stabiele cyclus maar zwanger raken ging bij ons behoorlijk moeilijk. en dit zonder verklaring... bij mij was alles goed, bij mijn man was ook alles in topconditie.
    Mijn gyne raadde me aan om te beginnen met clomid en pregnyl en inseminatie... zo hebben ze alles mooi gevolgd aan de hand van folikkelmetingen, wanneer de folikkels groot genoeg waren moest ik pregnyl zetten en ongeveer 36 uur later werd de inseminatie gedaan (ze wassen het zaad om de beste eruit te halen, en deze gaan ze dan dichter bij het eitje brengen). De reden waarom ze hiermee begonnen zijn is gewoon om de kansen te vrgroten
    ik was zwanger in de 2de ronde :)

heeft dit meegedragen aan het positieve resultaat, geen flauw idee maar kan nooit kwaad om het eens te proberen ;) dit was in elk geval de eerste ronde dat ik het had geprobeerd en ik was zwanger : om de innesteling te stimuleren
    - een handje vol noten per dag
    - 2x per week vis eten
    - elke avond even een warmwaterkruik op de buik leggen

in elk geval nog heel veel succes!!

Deel Deze Pagina