15 weken zwanger en werkstress

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bonbonnetje, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

    bonbonnetje Actief lid

    13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik werk in de GGZ en momenteel is het met de doelgroep rustig. Helaas is het binnen het team rumoerig. Er zijn veel issues, en de kans bestaat dat het team uit elkaar gehaald wordt.
    Ik heb hier veel stress van. Daarnaast ben ik ook nog steeds misselijk en vreselijk moe, het kost me moeite om de werkdagen door te komen. En nu dan dit team-gezeik erbij. Ongewild ben ik ook bij het gezeik getrokken, waardoor ik steeds bij van die lange emotionele gesprekken moet zijn. Door mijn moeheid en hormomen heb ik gewoon niet meer het idee dat ik als een proffesional kan reageren, maar meer vanuit mijn emotie.

    De manager is nog niet op de hoogte, omdat men het in het kader van de zelfsturing zelf op wil lossen. Daarnaast reageerde de manager ook al met de opmerking dat hij wilde nadenken over mijn vraag of ik gebruik kon maken van het 1/8 deel extra pauze, in de vorm van eerder weggaan (uiteraard in overleg)

    Het zit me gewoon hoog, en ik heb er echt stress van. Ik kan dingen ook moeilijk naast me neer leggen.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die extra tijd is gewoon via Arbo geregeld dus je leidinggevende hoeft er niet heel lang over na te denken hoor. Wel is t mogelijk dat hij je eerst naar een Arbo-arts wil laten verwijzen.
     
  3. bonbonnetje

    bonbonnetje Actief lid

    13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ja hij zij dat hij moest nadenken over het "recht hebben" en "nodig hebben"
    Dus ik ben benieuwd...
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hebt er "recht"op.... maar hij kan niet voor jou beoordelen of jij het echt "nodig" hebt!!! Ik heb er bij beide zwangerschappen gebruik van gemaakt, tot volle tevredenheid. Ik begon smorgens later omdat ik opstartproblemen had. Bij de eerste geen Arbo gezien, maar nu bij de tweede moest ik het wel even opnemen met Arbo. Geen probleem, die was er zeer "gemakkelijk" .... ik had het nodig... dan kreeg ik het. Wel de opmerking gekregen dat wanneer dat onvoldoende was ik dan wel voor bijv 25% de zw in zou moeten gaan.
     

Deel Deze Pagina