Ik heb er nog nooit van gehoord, weet ook niet of het bij bekkenklachten hoort maar ik heb op het einde van de dag pijn als ik mijn linkerbeen optil :x. Ik kan dan vaak niet meer lopen, met paracetamol kan ik de pijn wel verlichten. In de ochtend is het dan zo goed als verdwenen, maar in de avond is het vaak weer terug! Herkent die iemand?
Ja, ik heb dat ook, alleen dan in mijn rechterbeen. Alleen ik had het tot nu toe niet echt met de zwangerschap verklaard, maar met het feit dat ik bijna twee jaar geleden een hernia heb gehad. Dan heb je uitstraling naar je bil en been en dan kan je er ook niet meer goed op lopen. De pijn die ik nu soms in mijn bil en bovenbeen heb vind ik heel erg lijken op het begin daarvan. En aangezien het logisch is dat je met een zwangerschap iets meer last krijgt van rugklachten, die je daarvoor al had, denk ik steeds "ach, als de kleine eruit is zal het wel weer beter gaan." Wat ik heb is zeker geen bekkenpijn, maar ik weet natuurlijk niet precies wat jij voelt. Waar in je been voel je het precies? En hoe zou je de pijn omschrijven? (Wat voor soort pijn? Ik weet het: moeilijke vraag.) Voel je het alleen als je staat/loopt, of ook als je zit/ligt? Voel je het even of is het de hele tijd aanwezig? Ik wil trouwens niet zeggen dat ik denk dat jij een hernia hebt hoor. Ik denk alleen dat het misschien om een rugklacht kan gaan, wat niet ongebruikelijk is tijdens een zwangerschap.
als ik zit/ lig heb ik er geen last van! als ik mij moet draaien in bed dan weer wel en met lopen. in de ochtend bijna niet en in de avond wel....maar er zitten dag bij dat ik het ook nu al heb. Iedere stap doet dan zeer en bij welke beweging ook. Ik heb de pijn niet als ik sta maar bij elke keer dat ik mijn been op moet tillen. De pijn zit in de binnekant en mijn gevoel zegt dat mijn heup uit of in de kom moet schieten... het is een stekende pijn!
Bij mij zitten alle zenuwen en spieren dwars of vast in het rug/heup/bil/beengebied, van nature al en nu ff een tandje erger. Er zitten daar zoveel zenuwen en spieren, zou een afspraak met de fysio maken...
Ja, zou ik ook doen! Tenzij je zegt "dit trek ik nog wel tot de bevalling." Hoe je het beschrijft lijkt het wel op wat ik voel, behalve dat het bij mij niet aan de binnenkant van mijn been zit, maar meer aan de achterkant. Al die andere dingen herken is wel, al heb jij er zo te horen meer last van dan ik. Succes!
Zou inderdaad kunnen. Maar volgens verschillende bronnen op internet zit de pijn dan m.n. aan de achterkant van het been, terwijl bij ts de pijn aan de binnenkant van het been zit. Maar goed, ik zou er dus mee langs een fysiotherapeut of de huisarts gaan, als ik er zoveel last van had als ts. Zo'n professional denkt neem ik aan ook wel aan zwangerschapsischias, maar misschien denkt die ook aan andere mogelijkheden.