Voorkeur geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assi, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden,

ik vraag me toch stiekempjes af of er meerdere vrouwen zijn die een voorkeur hebben voor het geslacht :(:

Het lijkt of het taboe is om je voorkeur uit te spreken...

Bij mij is het zo dat ik in het begin ab-so-luut geen meisje wilde.... hoopte zoooooo op een jongen, niet normaal.
    Meisjes spraken me nooit aan. Dat meisjesgedoe enzo, vond dat echt niks voor mij.
    Maar sinds enkele weken is het ineens dat ik meisjes geweldig vind en ergens hoop ik dat ik een meisje krijg.
    :confused:

Dus ik heb in 1 zwangerschap beide verlangens gehad, hahaha.
    Natuurlijk staat gezondheid ZEKER voorop!

Maar een meisje zou ik erg leuk vinden!

2. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    echt voorkeur nee, maar inderdaad wel tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik stapel op meiden en tijdens de zwangerschap van mijn zoon was ik dol op jongetjes, en het kwam ook zo uit, dus denk dat de hormonen je misschien onbewust toch stiekum voorbereiden?

ik heb nu echt steeds het gevoel dat het weer een meid is, maar maakt nu voor mij niet zo veel uit, al heb ik wel al een hele leuke meisjesnaam bedacht en kom er voor een jongen niet echt uit...

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Meisje is voorkeur bij mij. Maar heel licht hoor, maar ik ben zo bang dat ik me niet goed kan verplaatsen in een jongetje en dan een nare man op ga voeden ofzo, haha!

Maar het lijkt me gewoon leuk om lekker te kunnen tutten met een meiske. Volgende week weet ik meer!

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik had geen voorkeur, wel een vermoeden, dat bleek onjuist, we waren na de eerste echo onmiddelijk verliefd dus het maakte ons niet meer uit, of eigenlijk maakte het mij meer niet uit, mijn man wou liever een meisje en dat zei hij ook gewoon, volgens hem omdat die makkelijker zijn en schoner :( , ik heb hem veel succes gewenst met de realiteit straks :) het is inderdaad een meisje namelijk! ik vind het ook geweldig!

wel apart dat ik ook altijd genoeg meisjesnamen kan bedenken en jongensnamen veel moeilijker vind.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sera24,

wat grappig dat je ineens die voorkeuren had tijdens je zwangerschappen!
    Ik kan het ook niet verklaren en geloof me......... had NOOIT iets met meisjes! Was bijna anti-meisjes, joh!
    Nu wordt mijn aandacht automatisch getrokken naar meisjeskleding, etc.

Nou, we weten het volgende week dinsdag :)

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier nu een lichte voorkeur voor een meid, dit omdat het me leuk lijkt om van beide geslacht een kindje te hebben... Maar natuurlijk staat de gezondheid voorop en ben ik ook net zo blij als het een jochie word hoor :D

7. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    assi, ja dat was bij mij ook zo ik had meer met jongens, maar mijn eerste werd een meid, en ik ben stapelgek op haar, de tweede werd een jongen en ik vind allebij geweldig, dus de derde maakt niks uit...

ik vind inderdaad ook meisjesnamen veel makkelijker te vinden dan jongensnamen.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik zat eerlijk gezegd toch wel stiekem te hopen op een meid. Lekker tutten ed. En ben gek op roze :p
    Maar was natuurlijk ook heel blij met een jochie geweest ;)

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wil het niet perse een voorkeur noemen, maar zou het super vinden als het dit keer een jochie is....hebben we van allebei eentje;)
    Een meisje is net zo welkom! Lekker een meidenhuishouden, zal manlief blij mee zijn hahaha

Eva die is er van overtuigd dat ze een broertje krijgt trouwens , we zullen het zien over een tijdje

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

off topic: gefeliciteerd met de kleine Demi, ik zie dat je 3 dagen geleden bevallen bent :D

terug on topic

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja ik heb eigenlijk wel een voorkeur. net als jij ben ik ook niet van die meiden dingen hoor. strikjes hier en lippenstiftjes daar. nee niks voor mij
    ik hoopte daarom ook héél erg op een jongen en mijn wens is uitgekomen! wij krijgen een zoontje!

er zijn veel discussies over wel of geen voorkeur hebben. dat je blij moet zijn dát je zwanger bent en dat je kindje gezond is, en veel meiden vinden het dan niet passen als je zo 'egoistisch' bent om ook nog is een voorkeur te hebben. Ik kan me daar best bij neerleggen hoor, snap ze wel. maar aan je gevoel kan je gewoonweg niks aan doen. wij krijgen nu een zoontje en mijn wens is dus uitgekomen. maar als het een meid was geweest zou ik echt niet minder blij zijn hoor!

ik krijg altijd de vraag: wat hoop je dat het wordt?!
    en als ik dan zeg een jongen dan krijg ik hele rare gezichten dat ik niet het standaard antwoord geef: Als het maar gezond is.

om heel eerlijk te zijn vind ik dat antwoord beetje van de pot gerukt om het even grof te zeggen. Túúrlijk wil iedereen dat zn kindje gezond is, maar een voorkeur hebben is geen misdaad.

begrijp me niet verkeerd meiden, ik oordeel over niemand. iedereen heeft zijn eigen mening en daar moet je trots op zijn. zou het maar niks vinden als iedereen eht zelfde dacht, dat maakt je uniek

12. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    bij mijn vorige zwangerschap zag ik ineens alle leuke dingen van een jongetje en vond ik mezelf ineens een echt jongensmama.Daarvoor was ik echt bezig met meisjes,tutten strikjes enz enz.

Heb nu een zoontje,en aan de ene kant is dan een dochter leuk omdat je van beide dan wat hebt,maar het maakt me nu echt helemaal niks uit.Zie mezelf ook wel met twee jochies de straat op gaan haha.maar goed,ik wil niet weten wat het word,dus dat duurd nog heel lang....

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb niet echt een voorkeur maar merk wel aan mezelf dat ik ineens roze dingen leuk vind en als het een meisje word wil ik wel roze dingen in de babykamer.
    Geloof me voor deze zwangerschap had ik een hekel aan roze en roze kleertjes en als ik het nu zie hangen kan ik het bijna niet laten hangen..

Voorheen als iemand een dochter had gekregen kocht ik niks roze omdat ik er zelf zo een hekel aan had, laatst hoorde we dat een vriendin van ons een meisje krijgt in juli en we hebben alleen maar knalroze spulletjes gekocht :D
    Dus wie weet krijgen we wel een meid maar een jongen is ook nog steeds goed :D

Ben iig blij dat ik niet zo een hekel meer heb aan roze voor als het wel een meid word.

14. Eef123

Eef123 Lid

16 mrt 2009
    37
    0
    0
    Venlo
    Volgens mij is het idd een taboe hahaha. En iedereen hoor je zeggen als het maar gezond is. 8)
    Na 2 jongens zou ik het toch geweldig vinden als het deze keer een meisje zou zijn...maar je weet maar nooit. :D

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik had voor mijn zwangerschap heel sterk de voorkeur voor een meisje!
    Maar nu het eindelijk zo ver is vind ik een jongen eigenlijk net zo leuk!

16. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier had ik altijd een voorkeur voor een jongen.
    Tijdens de zwangerschap direct een voorkeur voor een meisje (dit omdat mijn stiefzoon zooooo graag een zusje wou).

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Dankje en jij succes met de laatste loodjes ;)

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik had ook een voorkeur, voor (weer) een meisje, vind meisjes gewoon helemaal leuk en ik kan hetw eten want heb al 2 dochters ;)

Maar als ze hadden egzegd dat dit een jongen was, dan was ik net zo blij en net zo rijk egweest hoor! Maar als je vraagt naar wat ik wilde als ik mocht kiezen, tsja, een meisje. Is volgens mij niets mis mee, mits je ook maar om kan schakelen als blijkt dat je het geslacht krijgt wat je iets minder graag wilde, ik zou het dus wel ehel naar vinden als het kind later er iets van zou merken.

Mijn vriend heeft 2 jongens en toen de tweede jongen werd geboren heeft oma duidelijk haar afkeur laten weten,w ant het had een meid moeten zijn.....tsja, en nu nog grijpt dat takkewijf elke gelegenheid aan om het te kleineren of te bespotten, et zoals ze met haar eerste dochter heeft gedaan,want die had een jongen moeten zijn, kijk DAT gaat VEEEEEEELS te ver!

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Voordat ik zwanger was wist ik zeker een jongetje te willen. Nu heb ik liever een meisje. Over 4 weken zullen we het weten ;)

Maar idd, zoals iedereen zegt, alles is goed als het maar gezond is...

20. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Stiekem wilde ik ook liever een meisje (en het is ook uitgekomen), maar dat is ook meer omdat ik alleen maar zussen heb en nichtjes, en dus geen jongens gewend ben.
    Anderzijds is het ook heel leuk om eens wat mannen in de familie te krijgen.

Deel Deze Pagina