dag lieve allemaal, In verband met pijnklachten moest ik vorige week naar de gynaecoloog voor een echo. Daar bleek dat mijn baby 'wat' groter was dan normaal. Ik ben 26 weken en het is 1100 gram! Wie heeft hier ervaring mee? De gyn zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar dat doe ik wel een beetje. Wie heeft dit ook meegemaakt? xx Mary Jane
Wij hadden het met 25 weken een pretecho laten doen en ons meissie loopt 2 weken kwa groei voor en woog toen 1000 gram met 25 weken dus ook zoiets! en ja zou echt niet weten hoe groot ze nu is enz!
Hoi hoi, Ik heb een groei echo gehad met 34 weken. En toen was die kleine van mij zo een 2600gr. Ben toen door gestuurd naar de gyn, ook omdat ik zwangerschapssuiker heb en de suikers omhoog gingen. Ik loop nu onder controllen bij de gyn. De kleine is groot want hij/zij groeid lekker door in mijn suikerbuikje. Doordat de kleine wat groter is word ik ingeleid. maar pas na 38 weken en niet eerder. Ik las ergens anders dat je gecontroleerd word op suikers. Mocht je suikers hebben geen zorgen meid. Jij en de kleine worden dan goed in de gaten gehouden. Het kan dus zijn dat je na 38 weken word ingeleid. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Het zijn maar richtlijnen hoe groot de kleine moet zijn met zoveel weken. Niet elke baby groeid zoals het boekje Groetjes Jetje
Mijn ukje was volgende de echo's ook 'zeer groot', hoeveel ze woog bij 26wkn weet ik niet, maar volgens alle grafiek lag ze ruim 4 weken voor op schema! Bij de 36wkn echo zou ze 3250gr wegen en weer ruim 4 weken voorliggen. Uiteindelijk ben ik bevallen met 39w3d van een popje van 51cm en 3915gr. Oke, ietsje zwaarder dan gemiddeld, maar zeker geen "groot kind"! Hoewel deze echo's een goeie richtlijn kunnen geven, zijn ze zeker niet altijd even betrouwbaar. Laat je niet gek maken, een meetfoutje is zo gemaakt. Je baby kan beter iets groter zijn dan te klein. Let goed op jezelf en je gezondheid, de rest komt vast ook wel goed!
Onze woog met 26 weken 1350 ongeveer en toen ze met 28 weken geboren werd 1720. Maar ik heb diabetes vandaar dat ze zo hard groeide.
Even teruggekeken...met 25 weken woog hij volgens de echo 1000 gram. Hij is wel afgevallen in de baarmoeder, geboren met 1295 gram. En nu is hij een week en weegt ie 1370 gram