HCG wordt al direct na de bevruchting aangemaakt!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel Eyes, 3 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zie vaak uiteenlopende uitspraken van mensen.
    de een zegt dat HCG wordt aangemaakt na de innesteling en de ander zegt dat dit al gebeurd na de bevruchting. Nou dat laatste is dus het geval

Ik dacht ik zet het hier maar even neer, zodat jullie het ook weten. http://www.az.vub.ac.be/CRG/NL/Brochure/theorie.html

quote van een officiele website:
    Een eicel kan tot zowat één dag na de eisprong worden bevrucht. En sperma behoudt tot ongeveer twee dagen na de zaadlozing zijn vermogen tot bevruchten. Per cyclus is een vrouw dus gemiddeld drie dagen vruchtbaar.
    Als de rijpe eicel in de eileider een succesvolle ontmoeting heeft gehad met een zaadcel, m.a.w. als bevruchting heeft plaatsgehad, gaat het lichaam van de vrouw hCG aanmaken. HCG (humaan chorion gonadotrofine), ook zwangerschapshormoon genoemd, moet er in hoofdzaak voor zorgen dat de bevruchte eicel zich verder ontwikkelt tot embryo, en het embryo tot kind. Ook blijft, in het geval van zwangerschap, het corpus luteum nog drie maanden oestrogenen en progesteron produceren. Daarna neemt de moederkoek, het orgaan in de baarmoeder dat de verbinding vormt tussen de zwangere vrouw en haar kind,
    die taak volledig over.

Dit kan natuurlijk ook verklaren waarom sommige vrouwen al symptomen hebben maar nooit positief testen omdat de innesetling misschien mislukt is.

2. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

super gezocht angel eyes. Interessant stukje.

Ook al wordt het hormoon dus gelijk aangemaakt, kan je dus eigenlijk pas echt pos testen vanaf dat je een innesteling hebt gehad. Maar dan ook pas, als het goed ingenesteld is. En een innesteling vindt plaats tussen 5 en 10 dagen na de eisprong/bevruchting.

Er zijn vrouwen bij die dus pas lang na NOD pos testen en maar een paar die voor NOD pos testen. Dan heeft dit dus weer te maken met de hoeveelheid HCG, die aangemaakt wordt en die verschilt weer van vrouw tot vrouw.

Blijft dus weer een spannende tijd niet waar?

3. Angel Eyes

zo echt wel spannend, elke maand weer ;)

Maar door bovenstaande stukje begrijp ik ook waarom je niet te vroeg moet testen want positief kan dan alsnog negatief worden als de innesteling niet goed gaat.

4. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

goed gezegd Angel :D..... er wordt niet voor niets bij de meeste testen aangegeven, dat je pas moet gaan testen op je NOD of iets erna....

5. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Toch staat er niet specifiek dat het direct bij de bevruchting aangemaakt wordt of pas bij de innesteling want er staat niks ovr de innesteling geschreven...

6. Angel Eyes

7. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Als ik het goed begrijp , kan je al een paar dagen voor je nog testen , als je een hoop hormonen hebt?

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Je kan testen, maar je moet dan idd nog maar afwachten of je innesteling goed gaat.

9. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ik bedoelde een paar dagen voor je NOD (er staat nog) :)

10. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    ik heb hier ook een stuk over gelezen in een boek.. het klopt maar het eitje maakt zo weinig hormonen aan dat het niet te testen is VOOR een innesteling... dus toch wachten

en dit stond er ook in het boek.. zo'n 80 procent van de bevruchtje eitjes haalt het niet en sterf af VOOR de innenesteling en de overige 20 procent is dus een zwangerschap maar daarvan eindigt 30 procent in een miskraam waarvan 15 procent VOOR nod net na innesteling en de overige 15 procent als de vrouw positief heeft getest..

zo moeten we maar weer even beseffen hoe wonderlijk het toch iedere keer weer is!

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd heeeeeel veel zwangerschappen eindigen voordat je weet dat je zwanger bent. Soms wordt je iets later/heftiger ongesteld en ben je dus even zwanger geweest. En wat Debbie zegt over die 80% heb ik idd ook eerder gehoord.

Deel Deze Pagina