Op suiker prikken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Murron, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ik ben gisteren op controle geweest bij de vk. Ben nu ruim 24 weken.
    Ze zei omdat ik een iets overgewicht van mezelf al heb, ze voor de zekerheid wil testen op suiker. Ze was verder prima tevreden over hoe het gaat en ook de vorige keren was alles prima!
    Maar nu ben ik toch eens gaan kijken op zwangerschapssuiker en vind daar allemaal nare verhalen over.
    Heeft iemand ervaring hiermee? Ik had toen ik net zwanger was een waarde van 6.9. Ik weet nog niet wat het nu is.
    Jakkie door die vervelende hormonen zit ik me al weer helemaal op te vreten :rolleyes: .

Bedankt alvast.

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik ben vorige week ook getest op suiker, gewoon een voorzorgsmaatregel.
    Bij mij was gelukkig alles goed, ik hoop bij jou ook.

Maar je nog maar geen zorgen hoor meid.

3. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi hoi

ik heb ook overgewicht en ben inderdaad ook extra getest op suiker (in het ziekenhuis) en alles was gewoon goed 5.6 ongeveer....

je moet ook niet te veel op internet gaan zoeken want vaak lees je meer negatieve verhalen dan positieve verhalen.. dus niet al te druk maken en zolang je je goed voelt moet je daar ook zeker van genieten ;)

groetjes willy

4. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Bij mij hetzelfde! Inderdaad ook niks aan de hand alleen als voorzorg!

5. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik heb ook suiker moeten prikken toen ik zwanger was.. en daar kwam helaas uit dat ik zwangerschapsdiabetes had..
    mijn waarde was toen ik gegeten had 10!

achteraf is het me allemaal wel meegevallen.. kreeg een dieet waar ik op moest gaan letten en moest mezelf een paar keer per dag prikken om mijn waardes te controleren..

Viel gelukkig allemaal nog wel mee.. dus maak je geen zorgen alles komt goed ;)

6. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Dank jullie wel, voel me al beter! :D

7. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Een 6.9 was dat terwijl je nuchter was?
    Ik dacht dat tot 7.0 nog wel kon.
    Zelf heb ik thuis geprikt, stond ik op 4.2. Volgens mij is dat weer s te laag.

8. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    De VK heeft mij gisteren ook o.a. gecontroleerd op suiker (standaardcontrole). Mijn waarde was 7.1, bij de eerste controle was het ook zoiets. 7.0 schijnt de gemiddelde waarde te zijn volgens de VK.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maak je niet te druk: als je suikerwaarden te hoog zijn, krijg je idd een dieet en word je wat extra in de gaten gehouden. Wordt er namelijk niets aan gedaan, dan kan je kindje veel te snel gaan groeien en heeft je kindje daarmee vervolgens ook een verhoogde kans op diabetes. En dat wil je juist voorkomen, :)

10. Niet meer actief

Ik moest 3 weken geleden mn suiker laten prikken om 09.00 's ochtends mijn waarde was 7.7
    Verloskundige schrok zich rot hihi maar toen ze hoorde dat ik 15 minuten voor het prikken nog een halve liter ice tea, 2 tosti's met chocopasta en een eierkoek op had verklaarde dat volgens haar een hoop! :D
    En ja hoor de week erop was mijn waarde (nuchter) 4.0 :D

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    7.0? Het bloedsuikergehalte moet normaal liggen tussen 4,0 en 6,5 mmol/L . 7 is dus te hoog.

Ik heb geen suiker geprikt toen ik zwanger was maar voor een keuring van mn werk moest dit wel, ik had 5,1.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    bij een zwangerschap mag hij tot 7.0 zijn!

13. winnietje

winnietje Niet meer actief

he dames

Ook ik moet mij laten testen op suiker. Omdat ik in 4 weken 8 kilo ben aangekomen. Ik heb vanavond op het werk even geprikt anderhalf uur na het eten en mijn waarde was 9.0 geloof dat dit hoog is. Ik ga morgen weer even kijken.
    Ben benieuwd.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Normaalgesproken schommelt de bloedsuiker (bloedglucose) zo tussen de 4,0 en de 8,0 mmol/l.

De officiële afspraken voor bloed gemeten met een vingerprik:

*nuchter geprikt boven de 6 mmol/l: diabetes.
    *nuchter geprikt tussen de 5,6 en 6 mmol/l: voorfase van diabetes.
    *niet-nuchter geprikt: boven de 11 mmol/l: diabetes

Deel Deze Pagina