De titel zegt wel genoeg ! Zijn er hier meer die zwanger zijn van de derde of tweede of vierde (of zelfs nog meer haha ? Lijkt me namelijk leuk om met jullie te kletsen..want je ervaringen, vragen, problemen en gevoelens zijn toch anders nu je het al eens (of meer) hebt meegemaakt.. en bovendien heb je tijdens je zwangerschap ook nog 1 of 2 kleintjes rond lopen.. en dat vergt soms ook wat tactiek . Groetjes Kyrillis
Jep heb al een dochter van bijna 2 jaar (Juli) en het is indd wat zwaarder dan een eerste zangerschap. Ben er ook heel anders mee bezig, bij de eerste fantaseren, kleertjes kopen, al vroeg met meubeltjes bezig zijn enz. Maar bij deze is het toch ''anders'' je hebt de meubeltjes al, en de kleertjes want het wordt weer een meid dus merk het wel. jessica
Ook hier! Ik heb een zoon van net 6 jaar en een dochter van net 4 jaar. Aangezien onze tweede een behoorlijk pittige tante is, durfden we het niet direct aan om 'voor een derde te gaan'. De wens bleef toch en na een aantal pogingen (ging niet zo snel) nu dan toch zwanger en inmiddels bijna uitgerekend van de derde! Heel leuk, aangezien de twee oudsten het erg bewust meemaken en daarnaast heb ik ook nog genoeg tijd om te rusten omdat ze al naar school gaan! Ik kijk erg uit naar de komst van ons derde kindje!
Bij mij de tweede. Ik heb een dochter van bijna 11 maanden. Best heel pittig. Ik heb ook veel last van mijn bekken en krijg regelmatig van mijn lichaam te horen dat ik het rustiger aan moet doen. (heb onderbuik en rugkrampen gehad van t weekend), maar rustig aandoen en een kind van bijna 11 maanden gaat niet zo goed samen. Ik mag voorlopig ook even niet meer werken.. De kinderkamer moeten we ook nog aan beginnen. Echt je kan merken dat het de tweede (en tevens de laatste voorlopig) is!
Hallo dames... Ook hier nog een mama van meerdere.. Ik heb al een zoon van 6 jaar en een zoontje van 2 jaar.... Hele leuke knullen allebei een hele eigen wil en ander karakter.. Als je ze alleen heb zijn ze vrij rustig doen de dingen zelf.. Zijn ze samen dan heb je er 10 bij elkaar hahaha.... Kunnen niet met elkaar dan maar ook niet zonder elkaar Wij verwachten nu een dochter 28 julli... Helemaal geweldig aan gezien we al 2 zoons hebben... me zoon van 6 vind het leuk maak regelmatig tekeningen op school en zeg dan hier voor jou en voor de baby ... En me zoon van 2 maakt heb niet veel uit soms kusje op de buik en soms trek die me trui gelijk weer naar beneden hahaha... We genieten er heel erg van van onze kinderen en kunnen niet wachten tot de 3de er is Wel gaat het laaste tijd wat moeilijk.. heb 1 erge vocht voet waar door ik vaak omhoog moet zitten maar toch moet je ook door gaan voor de rest... En ben vaak duizelig heb nu staalpillen gehad maar ik merk nog niet zo verschreeuw... Maarja voor je het weet kunnen we met ze all gaan genieten van elkaar... Groetjes....
Hoiii.. leuk dat er meerdere mama's zijn (ja het moest ook eigenlijk wel hè.. of zo'n groot forum) Lucie, Ikzelf heb een zoontje van 2.5 en een meisje van 10 maanden. Nu is dus, nog maar pril 7 weken, de derde al in aantocht. Net als Jessica vond ik de tweede awangerschap heel verschillend dan met de eerste. Je voelde je minder zwanger, je had er eigenlijk niet eens tijd voor . Je bent gewoon zo druk met het andere kind (dat net de beruchte "NEE" fase ontdekte (Dus Amber en Lucie.. dat jullei kinderen wat ouder waren.. daar had ik op dat moment toch wel een paar keer mee willen ruilen haha! Maar goed.. de tijd vloog voorbij en voor ik goed en wel door had hoe laat het was.. zat ik al in de reserve tijd ! Maar pittig was het wel.. ik ben benieuwd wat het nu brengen gaat! Qua rustig aan doen (wat ik me dus wel voorneem nu) had ik bij mijn tweede zwangerschap best mazzel.. mijn zoontje was net over gegaan van 2x per dan naar 1x per dag, dus die sliep soms wel 3 uur in de middag en dan kon ik lekker naar bed met hem. Nu stoei ik dus al een beetje met die slaapjes.. omdat zoontje dus 1x gaat en het meisje 2x. Dus theoretisch is het zo dat de meid slaapt, wakker wordt, dan de jongen slaapt en dan wakker wordt en dan de meid er weer op. Jullie raden het al: dat is niet ideaal En bovendien ben ik nu zwanger geworden zonder bijkomst van de gyn.. wat op zich al een compleet wonder was.. maar ik merk wel dat ik daarom anders reageer op de hormnen. Toen had ik alleen een lage bloeddruk.. maar nu voel ik me toch echt niet zo fris en fruitig als ik op sta in de morgen... en dat is best even wennen. Ow en Geertje.. dat kan ik me helemaal voorstellen.. 11 maanden oud en ook al zo ver.. dat moet inderdaad best heel pittig zijn zeg! Rustig aan... wat je zegt.. je lichaam everteld het zelf wel.. maar je kutn er gewoon niet altijd naar luisteren.. Zo tis een heel verhaal geworden haha!
Leuk hoor DutchAngel.. een meisje ik heb dus ook eerst een jongen en toen een meisje.. nouuuuuuuu dat kon ik wel merken hoor.. Ik vind het echt wel verschillend. Was de jongen rustig.. begon hij te huilen, dan kon ik nog afmaken waar ik mee bezig was, en dan langzaam in de bres voor hem springen. Dat kan bij haar ABSOLUUUUUUUUUUT niet.. ze is heel rustig.. dat wel..maar als ze iets wil, dan laat ze het merken en staan direct mijn tenen krom haha! Ben benieuwd hoe jij dat ervaren gaat!
Ik ben zwanger van de 2de EN de 3de. Heb al een dochter van 2jaar (maart 2005) en we verwachten nu twee mannetjes! De zwangerschap is sowieso heel anders, maar dat spreekt voor zich. ben zo benieuwd of de jongens straks op hun zusje zullen lijken toen zij geboren werd! Het zal wel even wennen zijn: Isa was een 7ponder en deze mannetjes zullen wel een stukje kleiner zijn. En piemeltjes zijn ook weer anders! En Isa speelt nauwelijks met auto's en is geen rauwdouwer, maar een voorzichtig, observerend intelligent meisje. Ben zo benieuwd! Eerst nog maar even lekker doorgroeien!
ik ben zwanger van de derde heb een dochter van 4 en een dochter van 2 erg leuk maarmerk toch wel dat dit een stuk zwaarder is dan toen ik zwanger was van de 2de toen kon ik tussendoor nog ff liggen nu dus niet daarom ga ik s avonds als de meiden naar bed gaan ook gelijk een uurtje hihi groetjes
Hahaha leuk zeg.. Ja het was geweldig nieuws voor ons een meisje er bij Ik merkte al dat de zwangerschap anders verliep.. Heb echt overal last van sinds ik wist dat ik zwanger was... ik kan er niet echt van genieten hellaas.... Hopelijk is ze een stuk rustige als de jongens haha want die kennen geen rust Kan niet wachten om haar tezien en vast tehouden Groetjes...
ja hier ook een mama die al kindjes heeft mijn vierde zwangerschap en samen hebben we dan 6 kindjes die allemaal al wel wat ouder zijn maar dat heeft soms ook wel voor en nadelen ze zijn 21 19 18 16 en 6 die van 21 16 en 6 wonen thuis vind helemaal niet dat deze zwangerschap zwaar is mischien ook omdat ik mijn drie kinderen alleen heb opgevoed en pas sinds kort samen ben mijn vriend die doet alles voor me en eerder moest ik alles alleen doen we genieten tot dit moment alleen maar op en top
Hier nog een mama met nr 3 opkomst..... Ik heb een zoon van 7 (nov 1999) en een dochter van 5 (aug 2001). Ze gaan beide naar school en daardoor heb ik gelukkig veel ("vrije")tijd. Omdat ik zelf ook daar op school werk, blijven hun tussen de middag nu ook over, wat ze geweldig vinden want tja met ma thuis een broodje eten of met je vrienden op school is natuurlijk geen moeilijke keuze.. Toen de oudste 1 was raakte ik zwanger van me meis, en natuurlijk was het anders dan de eerste keer. Was minder druk met spullen klaar maken, kopen en regelen, maar ik vond het niet zwaar. Mijn zoon was heel makkelijk en sliep overdag ook nog zo'n 3 uurtjes achter elkaar en lag uiterlijk 20:00 uur weer (minstens klokie rond ) te slapen waardoor ik dan ook kon bij tanken. Toen mijn dochter er eenmaal was en lekker kon laten zien van "hier ben ik".... kwam het niet in mij op om een derde te nemen.... Laat ik het maar beschreven als een lekkere pittige tante die der kaas niet van der brood laat eten Toen ik mijn man leerde kennen (twee kids zijn uit vorige relatie) had hij nog geen kinderen en toen kwam het toch wel eens ter sprake, maar ik zei altijd van "Als Jayda de oudste/eerste was, was ze (hoogstwaarschijnlijk) enigst kind!". Maar toen er trouwplannen waren en wij ook daadwerkelijk getrouwd zijn in juni waren er toch wel kriebels..... Nu ben ik dus zwanger van de 3e en heel blij mij, stiekum hoopte ik in het begin op een zoon ........ maar gewoon omdat me meis zo pittig is dat ik alweer doom scenarios voor me zag Ook mijn zoon heeft tranen gelaten toen het weer een meid bleek, want hij heeft heeeeeel wat voor zijn kiezen gehad(nog steeds trowuens) met zijn zusje, maar inmiddels zijn we allemaal helemaal op en top intens blij dat onze kleine meid er bijna is...... zou juist nu heel hard huilen als het toch een jongen blijkt , ben al helemaal aan der gewend zeg maar. Zo heel verhaal, next page please
hoi hoi, hier ook eentje net zoals lievebees ik zelf heb 2 meiden van 6 jaar en van 13 jaar, manlief heeft 2 meiden van 14 jaar en van 18 jaar. en nu dus zwanger van 2 jongens, dus mijn 3e en 4e, en van ons samen de 5e en 6e hahhaah snap je het nog? nu scheelt het wel dat we al grote meiden hebbetja 2 gezinnen smelten samen en daar komen weer 2 jongens uit voort. maar moet ook wel zeggen dat het me zwaarder valt dan toen ik van mijn eerste zwanger was. niet dat ik nu zwanger bent van 2 kleintjes, want ik ben lichamelijk in beter conditie als pakweg 13 jaar geleden. maar meer de drukte van een huishouden, school, vriendjes ( ja die is er hier al ) stapavondjes, maar ook van de jongste de vriendinnetjes en clubjes. maar ik geniet er met volle teugen van ......
Hier nog een mama die zwanger is van de 3e Ik heb een zoon van 9 jaar uit mijn vorige relatie en een dochter van 2.5 jaar nu verwachten we samen ons 3e kindje.
heb ook al 2 rondlopen! jongen van 7 en meisje van 5! ze zijn al zo oud dat ze me straks een beetje kunnen helpen! kan ik ze er lekker bij betrekken! hebben ze ook heel veel zin in!
Ik ben zwanger van de 2e zoon! Ik heb nu een zoon van net 1 jaar, en er zit zometeen 16 maanden tussen die 2.
ik ben ook zwanger van me 3de. me 2 dochtertjes zijn 3 en half en 15 maanden we verwachten onze 3de meid over een paar weekjes al wat gaat het snel dit is wel mijn 7de zwangerschap al