pijn bij opstaan, onderaan...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niki, 11 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hallo,

Misschien hebben meerdere meiden hier last van of last van gehad...
    Ik heb sinds enkele dagen een soort zeurderige pijn onderaan bij het opstaan uit een stoel.
    Echt aan de onderkant van mijn vagina. Hebben meerdere hier last van gehad op het laatst. Is dit normaal op het laatst? Is dit misschien een teken dat het bijna begint? Is er iets gaande daaronder of heeft dit gewoon met de verweking te maken?
    Ik hoop op antwoord!

Gr. Niki

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb precies hetzelfde... nu al 2 weken....
    maar soms ook echte flinke gemene steken in me *vagina*
    erg vervelend..
    weet ook niet wat het is

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    ik dacht zelf al dat het misschien ook kan komen omdat baby helemaal is ingedaald en dat hij/zij een beetje duwt en dat je dat meer merkt als je opstaat of staat, dat lijkt me best logisch, toch?

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb het ook. Misschien heeft het ook wel wat te maken met de verweking van je botten daar...

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Verder niemand?
    Ik ben benieuwd of er meerdere meiden zijn...
    Ik heb er nu echt last van als ik opsta en snelle bewegingen probeer te maken :(

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heey meiden

nou jullie zijn niet de enigste hoor k heb het ook met opstaan of soms al als k loop k dacht van mischien met indaling te maken maar k heb er ook nog bij dan ben k net naar de wc wezen plassen ben k der net af ga k weer op de bank zitten heb k gelijk weer het gevoel van oooooh als k nu nie snel ga plassen loopt het eruit zit k weer en k lijk wel een kameel het blijft komen net of k de hele dag nie ben geweest hebben jullie dit ook? groetjes marline

7. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Volgensmij heeft het te maken met het verweken van je bekken. Heb zelf veel bekkenklachten en heb net een heel stuk gelezen erover. Als je op je eind loopt is het meestal het ergst, ook omdat het hoofdje/kontje is ingedaald en dus op je schaambotje drukt.
    Meiden suc6 nog ff, de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Groetjes Suus

8. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    hoi hoi,

Ik heb precies hetzelfde van die vervelende steken, ik had dat nagevraagd bij de verloskundige en zij zei dat dat indalingsweeën zijn. doordat ze bij mij helemaal ingedaald is blijft dit gevoelig.

Groetjes Nicol

9. dinges

dinges Lid

12 aug 2006
    31
    0
    0
    belgië
    Hier in België is het niet anders! Jandorie dat kan pijn doen!
    Wat het is, ik zou het niet weten maar vanavond heb ik er enorm veel last van! Ik ben trouwens 37 weken en een paar dagen zwanger.
    Ik dacht dat het indalingspijnen waren maar ik heb ook onmenselijk veel last van brandend maagzuur en dat zou toch moeten verdwijnen als ons kleintje naar beneden aan 't zakken is??
    Ik begrijp er niet te veel van! En ik zal blij zijn als ik dat kleintje in mijn armen heb!

10. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Had gisteren ook zulke steken.
    Vooral bij het lopen en staan maar toen ik later ging zitten dacht ik dat het wel over zou gaan maar dus niet.
    Vanmorgen had ik er geen last meer van.
    Ben (pas) 31 weken dus lijken mij nog geen indalingsweëen (toch nog te vroeg?).

Silly

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dit komt dame's omdat de baby aan het indalen is en zich klaar maakt voor de grote reis

het hoofdje druk tegen jullie schaambot en daarom voelen jullie die pijn

je kleine moet langs het schaambot (spildraai met een duur woord ) en dit is best een knik die ze moeten maken :)

maar je kan het ook zien als een goed teken :) de kleine is zover ingedaald en is zijn rugzakje al aan het pakken voor zijn/haar reis

sterkte met de laatste zware loodjes

12. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer

mijne daalde al in bij 28 wkn....
    dus het kan zeker...
    en naarmate het vorderd gaat het steeds meer pijn doen heb ik gemerkt...
    nu is de kleine echt al helemaal ingedaald....
    en nog die steken...

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb ook af en toe last van pijn onderin als ik opsta. Het gaat om pijn in het midden. Ik ben nu 30 weken zwanger.
    Ik heb het nagevraagd bij de VK. Die zei dat het ook te maken kan hebben met een blaasontsteking. De symptomen van een blaasontsteking kunnen heel anders zijn als je zwanger bent, dan wanneer je dat niet bent. Je hoeft bijvoorbeeld geen last te hebben van sterk ruikende urine, of pijn bij je nieren, terwijl het dan toch blaasontsteking is. Als het blijft aanhouden is mij aangeraden even een plasje bij de huisarts in te leveren om het zeker te weten.

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ik heb een blaasontsteking gehad tijdens zwangershcap en had inderdaad geen enkele klacht.. ook geen steken in buik... drom heb ik ermee doorgelopen zonder dat ik het wist... en kreeg een nierbekkenontsteking...
    dit overigens voel je wel degelijk.. maar dan eerder pijn in je zij/rug... zo pijn dat je moeilijk kan lopen dit kan ook met vlagen komen

15. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    @sjarrel:
    Hmmm... dan maak ik me toch wel ongerust, heb nu echt ook last van pijn in de rug... al heb ik vandaag wel veel te veel gedaan...!
    Heb me een beetje uitgeleefd bij mijn broer in de flat (grote schoonmaak)
    Dus dat het ook zijn, maar ik stond net op (na een tijdje op de bank gezeten te hebben) maar ik kon amper recht op komen, ontzettende pijn in de rug!
    Maar ja, je hebt zoveel kwaaltjes en pijntjes dat ik het af en toe niet meer weet....
    Maandag weer naar VK, dan maar ff navragen!
    Zij zal het wel weten...

Gr. Niki

ps: Ik hoop trouwens dat het niets te maken heeft met bekkeninstabilitiet, want ik had het ook toen ik me vanacht draaide in bed...

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Niki, ik heb het ook hoor ! De ene dag erger dan de andere. Een dag deed mijn schaambot ook enorm zeer. Ik heb het toen gevraagd aan de VK op het forum. Het ligt aan het bekken waarschijnlijk. Ze zei me het volgende en dat werkt:

* eerst op je zij gaan liggen
    * dan langzaam rechtop komen
    * op de rand van het bed blijven zitten
    * dan pas rustig opstaan

Het helpt prima !

Groetjes,
    Nikki F

17. spekske

spekske Lid

26 dec 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Ik heb hier ook al enige tijd last van,vooral snacht's als ik lange tijd gelegen heb en dan moet opstaan om te gaan plassen,doet het echt pijn vanonder en in een reflex hou ik mijn onderbuik dan vast.
    Ja het kan echt pijnlijk zijn,zo ook als ik lang op de bank heb gezeten of gelegen en dan terug gaan lopen...ben dan net een kreupel vrouwtje haha.
    Ik denk dat het heel normaal is rond deze periode van de zwangerschap,het beebje zal aan het indalen zijn en/of ligt al onderaan wat vaster en is dit normaal wat je voelt.
    Ook heb ik af en toe redelijk wat pijn met het omdraaien in bed maar dan niet specifiek onderaan in m'n buik maar gewoon m'n buik in het algemeen,zo van die gemene steekjes enz...
    Niks aan te doen meiden,ons lichaam is zicht al aan het voorbereiden op de 'grote' dag!!! :)

Deel Deze Pagina