ik heb gehoord dat je geen jus mag als je zwanger bent?? Klopt dit? lijkt mij erg onlogisch?? En van die zure matjes als snoep?? Dat schijnt te zuur te zijn ofzo?? Of zijn dit fabeltjes??
Fabeltjes! Mag je wel hebben hoor, jus d'orange is juist harstikke gezond! (en helpt tegen verstoppingen)
zo'n vermoeden had ik al. Ik dacht namelijk ook dat jus hartstikke gezond was. Maar ze zei iets van de zuren die erin zitten ofzo. Dus vandaar ook de vraag over die zure matjes snoep. Die vin ik nogal lekker hihi
Alleen als je last van zuurbranden hebt kun je beter geen jus d'orange nemen, dat zullen ze wel bedoelen. Dat verergert het namelijk.
Lekker zure matjes eten ook hoor! (niet teveel natuurlijk, ook niet goed voor de lijn ) Volgens mij is het zo dat zwangere vrouwen juist vaak meer trek krijgen in zure dingen (haring, augurken etc.) dus geniet er maar lekker van hoor!
jah zure dranken helpen daar toch over het algemeen tegen toch?! en jah het is gezond alleen drink ik het niet meer want ik krijg er nu maagzuur van..
Als je dit zo ziet, dan vraag ik me af of we allemaal niet verhongeren als we zwanger zijn... want je allemaal niet en wat je allemaal wel mag eten...
hihi wendy trek me er weinig van aan ik heb gelukkig een schoonmams met veel ervaring en lekker ouderwets wat dat betrefd, dat eet ik nog veel dingen behalve filet ameri can enzo en alcohol natuurlijk.. maar de rest smikkel ik nog van heel veel dingen.. ik denk dat je er ook nuchter over namoet denken want jah we zijn toch allemaal groot geworden!?
Klopt Janna: als ik blaasontsteking heb dan drink ik Cranberrysap want dat is NOG zuurder en helpt geweldig!
Dat bedoel ik Btw. m'n schoonmoeder zei het laatst nog tegen me, dat er in 'haar' tijd ook overal om haar heen gezonde kinderen geboren werden en toen was het nog helemaal niet bekend dat je geen filet american en dat soort dingen mocht eten. Ik snap heus wel dat je op moet passen met bepaalde dingen.... maar overdrijven is ook een vak natuurlijk
ik schrok meer dat ik die zure matjes en beertjes niet meer mocht eten whahahahha verslaafd op dit moment ...ook aan de jus de orange trouwens
Nou ben helemaal verslaafd aan jus d orange en appelsap drink er wel een paar liter van. Vroeger werd er indd niet zoveel over nagedacht over wat wel en niet mag. Nu is er zoveel te lezen en wij zwangere lezen indd ook een heel deel en worden hier alleen maar ongerust over. Hetzelfde met al die testen, nekplooimeting, triple test, vructwaterpunctie, moederkoeksproef, navelstrengproef etc etc. De meeste van deze dingen hadden ze vroeger ook niet en er werden toen ook niet meer gehandicapte geboren als nu. Ik ben er zo één die van alles wat aantrekt en kan soms nog steeds niet van mijn zwangerschap genieten en das tuurlijk ook nietgoed. Probeer niet zoveel meer te lezen want ik wordt er letterlijk niet goed van.
Jus d'roange is juist hardstikke gezond! en zeker in combinatier met je maaltijden want dan neemt je lichaam het ijzer uit je voeidng extra goed op! dit in tegenstelling tot melk bij eten...dit intrekt het ijzer juist. Het beste zijn dan natuurlijk de verse sappen... ik ben een fan van de coolbest mmm
Ik heb op tv gezien (bij het programma 'Keuringsdienst van Waarde') (nee niet 'Waren' in dit geval) dat Coolbest hetzelfde is als de andere sinaasappelsap, alleen is het duurder omdat het in het koelingsschap staat in de supermarkt.
Nou ik proef toch echt een behoorlijk verschil tussen bijvoorbeeld Appelsientje of Coolbest...Coolbest smaakt dan toch veel echter vind ik. Natuurlijk zijn er ook nog andere merken (gekoelde) verssap die ook net zo lekker zijn.
Nee hoor dat kan helemaal geen kwaad,dit heb je zelfs nodig ivm de vitamine c die erin zit,dit helpt namelijk de opname van ijzer en dat heb je echt wel nodig tijdens je zwangerschap. Maar ze raden je wel aan liefst niet meer dan 2 a 3 glazen per dag te drinken,niet dat het slecht is maar ivm het suikergehalte. Er zitten nl ook ongeveer 2a3 klontjes suiker in een glas vruchtensap,maar dan onder de vorm van het natuurlijke suiker van de vrucht zelf en kan je nogal eens snel verdikken!In druivensap zit er zelfs nog meer suiker!
mag je ook gewoon hoor, goed voor de vitamine c. en heb je last van maagzuur, dan vul je het wat aan met water. ook beter voor de suikers