Zwanger en angstig

Discussion in 'Zwangerschap' started by Minny, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 5 weken zwanger van ons tweede kindje. Helemaal geweldig natuurlijk. Maar voel me toch niet helemaal lekker in mijn vel zitten.
    Dat komt omdat ik last heb van angsten, zoals hyperventilatie en angst midden in de nacht. Onverklaarbaar allemaal, maar nu ik zwanger ben krijg ik er ineens meer last van. Heb al veel therapieen gehad, maar niks helpt eigenlijk goed. Nu ben ik dus ook bang voor de mexicaanse griep, omdat die voor zwangere vrouwen heel gevaarlijk is.

Herkent iemand dit of hebben jullie tips om me lekker te voelen? Angstig zijn is zo eng!

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Ik ben ook zwanger van mijn tweede kindje en de vk vertelde dat het heel normaal is dat je meer ongerust bent nu.
    Ik ben ook veel meer bang dat er iets misgaat, vervelend he.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb die angstaanvallen ook erg veel gehad, bij mij werden ze ook heel erg toen ik net zwanger was, in tegenstelling tot als ik niet zwanger ben, dan heb ik ze heel weinig of heel mild.
    De hormonen zorgen er echt voor dat ze nu heviger zijn. Bij mij namen ze af na 16-18 weken, toen werd ik stabieler, alhoewel ik wel vaak emotioneel ben nu nog, maar niet meer zo angstig.
    Heel veel kun je er eigenlijk niet aan doen, als je het echt niet trekt zou je medicatie kunnen overwegen, maar ik persoonlijk weiger dat, omdat ik het te schadelijk voor mijn kindje acht.
    ademhalingsoefeningen doen als je een aanval hebt, en zorgen dat er iemand in je omgeving is die je rustig kan krijgen, die je altijd mag bellen als je heel angstig bent. Dat was het enige wat bij mij hielp.
    Sterkte!

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb het gehad in de vorm van paniekaanvallen en kon ook niet meer functioneren en lag maar op de bank, dat heeft ongeveer een jaar geduurd, nu gaat het beter en alleen heb ik nog wel last van een matige straatvrees, omdat ik in die periode helemaal niet meer naar buiten durfde, als ik in zo'n aanval zat dacht ik dat ik dood ging waardoor het nog erger werd na een lange tijd kon ik eindelijk mijn gedachten omdraaien en denken nou dan ga ik maar dood kan mij het eigenlijk schelen en het was over.
    Soms heb ik een bijna aanval en dan kan ik op mijn ademhaling letten rustig in en uit ademen en dan zakt het weer.

Share This Page