Pijn bij samenkomen blaas na de bevalling, herkenning?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Oopsie, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik ben 4 weken geleden bevallen met een toch wel moeizame bevalling (ingeleid, ingeknipt, vacuumpomp en tijdens de bevalling 2x gecatheteriseerd).

Na de bevalling heb ik last van mijn blaas. Tijdens het plassen is er geen probleem, maar zodra mijn blaas weer wil sluiten, dan doet dit goed zeer.
    Ook vind ik het niet prettig om op het toilet te zitten omdat ik dan net het gevoel heb dat mijn hele onderkant eruit komt zetten.

Ik heb dit eerder met de verloskundige besproken (2 weken geleden) en die zei dat ik voor de zekerheid moest checken op een urineweginfectie. Inmiddels is mijn urine op de kweek gezet en blijkt daarin niets aan de hand.

Herkennen meer mensen dit?

2. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik kreeg als tip mijn bekkenbodemspieren flink te gaan/blijven trainen.
    Gewoon overdag een aantal keer samentrekken.
    Dat nare gevoel gaat op een gegeven moment weg, gun jezelf meer rust.
    Ik was na ruim 6 weken pas weer een beetje op de juiste weg.

Groetjes,
    Danielle

3. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Inderdaad bekkenbodemspieren oefenen. Ik had er ook behoorlijk last van en heb mezelf aangeleerd om ze te oefenen tijdens het voeden. Dan heb je toch een zeker rustmoment dat je meestal ook even zit en niet weg kan, dus voor mij was dat een mooi moment. Succes en sterkte!

4. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Heel herkenbaar, ik heb er ook lang last van gehouden. Ik heb mijn spieren goed getraind. Ik denk dat bij ongeveer 5 weken de blaaspijn over was. Het voelt inmiddels, na ruim 7 weken weer bijna als vanouds....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Ik heb er ook last van gehad! Ik heb een keizersnede gehad en daarna voelde ik aldoor die wond trekken als mijn blaas samen ging trekken, erg oncomfortabel. Gelukkig was het ook ineens weer over, een week of 6/7 na de bevalling.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Voel je dat echt in je blaas zelf of zeg maar bij het uiteinde van de urineleider?

Daar had ik na de bevalling best een tijd last van. Ik vermoed dat dat is gekomen door het katheter. Ik heb 9 dagen rondgelopen/gelegen met een katheter na de bevalling.

Het wordt wel steeds minder en uiteindelijk gaat het weg. Maar ik zag er ook echt tegenop om naar de wc te gaan.

7. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Heb ik ook last van gehad. Heb in het ziekenhuis denk ik 5x een katheter gehad omdat ik niet kon plassen.
    Daarna thuis lange tijd pijn gehad. Dacht dat ze iets beschadigd zouden hebben maar langszaam ging het toch weg

Deel Deze Pagina