hard litteken knip

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door amma, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Ik heb een flinke knip gehad bij de (vacuum)bevalling van mijn zoontje.
    Nu is hij een maand oud en heb ik nog behoorlijk last van het litteken, vooral omdat dit heel hard is geworden, ook onderhuids.

Wie had/heeft dit ook? En gaat het weer over?
    Wie heeft er tips wat je eraan kunt doen?

Groetjes
    Amma

2. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Ik heb helaas geen tips voor je.
    Ik ben ruim 7 maanden geleden ingeknipt en mijn litteken is nog steeds hard niet meer zo erg als in het begin maar ik voel het af en toe nog wel.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn litteken is ook hard, maar ik voel er niks meer van! Bij mij ging het na 5 weken beter en bij 6 weken werd het pijnloos.

Evt masseren met olie van weleda kan helpen!

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik ben afgelopen zondag bevallen met een knip en pas sinds gisteren begint het pas behoorlijk pijn te doen :(
    En inderdaad ook hard te worden, alsof het ontstoken is. Ik spoel&koel een paar keer per dag met koud water en neem over de dag wat paracetamol, zo redt ik het tot nu toe nog wel.
    Ik hou deze topic in de gaten!

5. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    idd masseren met perineum olie !

dit advies kreeg ik van de gynaecoloog.

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik moet zeggen, de eerste 2 weken heel erg last van gehad... Maar het ging steeds beter, heb er al een tijdje geen last meer van !

-x-

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi Amma,

Hier ook precies het zelfde. Las al bij de mama's ook dat je er ook nog behoorlijk last van hebt.
    Ik heb vorige week zelf een aantal hechtingen er uit liggen knippen...
    Die dingen zaten vreselijk te trekken en in de weg. Er zitten er nog een paar zeg maar binnenin en daar kan ik dus niet bij, maar daar heb ik ook weinig tot geen last van.
    Hier ook een harde rand van het litteken. Ziet er ook een beetje paarsig uit. Ik smeer het in met Bepanthen zalf, maar ik weet niet of dat goed is. Het gaat mij er meer om dat ik het 1 of 2x per dag masseer en dat het vet en soepel blijft. Maar het doet met erg zeer nog. Zeker met aanraken. Ik hoop echt dat het snel beter word, voor jou ook. het is erg lastig.
    Ik lees dus ff mee.

8. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    hallo allemaal,

inmiddels heb ik vitamine E capsules, die knip ik open en masseer het litteken met pure vit E olie.
    Ook calendula wordt aangeraden om mee te masseren.
    Ik heb het pas 1x gedaan, dus weet nog niet wat het effect is, maar het schijnt te helpen.

hier voelt het litten ook onderhuids, vanbinnen, hard aan..... hoop echt dat het goed komt!

Ik hou jullie op de hoogte en ben nog steeds benieuwd naar ervaringen en tips van anderen.

liefs
    Amma

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb er ook heel veel last van gehad en nu soms nog tijdens sex.
    Idd masseren met perineumolie dat helpt wel een beetje.

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Jeetje gaan we daan nog zo lang last van hebben... Ik voel het ook steeds trekken en pijnlijk... Is de laatste week juist weer meer geworden, balen is dat

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb dat ook. Ik moest vandaag voor nacontrole naar de gyn en zei vertelde dat het ongeveer een jaar kon duren voor dat alles weer normaal aan voelt. Een leuk vooruitzicht dus:).

12. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Nou wil jullie niet ontmoedigen, maar ik heb er ruim acht maanden last van gehad!

Heb me rotgemasseerd, maar het hielp voor geen meter hoor!

Nu heb ik er helemaal geen last meer van en voelt het weer als mijn oude vertrouwde poesje.......... :)

13. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    zonnestraal, het is in ieder geval bemoedigend dat het uiteindelijk toch goed is gekomen! Dat het lang duurt is jammer, maar als het maar ooit beter wordt ben ik al blij!

14. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hier ook iemand die er nog steeds las van heeft..maar ik was te strak gehecht en blijkt dat het nu ook niet helemaal goedzit vanonder..
    ben opnieuw zwanger en dat is sowieso al een wonder maar voor ons helemaal..sex was nog niet echt dat je zegt van goh dat doen we ff een paar x per week...
    nu moet ik deze bevalling afwachten..anders hadden ze het opnieuw moeten knippen..
    maar aangezien er nu eerst weer een kindje doorheen moet wordt ik sowieso weer geknipt of het nou nodig is of niet..

dus dames wil niemand een trauma aanpraten maar als je het niet vertrouwd na bijna een jaar..laat er toch even naar kijken..

bij mij zei de dokter dat het goed was..maar de vk zag gelijk dat het niet goed zat..op een gegeven moment ga je toch twijfelen of het niet aan jezelf ligt..
    maar dat was bij mij dus toch niet het geval..

en verder inderdaad goed blijven masseren het litteken..

gr.

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Bij mij is het nog best 'vers' mt jou vergeleken. Ik wacht het echt nog even af. Als ik er nou met een half jaar echt nog last van heb ga ik er dus echt naar laten kijken. En seks...? Ik ben er best bang voor voor die 1e keer. Maar al m'n hechtingen zijn er inmiddels uit en ik vloei sinds afgelopen maandag niet meer. Wil het dus wel gaan proberen... Maar wanneer? We zullen zien.

16. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    nou dapper hoor Boney, ik denk dat ik nog even wacht met sex.... :oops:
    het voelt nog te raar daar beneden.

Verder denk ik er net zo over als jij,
    ik geef het gewoon tijd en als het over een paar maanden blijft trekken en zeuren dan zie ik wel weer verder.

Ik moet trouwens 1 april naar de Gyn voor nacontrole dus dan laat ik hem natuurlijk wel al even kijken. Dat vind ik wel zo prettig.

Heb jij nog nacontrole?

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik moet 4 april naar de gyn. Ik ben benieuwd wat die er van zegt.
    En de seks...? Ik ben bang dat het nog wel ff gaat duren. Vind het echt eng.

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Hee meiden,

Heel herkenbaar allemaal. Ik heb ook zo'n litteken van twee weken oud. Gelukkig bijna geen pijn meer, maar wel hard idd. En gevoelig als ik op een harde stoel zit. Maar liever dat dan een zachte bank. Dat masseren zal ik ook eens proberen.

Weten jullie trouwens wanneer je weer in bad mag na een knip?

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    je mag in bad als je niet meer vloeid. Heeft niks met de knip te maken.

Hier merk ik sinds een paar dagen verbetering. Het lijkt opeens veel minder pijn te doen. Mag ook wel na ruim 5 weken...

20. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo iedereen.

ik ben een van de gelukige die na een scheur of een knip geen last heeft van het litteken.

ik ben twee weken geleden bevallen van een zoon en i ben behoorlijk ingescheurt. ik ben genaaid met verteerbare draad. maar vraag me af wanneer die verteert zijn. er is al een deel uit. maar er zitten naar mijn gevoel nog een paar in na 15 dagen.

bij mijn dochter waren die na 14 dagen er al uit.

heeft iemand hier nog ervaring mee?

Deel Deze Pagina