Is dit de 6e ziekte (met foto)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annalise74, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dames,

Afgelopen weekend was mijn zoontje al wat hangerig, huilerig enzo.
    Afgelopen dinsdagavond kreeg hij koorts (38 ,8 en woensdagavond was het weer over (1 dag koorts dus). Ondanks de koorts was hij wel alert, wilde spelen en produceerde zelfs af en toe een lachje....

Hij is niet verkouden, drinkt goed, plast goed, alleen een beetje schor. Wij dachten door het vele jengelen afgelopen weekend.

Gisteravond zag ik het al een beetje maar vandaag is het duidelijker... hij heeft allemaal rode vlekjes op zijn buik. En een beetje op zijn billen. Maar verder nergens.

Ik denk zelf aan de 6e ziekte. Huisarts heeft het te druk met de Mexicaanse griep, dus die zei: "Kijk maar op internet" :$

Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen onder jullie... Is dit 6e ziekte of iets anders? Ik ben geen ander wasmiddel gaan gebruiken en hij krijgt nog borstvoeding, dus lijkt het mij geen allergie....
    Maar goed, ik ben geen dokter en het is mijn eerste kindje....

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    En nog een fotootje, misschien duidelijker....

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Het lijkt er idd erg veel op...

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Lijkt er inderdaad veel op!

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Denk het wel, zeker gezien het verloop!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tss, wat een stomme dokter!
    Ik zou niet weten wat het is, Sterre heeft nog geen vlekkenziekte gehad. Beterschap in ieder geval!

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Min zoontje heeft ook een paar weken geleden de 6e ziekte gehad, ik ben ermee naar de huisarts geweest en hij stelde de diagnose. Zijn klachten waren:
    -diarree en daardoor hele erge luieruitslag
    -hangerig en jengelig
    -koorts (twee dagen 38,8)
    -slecht slapen.
    -opgezette klieren achter de oren

De dag nadat de koorst weg was zat hij helemaal onder de rode vlekjes/stipjes. Vooral op zijn buik, rug en ook in zijn gezicht. Toen de huisarts hem zag zei hij meteen dat is de 6e ziekte.

Hij heeft die vlekjes een dag of 4 gehad en hij is nu weer helemaal gezond.

Ik denk dat het bij jou ook de 6e ziekte is.

Veel liefs
    Nataly

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja, gezien het verloop denk ik het ook. Overal lees je dat kindjes 3 dagen koorts hebben en dat uitslag. Ons zoontje heeft maar 1 dag echt koorts gehad. Maar jullie vinden die uitslag wel passen bij 6e ziekte? Alleen op de buik?
    We zijn trouwens nergens geweest, alleen op consultatieburo vorige week.
    Dan kunnen we de 6e ziekte alvast afstrepen van het lijstje kinderziekten.....is toch eenmalig?

9. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hey annalise.

je beschrijft t alsof je t over mijn dochter hebt,
    nikita had ook een dag koorst(boven de 39 graden dat wel). was wel hangerig en jengelig maar kon soms nog wel een lachje eruit persen en na een nacht slapen was de koorts weg en kwamen er allemaal rode uitslag. begon op haar buikje. breidde zich uit naar boven benen en billen en uiteindelijk na 3 of 4 dagen had ze t ook in haar gezichtje. ik weet niet hoe lang t al zo is maar met een weekje moet de uitslag wel weer vertrokken zijn, anders kan t om een allergie gaan maar dat lijkt me sterk.

succes ermee

10. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier ook precies hetzelfde. 1 dag 40,5 graad koorst en lekker huilerig en de dag daarna vlekjes op buik, rug en nek/hals.
    Ben naar de dokter geweest en inderdaad 6e ziekte. Lijkt er inderdaad dus wel op....

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook geen 3 dagen koorts, ik geloof 1 of 2 dagen.. verder niets heel bijzonders.. ja wat jengelig en toen zat die pats boem ineens onder de vlekjes, 6e ziekte!

Pas geleden heeft hij de 5e ziekte gehad, maar die was toch wel wat heftiger!

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Bij mijn zoontje zag het er ook zo uit. Hij heeft 1 dag koorts gehad, 40 graden en 2 dagen later 1 dag vlekjes. Hij heeft er verder geen last van gehad. Ik vond het ook geen vlekjes, maar meer een soort bultjes over zijn hele romp.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, mijn zoontje en dochtertje hebben het ook allebei gehad. Klinkt wel als de zesde ziekte en ziet er ook zo uit. De vlekjes moeten als je er op drukt weer verdwijnen (kun je makkelijk zien door er zachtjes een glas op te drukken) en komen gelijk weer terug als de druk weg is.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Shocking reactie van je huisarts! :$

Ik ben geen arts en kan dus ook geen diagnose geven... Sterkte voor je kleintje!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het lijkt er wel heel erg op. Thijmen heeft het ook gehad en die had 1/2 dagen koorts en daarna kreeg hij vlekjes, idd voornamelijk op zijn romp. Het is verder niet besmettelijk oid.

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Athina, bedankt voor de foto's. Is dat jouw kindje?
    Het lijkt trouwens heel erg op de uitslag van mijn zoontje (heeft zich inmiddels uitgebreid). Ik denk echt dat het 6e ziekte is. Zijn koorts is inmiddels helemaal over.

Enne Miepie74; Ja fijn hè, zo'n huisarts (of eigenlijk de assistente hoor). Begon meteen over de Mexicaanse griep i.v.m. de koorts, dus ik: "Oh... nieuw symptoon; rode spikkels als je Mexicaanse griep hebt?"
    Maarre.... in één ding had ze wel gelijk "Kijk maar even op internet".
    Ik heb aan jullie 100x meer dan aan haar, bedankt meiden!

18. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou inderdaad!Leve dit forum,hi hi! .Waardeloos zeg ik mag van mijn ha altijd zonder afspraak komen .Heb je verder advies geen gekregen ?

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit is inderdaad mijn dochter.. die volgde alleen wel netjes hetgeen beschreven is ;) - 3 dagen koorts en dan uitslag. Vrij snel wordt het vrij heftig en vrij snel is het daarna ook weer helemaal verdwenen.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Even een update....
    Koorts is helemaal weg. En de uitslag breidt zich uit, zijn hals en gezichtje zijn nu ook gespikkeld en zit nu ook lichtjes op zijn beentjes.
    Hij lijkt zich prima te voelen, maar goed dat hij zichzelf in de spiegel nog niet herkent..... :D

Deel Deze Pagina