Ik ga na mijn zwangerschapsverlof 1 dag in de week ouderschapsverlof opnemen voor een jaar lang. Na een jaar wil ik dan bekijken of ik mijn oude uren weer wil gaan werken of dan nog steeds een dag minder wil blijven werken maar dan geen ouderschapsverlof maar dus minder uren. Nu hoorde ik van iemand dat je na dat jaar verplicht bent je oude uren weer te gaan werken en niet minder mag gaan werken. Weet iemand hier meer van? alvast bedankt!
Bij mijn oude werk was je idd verplicht om na je ouderschapsverlof eerst 3 maanden je oude uren te werken voor je minder kon gaan werken. het kan dus wel. Zou het even opzoeken in je cao.
Bij ons was dat et het geval. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen wat oor dehelft betaald was. Hierna ben ik 8 uu rper week minder gaan werken. Ik moest wel een jaar in dienst blijven anders had ik mijn ouderschapsverlof terug moeten betalen. Jouw baas hoeft je geen kleiner contract te geven na je ouderschapsverlof, in dat geval zal je dus die extra uren moeten werken.
ik werkte fulltime, nam 0,5 ouderschapsverlof op en moest daarna minimaal 0,51 werken. Inderdaad ook 1 jaar.
ik heb al mijn papieren doorgenomen wat ik heb gekregen maar kan hier dus helemaal niets over vinden. ook niet in het CAO. ik ga morgen hier maar eens P&O over bellen want als dit zo is wil ik dit terugdraaien en overleggen of ik straks na de bevalling minder wil gaan werken
Het is inderdaad handig om het gewoon na te vragen bij P&O. Mijn ouderschapsverlof is gewoon onbetaald verlof. Ik kan daarom aan het einde ervan zelf opnieuw aangeven hoeveel uren ik wil werken en ben nergens toe verplicht.
Dat het onbetaald is zegt niet alles, want dat was bij het bedrijf waar ik werkte ook zo, maar toch moest je daarna je oorspronkelijke uren weer gaan werken.
Ook ik heb 1 jaar lang 1 dag in de week ouderschapsverlof gehad. Sinds juli dit jaar is dit weer over, maar ik ben gewoon 8 uur terug in contract gegaan. Geen probleem verder. Het was overigens wel onbetaald verlof. Wat wel aan te raden is om aan levensloop mee te doen in het jaar dat je ouderschapsverlof neemt.
Mijn man heeft na het ouderschapsverlof gewoon deeltijdontslag genomen, als er niets in je contract staat, of in je CAO, dan mag je gewoon deeltijdontslag nemen. Zijn ouderschapsverlof is trouwens onbetaald, dat is wel belangrijk te melden.