Steken in borst + jeuk tepel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MiQ, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik geef nu 7 weken borstvoeding, maar de laatste tijd is mijn linker tepel is gevoelig tijdens het voeden. En sinds een paar dagen heb ik ook steken in die borst (niet vaak, maar soms ineens, tussen de voedingen door) en jeukt het soms rond mijn tepel. Ik zie niks in de mond van mijn baby en mijn tepels zien er ook normaal uit. Ik smeer regelmatig met Purelan zalf, maar helpt niet veel.
    Herkent iemand dit? Wat zou het zijn..?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Ik moet denken aan schimmelinfectie. Zeker vanwege de jeuk... steken in de borst kan daar ook van zijn of van verstopt melkkanaaltje.
    Ik zou even langs de huisarts ivm mogelijke spruw.
    Alles ook zo heet mogelijk wassen, bij uitkoken een klein scheutje azijn.
    Hopelijk is het snel over
     
  3. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Spruw zie je toch wel in de mond van de baby? En dan drinken ze vaak ook niet goed? Dat is beide hier niet het geval. Ik kijk het nog even aan, vandaag wel minder steken gehad, misschien inderdaad verstopt melkklieren.. en wat is daaraan te doen?
     
  4. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Mijn gok... verstopte melkklieren.... Goed leeg laten drinken (of na kolven). Masseren onder douche wil ook wel eens helpen!
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Fijn dat het beter word.
    Bij verstopt melkklieren/ kanaal kun je warmte voor voeden of kolven toepassen. Ook massage kan helpen. Vooral warmte en goed leeg zien te krijgen. Klinkt gek maar soms wil trilling (elektrische tandenborstel bijv) ook helpen als het moeilijk los wil komen.
     
  6. MiQ

    MiQ Lid

    15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Top, bedankt allebei! Dat ga ik zeker doen
     

Deel Deze Pagina