Zenuwen voor de eerste echo!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinder1981, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Help, 5 april heb ik mijn eerste echo van 7 weken en ik ben zo bang dat er niks te zien is..
    Ik heb 6 testen gedaan, allen positief maar toch zie ik er als een berg tegenop.
    Of stel....geen hartslag..
    Ik weet dat ik waarschijnlijk niet moet zeuren maar moest mn angsten/onzekerheden even kwijt.............

    Groetjes,
    Vlinder1981
     
  2. han

    han Actief lid

    6 jan 2011
    128
    0
    0
    is niet gek hoor, heb ik zelf ook gehad.
    En nu ben ik heel zenuwachtig voor dinsdag dan hebben we de nekplooi meting.

    We gaan samen duimen, dan gaat het vast goed komen allemaal.

    groetjes Han
     
  3. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Och Vlinder, je bent echt niet de enige hoor! Ik heb vanmiddag mn echo en ben zoo ongerust. Heb er zelfs een hele nacht van wakker gelegen!
    Als je het niet erg vindt spuug ik er ook even mijn verhaal uit:
    Mijn eerste hcg waarden waren heel laag dus ik moest nog een tweede keer bloed laten afnemen om te kijken als ht wel genoeg steeg. Ik ging de resultaten 's avonds weten maar de HA zei dat ik me toch maar moest gaan voorbereiden op een miskraam om een BBZ. Ik was totaal in paniek, had een vriendin gebeld en zij vond dat echt niet kunnen! Dan spoedafspraak met gyn gemaakt op eigen houtje en zij zei heeft toen al een echo gedaan. Die was goed maar ik was toen 7 weken zwanger maar had een echo van 5 weken. Ik nog steeds ongerust natuurlijk. Die week nog eens hcg laten meten en was weer goed gestegen. Nu vanamiddag na twee weken opnieuw een echo. Ben nu bijna 9 weken dus hoop dat het kindje er ook zo uit ziet, dat ik een hartje hoor, dat alles oké is...
    DAT IK EINDELIJK KAN GENIETEN VAN MIJN ZWANGERSCHAP!!!

    Het is een zenuwslopende zaak dat zwanger worden maar dat zwanger zijn vind ik toch ook wel stresserend hoor!

    Veel succes meid!
     
  4. Krissie84

    Krissie84 Actief lid

    30 dec 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes meiden vandaag en dinsdag!

    Ik heb dinsdag ook mijn eerste echo. Ben dan 8 weken. Vind het ook reuze spannend en ben ook bang dat er misschien niets te zien is. Maar ondertussen voel ik me wel heel erg zwanger, dus zijn misschien ook zorgen om niets.
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Haha, allemaal dinsdag echos hier! Ik ook!
    Mn eerste echo met 8,5 week.
    Eigenlijk moeten we daar maar geluk mee hebben, normaal gesproken doet een verloskundige pas bij 12 weken een echo!

    Ik maak me ook zorgen hoor, als je denkt het is toch al je derde?? Precies daarom. Wou zou ik gezegend zijn met 3 keer in 1 keer een gezond kind en een ander zou er zovel moeite voor moeten doen...
    Ik wacht zeer ongeduldig tot dinsdagmiddag....
     
  6. Elise1986

    Elise1986 Lid

    31 mrt 2011
    5
    0
    1
    hallo..

    Hier zijn we ook helemaal gelukkig!!!!! net ontdekt dat we zwanger zijn!!! 2 keer een positieve test, maar kan het nog steeds niet geloven... Ik heb gister de verloskundige gebeld, voor de 1ste echo.. op 26 april.. ben dan ruim 8 weken!! Maar vind het doodeng.. Pas als ik zie dat alles goed is, ben ik gerust gesteld!!!
    Ik ga de dagen aftellen tot de 26 ste...
    Jullie succes dinsdag!!

    liefs elise
     
  7. Chai

    Chai Niet meer actief

    Ik was bang voor zwarte schermen enzo.. nu moet ik er wel om lachen, haha:D.
    Het zweet stond me echt op me voorhoofd toen we gingen voor de termijn echo. Daarna was ik zo blij na het mini mensje te hebben gezien dat ik nog een uur heb lopen na shaken.
     
  8. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    hoi,

    ik heb 14 april de eerst echo en de tijd lijkt zo ontzettend langzaam te gaan! ik wil gewoon zien dat ik zwanger ben en dat alles goed is.
     
  9. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    och niet zo druk maken hoor!! is heel normaal. ik heb twee echo's achter de rug, maar moet je eerlijk bekennen dat ik gisteren bij de verloskundige nog steeds bang was dat het hartje gestopt zou zijn ofzo...
    (alles helemaal toppie hoor ;))

    ga lekker genieten dat je volgende week je hummeltje gaat zien;)
     
  10. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    gefeliciteerd en succes allemaal :)

    ik weet nog goed mijn eerste echo ik deed het bijna in mijn broek van de zenuwen niet normaal! was met mijn moeder en die was volgens mij nog zenuwachtiger. de gene die de echo maakte was nie heel vriendelijk zat maar te wroeten en zag van alles op het beeld snapte er niks van en toen eindelij.

    kijk hier is je baby en daar is zijn hartje en je ziet het klopt.

    zoooo blij :-D

    allemaal succes en geniet, zenuwen zijn normaal gezond ook wel! ;)
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft. Ergens hou je het toch wel in je achterhoofd. Helemaal als je al 1 of meerdere miskramen hebt gehad, wat natuurlijk best veel vrouwen hebben meegemaakt. Dan ben je wat onbezorgder en moet je weer leren opnieuw vertrouwen te krijgen in je lichaam (althans, dat heb ik toch wel een beetje).
    Het is denk ik voor iedereen een héle opluchting als de eerste echo goed blijkt.
    Maar maak je geen zorgen hoor, komt vast goed. kans van 9 op 10, dat is veel he! ;)
     
  12. Female

    Female Niet meer actief

    @ Mie, je had je echo vandaag, spannend. Hoe was het gegaan?
     
  13. han

    han Actief lid

    6 jan 2011
    128
    0
    0
    hoe was het gegaan?

    groetjes Han
     
  14. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Thanx! Wst een reacties allemaal!
    Ben wel benieuwd hoe het met Mie is gegaan?

    Nog 2 dagen en ik weet ook meer....nu maar even bij neerleggen I guess.

    Laten jullie het ook weten wanneer jullie duidelijkheid hebben?

    Groetjes,
    Vlinder1981
     
  15. hopenopwonder

    hopenopwonder Actief lid

    20 jul 2010
    323
    0
    0
    Hier nog een bezorgde zwangere.... Waarschijnlijk heb ik de 1e echo pas over 3 wkn. Heb ook dezelfde angsten. Is er een hartslag? Leeft het nog? Is het vruchtje niet gestopt met groeien? Wij moeten nog even in de onzekerheid blijven zitten helaas... Jij heel veel succes dinsdag! En de andere meiden natuurlijk ook succes!
     
  16. Birgitte

    Birgitte Bekend lid

    13 jul 2010
    792
    0
    16
    Vrijdag heb ik mijn 6weken echo.... naast al jullie bovenstaande angsten ben ik ook bang dat het er meer dan 1 is aangezien wij via iui zwanger zijn geworden... Ik knijp hem wel een beetje.... en idd, wat als er niks zit of als we niks horen... om die reden ben ik ook wel een beetje blij met al die zwangerschapsklachten... die heb ik niet voor niks lijkt me...
     
  17. Jolene

    Jolene Actief lid

    10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey, heel herkenbaar allemaal!
    Ik heb de echo woensdag. Zeer veel spanning ervaar ik.
    Maar ik beredeneer ook maar zo: als t niet goed is wil ik dat ook wel graag weten!

    Succes allemaal!
     
  18. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Mijn echo was top! Mooi beebje te zien en superdrukke hartslag :) helemaal tevreden. Nu aan jullie beurt! Geniet!
     
  19. vlinder1981

    vlinder1981 Actief lid

    25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    @ Mie: geweldig meid, ben blij voor je!

    Ik moet morgen.............ga maar even genieten van het mooie weer en knop op nul..
     
  20. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Toen ik nog nooit zwanger was geweest kon ik me niet voorstellen om daar zenuwen voor te hebben, dus mijn eerste echo ging ik onverwachtvol in... Bij de vk konden ze ineens niks vinden en werd ik door gestuurd naar het ziekenhuis voor een inwendige echo, daar bleek alles helemaal goed ;) (kreeg later nog een excuses telefoontje van de vk).

    Ik snap je zenuwen maar 6 knallers van positieve testen zijn ook niet voor niks, succes vandaag! ;)
     

Deel Deze Pagina