Buikkrampen bij 6,5 weken zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Queenie, May 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Queenie

Queenie Lid

Mar 7, 2008
    31
    0
    0
    Hallo,

mijn eigen verloskundige heeft geen spreekuur vandaag en graag wil ik het volgende even weten:

afgelopen vrijdag nacht werd ik wakker met erge kramp in mijn buik (percies middenonder, boven schaambot), ik moest bijna overgeven van de pijn en begon erg te zweten (niet zo charmant allemaal). Gisteren heb ik helaas tot 2 keer toe hetzelfde gehad (1 keer op m'n werk en 1 keer op een overvol station). Als ik dan even een kwartiertje ga zitten met m'n ogen dicht trekt het weg en voel ik me daarna wat moe maar verder wel goed.

Vooral mijn vriend en mijn ouders maken zich erg zorgen. Ik hoop dat het gewoon 'groei' is, want ik kan zelfs nu al, bij 6,5 weken, wat voelen groeien boven het schaambot.

Kunt u mij geruststellen wat betreft de 'krampaanvallen' en vertellen wat er nu allemaal precies groeit in mijn buik?

Dank!

Queenie

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi queenie,

De pijn kan inderdaad worden veroorzaakt door de groei van de baarmoeder vaak voelt het aan als een soort van menstruatie pijn. En ook je banden kan je voelen dit zijn steken en die kunnen heel scherp zijn. soms moet je door de pijn over geven. Dit is gelukkig niet erg voor jou of je kindje. Heb je al een afspraak gemaakt bij een verloskundige dan kan je binnenkort je kindje gaan bewonderen!

Imke

Share This Page