Ons zoontje is 1,5 en roept al enige tijd: zusje, zusje!! wij hebben hem dit niet geleerd, ook d e gastouder weet pas sinds kort dat hij grote broer wordt en haar viel het ook al op dat hij zusje roept. Als ik aan mijn zoon vraag of hij een broertje krijgt schud hij nee en roept hij zusje. Ik vind het vreemd.. Zou het een voor teken kunnen zijn of is dat echt een hele stomme gedachte?? Hij zegt verder alleen maar geleerde woorden die we vaak herhaald hebben.
Wie weet, de tijd zal het leren. Maar misschien logischer is dat een ander kind een zusje heeft gekregen en dat hij dat onbewust heeft opgepikt..... Maar wie weet is je kind de nieuwe Dirk ogilvie
Hmm, het lijkt idd een voorteken te zijn Nu maar hopen dat het geen jongetje wordt, dan is ie vast teleurgesteld
Nee daar geloof ik niet in, hij heeft het vast ergens gehoord. En hij had net zo goed broertje broertje kunnen roepen.
We weten dus niet wie hem dat geleerd zou hebben, gezien de gastouder Ok van niks weet. Maar ik ben heel benieuwd of het ook echt een meisje zal zijn, mijn idee zegt van niet, maar dat zegt ook niks!! Ik dacht misschien zijn er mensen die dit ook hadden met een kindje en kwam dat uit, of juist niet..
Ik geloof wel in dit soort dingen. Je hoort toch ook wel eens dat een kindje al zegt ''baby'' terwijl je zelf nog maar net (of nog niet) weet dat je zwanger bent, dus dat het kindje nergens van kan weten. Wie weet! Ik ben nu wel benieuwd of hij gelijk heeft
Misschien vindt hij zusje gewoon een gemakkelijker woord om te zeggen. Als je anderhalf bent kan ik me voorstellen dat broertje moeilijker is om te zeggen. Ik weet het niet hoor maar het kwam zo in me op.
Mijn zoontje van 3 jaar zei voordat ik wist dat ik zwanger was dat ik een baby in mn buik had,alleen hij heeft heel lang volgehouden dat het een meisje is. Inmiddels 3 echo's verder is het toch echt een jongen
Mijn zoontje is dan wel iets ouder net 4 en zei vanaf het begin dat hij een zusje krijgt! Als ik dan tegen hem zei maar je kan ook een broertje krijgen zei hij het maakt me niets uit hoor maar het is een meisje. In winkels pakte hij alleen Maas meisjes dingen en zei dan zullen we dit voor de baby kopen. En zo nog wat dingen. En toevallig krijgen we ook een meisje en toen we hem dat vertelde zei hij ook jA dat wist ik toch al
Mijn dochter van 4 riep al vanaf het begin dat ze een broertje zou krijgen. Bij de 20 wkn echo bleek ze gelijk te hebben. Zij blij en wij ook!
Mijn neefje van toen twee en een half jaar oud was ook zo stellig. Hij beweerde bij hoog en laag een zusje te krijgen. Als je vroeg: krijg je een broertje? Zei hij steevast: nee, een zusje! En.............hij kreeg een..........broertje. Ze hebben een kans van 50% om gelijk te hebben. Ikzelf had toen ik anderhalf jaar oud was, wel gelijk. Mijn moeder was aan het bevallen en ik scheen tegen de kraamhulp gezegd te hebben: zuster, ik kijg een zusje! (Mijn moeder wist niet wat het zou worden vantevoren.) En dat bleek ook zo te zijn.
Haha wat grappig.. Als ik het zo lees is de kans op een boertje groter!! We zullen het zien. Ben heel benieuwd
Mijn zoontje zei ook vanaf het begin dat hij een zus kreeg. Vanaf het moment dat we een geslachtsbepaling hebben laten doen waaruit bleek dat hij inderdaad een zusje krijgt zegt hij standaard dat hij een broer krijgt... dus hoeveel waarde we er aan moeten hechten...
Hihi, nou maar hopen dat hij niet heftig teleurgesteld is als het toch een broertje blijkt te zijn! Ruilen is een beetje lastig, hihi. Hier in begin gevoel dat het een jongetje zou zijn, nu heel sterk gevoel dat het een meisje is...20 weken echo wou de kleine uk het niet laten zien, dus we laten ons verassen! Wel klein beetje jammer, had graag wat typische jongens of meidenkleertjes willen kopen, hihi. Nu alles neutraal. Nou ja, kan ik straks nog keertje los gaan in de winkel, haha! Veel suc6 met je zwangerschap!
Ik wil ook graag een reactie plaatsen.. Mijn nichtje heeft dit ook gehad.. ze zei ja ik krijg een broertje, als je dan vroeg word het een jongetje of een meisje.. gaf ze vastbesloten het antwoord een meisje.. haar gezegt maar dan word het toch een zusje, nee want ik ben toch al de zus.. ( heeft trouwens wel een broertje gekregen en zo trots als een pauw ) Misschien idee om is te vragen of het een jongetje of meisje word..