20 weken en nog niets gevoeld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben nu 20 weken zwanger en ik heb de kleine nog nooit gevoeld, ik maak me hier wel zorgen over.
    Is het normaal dat dit zo laat is? Ik heb over 1,5 week de 20-weken echo, ben zo bang dat het dan fout is.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi indy,

Meestal voel je je kindje voor de allereerste keer bewegen rond de 18-22 weken. Bij de een is dit eerder en bij de ander later. Als je placenta op de voorwand ligt (tegen jou buik aan) dan moet het kindje eerst door een dikke boterham heen trappen voor dat jij het voelt. Vraag er maar eens na met de echo daarop kunnen ze zien waar de placenta ligt.Maak je je erge zorgen dan kan je altijd vragen of je even tussendoor kan komen bij de verloskundige om even naar het hartje te luisteren.

Groetjes Imke

3. Niet meer actief

Mijn placenta ligt volgens mij aan de voorkant, dat zeiden ze de laatste keer wel.

Dus moet ik nog even wachten.

Ik heb ook nog helemaal geen buik. Dus ik merk er eigenlijk niets van dat ik zwanger ben.
    Ik word er zo onzeker van dat iedereen zegt dat ik nog helemaal geen buik heb.

Is dat dan eigenlijk wel normaal? Ik ben morgen precies 20 weken en mensen zien niet eens dat ik zwanger ben.

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi indy,

Ja dat is heel normaal, iedereen draagt haar kindje anders. Je moet jezelf niet vergelijken met anderen en helemaal niet luisteren naar de goedbedoelde adviesen.
    Wacht maar af rond de 23 week maakt je kindje en je buik een groeispurt.
    Jouw buik komt nog wel!

Imke

Deel Deze Pagina