Mijn zoon zat vanmorgen plotseling helemaal onder met netelroos. Dus naar de HAP gegaan en een acute allergische reactie voor ??? iets dus. Ik heb geen idee wat! Hij heeft niets gegeten wat hij nog nooit gegeten heeft. Al is zijn de meest aannemelijke boosdoeners op dit moment hazelnoot of chocolade. Maar als hij altijd gewoon pasta op zijn brood krijgt, hoe kan hij daar dan ineens overgevoelig voor wezen? Kunnen ze ook niet uitzoeken waar hij allergisch voor is. Ik bedoel, als hij elke keer zo onder komt te zitten lijkt mij ook niet goed. Vooral niet met oog op een astma aanval ofzoiets.
Oh wat vervelend zeg. Anders morgen naar ha gaan en daar vragen om een test? Sterkte, lijkt me een beetje eng omdat je niet weet waardoor het kwam..
Ik heb het zelf een keer gehad toen zei de huisarts dat het waarschijnlijk een reactie op een griepvirus was. Heb er daarna nooit weer last van gehad.
Een allergie kan je opbouwen, dus hoeft niet direct na de eerste aanraking met iets nieuws te komen maar kan ook ontstaan na meerdere keren. Idd vervelend dat je niet weet waar het van kwam! Heeft de huisarts geen Tavegil of iets tegen een reactie (mee) gegeven? Anders eens in de gaten houden wanneer het weer optreedt en of je een relatie ziet met iets. Een allergie kan ook heftiger terugkomen en dan zou ik toch staan op een test als je de volgende keer nog niet weet waar het van zou kunnen komen!
Heb desloratadine ofzo gekregen. Maar ga morgen even naar mijn eigen HA. Vind het toch wel eng. Juist omdat hij zo heftig reageerde ineens
Ik heb het zelf ook ineens gehad, zat helemaal onder de netelroos. Maar nooit een oorzaak gevonden, mogelijk kwam 't door knoflook in mijn geval dat was volgens de ha een bekende trigger, maar ik heb nooit meer gereageerd op knoflook. Hou 't in de gaten en bij twijfel gewoon naar de ha!
Je kan inderdaad een allergie opbouwen, elke keer dat je dan iets eet waar je allergisch voor bent zal de allergische reactie ook steeds een stukje heftiger zijn. Het is dus wel degelijk belangrijk om uit te zoeken waarop je zoontje plotseling zo heftig reageert! Bij de huisarts kun je vragen naar een verwijzing naar de allergoloog (of in sommige ziekenhuizen de dermatoloog), en die kan dmv een bloedtest kijken of ze de boosdoener kunnen vinden, houdt er wel rekening mee dat deze helaas niet altijd gevonden kan worden. Ik hoop dat de medicatie werkt, heb zelf ooit netelroos gehad en het is verschrikkelijk! Blijft je zoontje nog wel erge jeuk houden geef dat dan aan bij de huisarts, er is namelijk nog sterkere medicatie. Vraag ook gelijk aan je huisarts of je een extra doosje met antihistamine mag hebben, voor een eventuele volgende keer als hij ergens allergisch op reageert.
Je zou een allergietest kunnen laten doen, waarbij je noten etc kan uitsluiten. De reactie kan echter ook door een kleurstof of smaakversterker zijn. Zo reageert mijn vriend op tonijnsalade van de johma. Op geen enkel ingrediënt, wat daar in zit, reageert hij. Het is dus een smaakversterker waar hij op reageert.
Ik krijg het als ik hyacinten in huis heb. Het is altijd lastig er achter te komen want het kan ook van de dag ervoor zijn. Niet iedereen reageert direct.
Het kan natuurlijk ook iets zijn wat hij niet heeft gegeten. Even allergietest laten doen door de huisarts.
Had mijn dochter ook een keer. Geen idee waardoor het kwam, inderdaad aerius gekregen, de dag erna was het weg. Als het vaker gaat voorkomen, zou je kunnen overwegen een allergietest te laten doen, maar na één keer vond ik dat zelf een beetje overkill.
Nou ik om eerlijk te zijn niet. Heb er geen zin in om elke keer halsoverkop naar de HAP te moeten vertrekken omdat hij uitslaat. Hij heeft nu Aerius voor 5 dagen, maar daarna kan hij er net zo goed weer op reageren. Als het een opbouwende allergie is, dan heb je kans dat hij de volgende keer er nog heftiger op reageert. Vind het dus zeker geen overkill.
Ik heb aerius standaard in huis. Wellicht kun je daar ook om vragen. Dan hoef je niet gelijk naar de HAP, zou het zich nog eens voordoen.
Kan je ook gewoon bij het kruitvat krijgen. Een allergie test is voor een paar standaard inhalatieallergenen en voedsel allergenen. Maar kans is natuurlijk groot dat het niet 1 van de standaard dingen was of inderdaad een reactie op een virus oid... en je testen negatief zijn. Maar succes bij de huisarts! Ik hoop dat er een duidelijke oorzaak gevonden wordt, of dat het nooit meer terug komt.