pijn bijna jaar na keizersnede /bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by kris8, Mar 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Hey !

Mijn schitterende dochter wordt volgende week 1 jaar. Ze is geboren na een behoorlijk vervelende bevalling van 20 uur en daarna een uur persen en uiteindelijk toch via een keizersnede .. Ik heb nog steeds pijn in mijn onderbuik met name bij bv plassen ( en echt dat is niet mijn blaas die zeer doet, maar de spieren eromheen ofzo ) Ik weet niet wat het is.. ben al naar mijn huisarts geweest. Die verwijst me door naar de fysio waar ik langdurig in behandeling ben geweest. Dat heeft wel wat geholpen, maar het is niet over. Voel het een beetje als zeuren om nu weer terug te gaan. Maar het is gewoon echt niet over...
    Herkend iemand dit ??

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Heb je echt pijn bij het litteken?

Ik heb dan 'alleen maar' een keizersnede gehad, (dus geen weeën) maar ik heb af en toe ook nog last. Ik heb er eens op gelet en het is vooral bij volle darmen en rondom mijn menstruatie.

Herken jij dit ook?

3. Baco

Baco Actief lid

Jul 24, 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, helaas herkenbaar....

Hier net zo'n bevalling; 26 uur weeen, 1 uur persen en een keizersnee. Echte horror!

En toch zou ik je adviseren om eens een bezoekje te brengen aan de osteopaat.
    Dit doe ik nu ook en het helpt. Mijn buik is nu minder gevoelig dan eerder en bij mij is het 9 weken geleden.
    Je heb wel wat eigen risico maar dat is geloof ik een tientje per keer dus dat valt reuze mee.

Succes!

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Onze dochter is ook met keizersnee gekomen omdat de ontsluiting niet vorderde. Herken de klachten ook. Ook met niezen en na het vrijen. Ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Echo gehad en bleek dus van littekenweefsel/verkleving te komen. Omdat we nog een kinderwens hadden kon er niks aan gedaan worden. Inmiddels ben ik bevallen van ons 2e kindje, geen last gehad trouwens van het litteken en vaginaal bevallen. Merk nu wel weer wat pijn na het plassen en niezen (is altijd gevoelig gebleven, ook tijdens de 2e zwangerschap), maar ja ben ook nog maar pas bevallen.
    Bij mij kwam het dus van het littekenweefsel.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    ik heb in november mijn tweede keizersnede gehad en gisteravond in bed had ik steeds een soort van steekjes rond het litteken,maar dan van binnenuit. kan dat zijn dat ik te veel heb gedaan?

6. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    pff fijn ( sorrie niet voor jullie ) dat het herkenbaar is er reageerde zo lang niemand dat ik even ging denken dat ik me aanstelde. Maar de pijn zit er echt. Ik kom al bij de osteopaat. Die voelt dat er rechts meer spanning zit dan links ( heb daar ook meer klachten ) en heeft het idee dat mijn eierstok daar wat scheef/ verkleefd is misschien. Ze raadt me aan om ( terug ) naar de gynaecoloog te gaan. Maar ik was bang dat die me niet serieus neemt en zegt dat het niet kan ofzo of waarom ik niet eerder gekomen ben..
    Dacht eerst dat het mijn buikspieren waren ( die zijn ook beschadigd ) maar kan ondertussen op de sportschool zonder een centje pijn weer alle oefeningen doen, maar i.d. niezen bv en vooral na het plassen heb ik een stekende pijn rechts-onder bij mijn litteken..

@ Hartewens.. als ik nog eens zwanger zou willen worden kan er dus ( nog ) niets aan gedaan worden ? waarom is dat brengt dat risico`s met zich mee.. ?

Ga maar een afspraak maken bij mijn huisarts voor een doorverwijzing deze week..

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    @ Pasja; ja dat herken ik wel ja. Bij volle darmen, maar vooral ook als ik een volle blaas heb en rondom mijn menstruatie i.d. ook wat meer klachten vooral in de week voorafgaand.

8. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Zou dan aan hormonen moeten of zo en dat kan niet als je een kinderwens hebt. En na een keizersnee is de kans groter dat je weer een keizersnee krijgt en dan zouden ze weer bij het litteken moeten. Zoiets was het. Van die hormonen snapte ik niet helemaal, maar dat je weer bij het litteken moet dat snap ik dan weer wel. Wij zijn toen dus doorgestuurd naar voortplantingsgeneeskunde vanwege de kinderwens (de eerste is ook via iui gekomen)

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier na 2 jaar nog steeds last, en daarbij is mijn baarmoeder gekanteld. geregeld nog pijn aan het litteken(links vooral)

Share This Page