Pijn blijven houden tijdens pers fase

Discussie in 'De bevalling' gestart door Youaremagic, 6 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Alle 3 mijn kinderen (ook de eerste dus) zijn niet voor bevalling ingedaald. Bij de eerste moest ik verplicht op mijn linkerzijde weeën opvangen om de indaling te bevorderen, gedurende bevalling (door weeën en daarna persen) is hij gezakt en geboren. Bevalling was snel.

Bij de tweede moest ik ook op linkerzijde liggen. Ze lag ze nog hoog, had ik 10 cm ontsluiting en waren de vliezen nog niet gebroken. VK was toen hulptroepen aan het verzamelen om de vliezen te breken, ze durfde dat niet zonder assistentie van collega. Ze braken echter spontaan voordat er hulp kwam en voor mijn gevoel is ze met het vruchtwater naar buiten gespoeld (was echt enorme golf water en ik heb haar echt naar beneden voelen zakken, zuchtend is ze toen met 2 persweeën geboren. Dat was echt heel pijnlijk).

Bij derde braken de vliezen spontaan en moest ik meteen plat liggen en VK bellen. Ik heb toen totaal 9 uur plat gelegen, waarvan 7 uur met weeën voordat ze een klein beetje gezakt was en VK het aandurfde om mij weer rechtop te laten zitten/staan (toen 3 cm ontsluiting). Toen ik ging staan kreeg ik een enorme weeënstorm en hierdoor (+ zwaartkracht) is ze binnen 45 min geboren. Ook dat was erg pijnlijk omdat het zo snel ging.

Ik had dus ruimte genoeg in mijn bekken, waardoor de indaling bij alle 3 redelijk snel en soepel gegaan is, toen eenmaal bevalling begon. Het was niet dat ze niet ingedaald zijn omdat het niet paste. Als ik jouw verhaal lees, vermoed ik dat het bij jou wel een geval van 'niet-passen' was, en dan is keizersnede vaak de beste optie. Ik zou goed je vragen/zorgen bespreken met je VK/gyn en je laten voorlichten wat je kunt verwachten bij je volgende zwangerschap.

Het feit dat de eerste zo makkelijk en soepel geboren is (ondanks niet-indalen, groot hoofd en groot kind, p95), heeft veel invloed gehad op de beslissingen die bij 2e en 3e gemaakt zijn (ze zijn thuis geboren).

Snuisterkonijn vindt dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Iek nou gewoon geen van beiden en genoeg tijd voor een fikse dosis pijnbestrijding.

Ik heb 2x de volle weeënsoorten bingokaart in weeënstorm gehad, ik bedank er vriendelijk voor.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Heb je geen verslag van je bevalling gehad? Meestal noteren ze de ligging wel.
    Bij mijn eerste wist ik niet hoe de 'ring of fire' voelde, zoontje is gehaald dmv een knip + vacuümpomp. Bij de 2e alles van het persen 'zelf' gedaan en ja wel zo'n typisch branderig gevoel down under, maar niet extreem pijnlijk ofzo.

Deel Deze Pagina