Ik zit ergens mee en ik zou hier graag een reactie of advies op willen. 2 maanden geleden was me ongesteldheid anders dan anders, het bleef langer weg en het was alleen een beetje bruinig, ik heb toen een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Een maand later was me ongesteldheid ineens weer goed. Nu voelde ik me 3 weken geleden ineens niet lekker, ik had een harde onderbuik en kon slecht naar de wc, ik heb ook meer last van wit slijmverlies. Ik ben naar de dokter gegaan en heb medicijnen gekregen tegen verstopping en infectie, ik ben daarna op vakantie geweest toen heb ik mijn medicijnen nog niet op en ik zat aan de diarree en toen ineens weer niet. daarna ben ik met die medicijnen begonnen maar het is nog steeds hetzelfde alleen zijn er nu 2 blauwe aders meer zichtbaar op me borsten en ben ik heel emotioneel, ik kan gaan huilen om de kleinste dingen. ik heb ook last van duizeligheid en me vriend vertelde me dat me adem naar melk rook, terwijl ik helemaal geen melk drink. zijn dit tekenen van zwanger zijn? Ik word gewoon ongesteld en de testen zijn negatief, nu vertelde mijn moeder dat zij dit ook had en dat zij er pas na 20 weken achter kwam dat ze zwanger was van mij. Het lijkt alsof mijn buik en borsten groter worden, terwijl ik me vorige week gewogen heb en toen was er ineens 2 kilo af, terwijl ik er niks voor doe. Zou je naar mijn dokter kunnen gaan om een echo aan te vragen? Want de dokter waar ik ben geweest (niet mijn eigen dokter die was met vakantie) vond het maar een kleine kans dat ik zwanger was als ik me pil goed slikte. Ik ben 20 en heb anderhalf jaar een vriend, ik ben dus toch best onzeker, omdat ik me de dingen ook aan kan praten. alvast bedankt voor de reacties/adviezen. sorry wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Als je echt zekerheid wilt hebben zou ik nogmaals naar de dokter gaan en vertellen wat je denkt. Hij of zij zal dan wel een testje doen en dan weet je het snel genoeg. Succes!
hoi wat een vervelende onzekerheid zeg. Ik zou toch weer terug gaan naar huisarts en vragen om een test. Helemaal omdat het bij jouw moeder net zo gegaan is. heel veel succes ermee en laat je even weten hoe het afloopt?? groetjes SUzanne
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je niet positief zou testen, maar voor de zekerheid kan je om een bloedtest vragen. Het relevante hormoon zit in eerste instantie in je bloed, en wordt pas daarna afgescheiden in de urine. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die dik zwanger zijn en met een week of 7 geen positieve test hebben, maar wie weet ben jij een uitzondering.
ik zou ook even langs de dokter gan. Ik acht de kans niet groot dat je zwanger bent nav je klachten. Maar huisarts kan een bloedtest laten doen, als die negatief is, ben je zeker niet zwanger. Een echo doen niet veel huisartsen, hebben vaak geen echo apparatuur, moet je echt voor naar een echo buro/ziekenhuis of verloskundige praktijk. Maar zonder positieve test is er geen aanleiding om een echo te doen. sterkte ermee en hou ons op de hoogte!
Een donderdag ga ik naar de dokter, dus dan weet ik meer. eens kijken wat mijn dokter er van zegt. bedankt voor de reacties en adviezen!
Nee ben laatst niet gewissseld van anticonceptie. Ik ben bij de dokter geweest en heb een soa test en bacterietest moeten laten doen, maandag weet ik de uitslag maar het kan toch niet zijn dat je met deze klachten een bacterie of iets heb ze zagen niks van binnen, HELP
Ja ik ben aan de anticonceptie en ben pas niet gewisseld van anticonceptie, heb deze pil al 3 jaar. Ik ben naar de dokter geweest en heb een soatest moeten doenmaar ze zag zowiezo niks vreemds van binnen dus het is of een soa of een bacterie volgens de dokter.. Kan dat met deze verschijnselen? Ik heb al anderhalf jaar seks met de zelfde.