Pijn borstkas na auto-ongeluk

Discussie in 'De lounge' gestart door Mam0523, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Hoi meiden,

Gisterochtend heb ik een auto-ongeluk gehad, waarbij ik frontaal op een andere auto botste. Ik reed zo een 40km pu en mijn auto is total loss.
    Ik heb ondanks de lage snelheid een flink klap van mijn gordel gekregen; blauw plekken op mijn heupen en een striem op m'n borstkas.

Het enige waar ik me zorgen om maak, is de pijn precies in het midden van mijn borstkas. Dit voelde ik direct na het ongeluk, maar ik dacht dat het een blauwe plek zou worden. Er is verder geen ambulance bij geweest, omdat het met mij en de bestuurder van de andere partij 'goed' ging.
    Maar nu merk ik bij hoesten of niezen dat er iets lijkt te knakken op die plek.

Morgen ga ik wel even langs de ha, maar het zit me niet helemaal lekker.
    Huisartsenpost lijkt me nu ook weer niet nodig en kan nu ook niet weg.

Iemand wellicht ervaring mee?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    40km/u is geen geen lage snelheid hoor!
    Ik zou toch wat regelen en naar de hap gaan.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik zou toch wel even de hap bellen om advies hoor. Ik denk dat ze je toch even willen zien, daarbij is het ook belangrijk voor de verzekering wanneer je hier zsm mee aan de slag gaat (ivm schadevergoeding) althans, dat lijkt mij.

en dat je niet weg kunt is geen reden, als het moet, dan moet het.

sterkte, want ik kan me voorstellen dat je ook erg geschrokken bent!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Daarbij moet je ook nog de snelheid van de andere auto meerekenen he? Dus wanneer deze ook 40 reed is het een klap van 80 km/u

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mee eens. 40 km per uur lijkt misschien weinig, maar als je op iets knalt en abrubt tot stilstand komt, dan gaat dat niet zachtjes lijkt me.
    Ik zou ook vandaag nog naar de huisartsenpost gaan. Je toch even laten onderzoeken.

sterkte ermee!

6. LEOnie211

LEOnie211 Actief lid

24 feb 2015
    148
    0
    0
    Zzper in de zorg
    Kerkrade
    hap bellen , pijn op je borstkas kan vanalles zijn..gaat het verder wel goed met je?

7. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Ik had het idee dat dit wel tot morgenochtend kon wachten, maar nu ik die knak voel bij hoesten of niezen zit het me toch niet helemaal lekker..

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ga naar de hap en laat je nakijken. Niet wachten tot morgen.

9. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Nu de HAP bellen. Naast dat je last hebt van je borstkas kun je van een gordel heel venijnig letsel in je buik krijgen, wat je pas later bemerkt. 40km/u op een stilstaand object is echt hard en als de andere auto in jouw richting bewoog is het nog harder. Vreemd ook dat er geen ambu geweest is, is er wel politie bij geweest? Oh, en niet af laten schepen door de hap, door laten sturen naar de seh, gordelletsel moet je echt serieus nemen.

10. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Gingen de airbags uit en hoe hard reed de andere auto?
    Met 40 km achterop een andere auto is inderdaad heel anders dan met 40 frontaal op een andere auto die ook reed.
    Midden op je borst zit je sternum. Die breek je niet zomaar. En als dit wel het geval zou zijn dan heb je echt een klap gemaakt en zou ik je ook even na laten kijken. Ik ben ambulance verpleegkundige en mensen gaan wel voor minder mee. Dus inderdaad ga even naar de hap. Of gewoon rechtstreeks eerste hulp omdat ze waarschijnlijk gewoon een foto moeten maken.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wel bellen hoor!!

Ik heb 14 jaar geleden een ongeluk gehad terwijl beide autos voor het stoplicht stonden en dus optrokken. De auto voor ons sloeg af dus mn moeder remt maar die achter ons niet. De klap was dus echt zachtjes.

Maar, nu vandaag de dag ondervind ik dr nog klachten van. De pijn in mn rug en nek is in principe dragelijk maar is er wel. En bekkeninstabiliteit is aan de orde vn de dag, niet zwanger. Laat staan nu.

Dus, niet denken dat het zachtjes was. Goed laten ondetzoeken. Ze hebben mij eerst 4 jaar lang laten lopen voor ze me eindelijk serieus namen en ik van hersenstam tot staartbotje al mn wervels in elkaar had zitten. Dus eis die mri!!

12. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Ik heb net gebeld. Ik moet het nog even aankijken, zodra het erger wordt of ik het benauwd krijg, moet ik meteen terugbellen

13. Ik vind het een vreemd advies.
    Voor jezelf omdat ze het niet kunnen zien maar ook voor de verzekering later mocht hier nog iets uit voort komen.

14. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Waarschijnlijk is het mijn eigen schuld :( Dus de verzekering zal niet van toepassing zijn denk ik?

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Raar idd dat ze je niet langs laten komen, dit is toch een behoorlijke klap. 😳

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind dit onverantwoord van de politie die TP is gekomen naar aanleiding van jouw verhaal.

Frontale botsing met die snelheid, uitgeklapte airbags en de enorme schade aan de auto zijn absoluut een criteria voor het vermoeden van Hoog Energetisch Trauma. De ambu had gewoon TP moeten komen.

Morgen naae de huisarts gaan, zeker weten!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoe gaat het nu dan met je?

Ik vind het een vreemd advies…
    Er is letsel waar je pas na een aantal uren achter komt of ontdekt en dat behoeft in mijn ogen toch echt onderzoek.
    Feit dat je het hier plaatst zegt genoeg, je twijfelt en dat alleen al is reden genoeg om je te laten onderzoeken.
    'Afwachten' tot wat? Tot je benauwd bent en je misschien verder van huis bent?
    Persoonlijk zou ik, als jij je nog zo voelt, nogmaals bellen.
    En anders echt morgenochtend meteen aan de telefoon hangen hoor!!

18. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Het gaat wat beter nu. Ik lig al heerlijk in bed, morgen meteen de huisarts bellen. Pff wat een weekend, ik voel me ontzettend naar eronder :(, het blijft door m'n hoofd spoken.

Morgen zijn de kinderen de hele dag op school/BSO en KDV, dan moet ik echt even bijkomen van alles.
    Ik voel me enorm schuldig! Ondanks dat ik altijd voorzichtig auto rij en goed oplet, had ik deze auto over het hoofd gezien:(:(

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Verder niet over nadenken. Je leeft nog en de ander ook. Ik kan me voortellen dat je je zo klote voelt maar denk maar zo: gebeurt is gebeurt en jullie hebben geluk gehad.

Tis logisch dat je moet bijkomen, tis ook een enorme klapper die je hebt gemaakt!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Verder niet over nadenken. Je leeft nog en de ander ook. Ik kan me voortellen dat je je zo klote voelt maar denk maar zo: gebeurt is gebeurt en jullie hebben geluk gehad. Je hebt het niet expres gedaan.

Tis logisch dat je moet bijkomen, tis ook een enorme klapper die je hebt gemaakt!

Deel Deze Pagina