Huiduitslag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door luutje3283, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luutje3283

28 sep 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu bijna 27 weken zwanger maar nu heb ik sinds van de week allemaal uitslag op mijn buik wat erg jeukt.
    Ik dacht dat het misschien door de buikbalsem zou kunnen komen, die smeer ik regelmatig na het douchen.
    Of is het misschien een vaker voorkomend iets tijdens de zwangerschap?
    De ene dag is het erger dan de andere dag.

Groetjes, Lucinda

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi lucinda,

Het hebben van jeukende uitslag is inderdaad iets wat bij de zwangerschap kan horen. Door de hormoonveranderingen reageer je heftiger. We noemen het daarom ook zwangerschapsjeuk.
    Wat kan helpen in mentolgel dit verzacht de jeuk. Probeer er zo goed mogelijk van af te blijven! Vaak jeukt het het ergst 's avonds en 's nachts kleed je niet te warm aan. Indien de uitslag gaat verspreiden of de jeuk word extreem neem dan contact op me je verloskundige!

Imke

3. luutje3283

28 sep 2008
    5
    0
    0
    Hardstikke bedankt voor de info.
    Ben voor de zekerheid maar even naar de huisarts geweest en die denkt dat het door de buikbalsem kan komen. Als het binnen 10 dgn niet weg is moet ik weer terug.
    Tot nu toe blijft het netjes alleen op mijn buik en net de onderkant va mijn borst.
    Groetjes, Lucinda

Deel Deze Pagina